ZZ.lv ARHĪVS

“Erasmus+” pieredze – ieguvums pedagogiem un skolēniem (FOTO)

zz.lv

2018. gada 29. maijs 12:37

2454
“Erasmus+” pieredze – ieguvums pedagogiem un skolēniem (FOTO)

“Erasmus+” KA1 mobilitātes sniedz iespēju pedagogiem gūt pieredzi starptautiskos kursos, nodibināt sadarbības kontaktus ar Eiropas valstu pedagogiem, kā arī klātienē iepazīt dažādu Eiropas valstu kultūras mantojumu. Jaunās zināšanas un prasmes rada iespēju pilnveidot pedagoģisko procesu, tāpēc viennozīmīgi ieguvēji ir arī skolēni.

Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskola 2017./2018. mācību gadā piedalījās “Erasmus+” KA1 projektā “Pedagogu kompetences pilnveide priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska mazināšanai Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskolā” ar mērķi padarīt pieejamāku e-izglītības vidi pieaugušajiem skolēniem, kuri ģimenes apstākļu vai darba dēļ nevar ikdienā apmeklēt skolu; veikt pasākumus visu skolēnu mācību motivācijas paaugstināšanai; organizēt pasākumus skolēnu uzvedības traucējumu korekcijai. 

Projekta mobilitātēs piedalījās trīs pedagogi – dabaszinātņu, matemātikas un mājturības skolotāji.

2017. gada 15.–21. jūlijā Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskolas direktore matemātikas skolotāja Brigita Preisa apmeklēja kursus “Disciplīnas traucējumu, rasisma un bullinga gadījumu samazināšana” Kiprā, Limasolā. Tradicionāli tiek uzskatīts, ka rasisms ir cilvēku diskriminēšana pēc to ādas krāsas vai tautības. Izrādās, arī diskriminācija pēc dzimuma, vecuma, sociālā statusa vai materiālā stāvokļa ir rasisms. Kursu dalībnieki mācījās atpazīt rasisma izpausmes ikdienas saskarsmē (tai skaitā apcelšanu jeb bullingu) un veidus, kā to novērst.

2018. gada 14.–20. janvārī dabaszinātņu skolotāja Daina Birkenbauma piedalījās kursos “Kā padarīt jūsu skolu digitālāku” Spānijā, Tenerifē. Kursos tika apgūtas iespējas e-vidē veikt skolas digitālā aprīkojuma un pedagogu digitālo prasmju izvērtējumu, kā arī šīs jomas pilnveides plānošanu. Ikdienas mācību darba pieejamības uzlabošanai kursu organizētāji piedāvāja apgūt platformu “Google Classroom”, kuru iespējams izmantot gan attālinātas mācīšanās vajadzībām, gan dažādu sadarbības projektu plānošanai un izstrādei. Platforma ir savietojama ar daudziem tiešsaistes resursiem, piemēram, “Google” dokumentiem, prezentācijām (“Sway”, “Prezi” u.c.), interaktīvajām infografikām (“Infogram”) un infosienām (“Padlet”), kā arī interaktīviem uzdevumiem (“Seesaw”).

2018. gada 15.–21. aprīlī Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskolas direktores vietniece mājturības skolotāja Larisa Sauka apmeklēja kursus “Koučinga stratēģija skolā – izmaiņas ilgstošiem izglītības ieguvumiem” Somijā, Helsinkos. Kursu dalībnieki mācījās, kā skolās izmantot koučinga stratēģijas, lai veicinātu pedagogu sadarbību, virzītu skolēnu mācīšanās procesu un veicinātu viņu mācību motivāciju. Kursos bija iespējams vērot, kā koučinga stratēģija darbojas praksē Somijas skolās.

16. maijā “Erasmus+” projekta dalībnieces dalījās pieredzē par projekta norisi un ieguvumiem seminārā Jelgavas skolu direktoru vietniekiem un interesentiem. Semināra dalībnieki tika iepazīstināti ar projekta aktivitātēm un ieguvumiem, kā arī saņēma noderīgus izdales materiālus, lai varētu informāciju nodot kolēģiem un izmantot savu skolu mācību procesā.

Jebkurš interesents var iepazīties ar JVMV realizētajiem “Erasmus+” projektiem un mācību materiāliem blogā jvmverasmusplus.wordpress.com.



JVMV skolotāja Daina Birkenbauma

Foto: no skolas albuma