ZZ.lv ARHĪVS

Vilcenieki gaida Jāni Langi, lai skaidrotos par nolietotā autoceļa P103 remontu

Gaitis Grūtups

2018. gada 8. augusts 20:01

916
Vilcenieki gaida Jāni Langi, lai skaidrotos par nolietotā autoceļa P103 remontu

Otrdien, 14. augustā, pulksten 18 Vilces Tautas namā aicināti tie, kam rūp pagalam nolietotā un 10, 3 kilometru garā P103 autoceļa posma starp Eleju un Mūrmuižu atjaunošana. Uz tikšanos ar satrauktajiem iedzīvotājiem sola ierasties valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs jelgavnieks Jānis Lange.

Iniciatīvas grupas pārstāve Vigita Pumpure paskaidro, ka beidzamo reizi prasība kapitāli remontēt minēto ceļa posmu tika izteikta satiksmes ministram Uldim Augulim 18. jūnijā nodotā vēstulē, ko parakstīja 1344 Vilces un citu apkārtējo pagastu iedzīvotāji. V.Pumpure ar zināmu gandarījumu atzīst – kaut arī J.Lange nav ministrs, kam bija adresēta vēstule, tomēr arī šī amatpersona ir svarīga problēmas risināšanā.

Ministram adresētajā vēstulē bija minēts, ka līdzīgas vēstules jau sūtītas 2013., 2016. un 2017. gadā. 2013. gadā no Satiksmes ministrijas tika saņemta atbilde, ka P103 autoceļa remonts ir iekļauts Valsts autoceļu sakārtošanas programmā 2014.–2020. gadam. “Atsaucoties uz šo dokumentu, sapratām, ka 2017. gadā notiks projektēšanas darbi un attiecīgi 2018.–2019. gadā noritēs ceļa rekonstrukcija. 2016. gadā VAS “Latvijas valsts ceļi” interneta vietnē iepazināmies ar jauno programmu 2016.–2020. gadam. Jaunajā programmā mūsu ceļa posms Mūrmuiža–Eleja netika iekļauts. Esam bijuši ļoti pacietīgi. Veltīgi!” neskopojoties ar emocijām, rakstīja vilcenieki.

Viņuprāt, ceļa posms ir patiešām bīstams, īpaši pie tilta pār Svētes upi. “Ir vietas, kur ceļu šķērsot ir gandrīz neiespējami dziļo risu dēļ. Ceļa nomales ir kritiskā stāvoklī. Ceļa segumu var raksturot ar latviešu tautas mīklu “ielāps uz ielāpa, ne adatas dūriena”, un atminējums nav “kāposts”. Pa autoceļu notiek intensīva lielo kravas tranzīta automašīnu, militārās tehnikas un lielgabarīta lauksaimniecības tehnikas satiksme. 2016. gadā šajā posmā sliktā seguma dēļ notika vairākas smagas autoavārijas ar letāliem gadījumiem. Autovadītāji bieži šajā posmā brauc pa ceļa “labāko” pusi, tā radot bīstamas situācijas uz ceļa. Pāri ceļam regulāri pārvietojas arī meža dzīvnieki, kurus ir grūti pamanīt mazvērtīgo krūmu apauguma dēļ ceļa malās. Uz šī autoceļa ir divi svarīgi valsts mēroga reprezentatīvi tūrisma objekti – Tērvetes dabas parks un Rundāles pils.Tas ir mūsu vienīgais ceļš uz izglītības iestādēm, veikalu, slimnīcu, uz darbu un novada pašvaldību.”

Otrdien, 14. augustā, gaidāmajā sapulcē vilcenieki vēlas klātienē saņemt skaidrojumu un pamatojumu, kāpēc šis ceļa posms tika izņemts no plāna un kad tas tiks rekonstruēts.


Foto: Raitis Puriņš