Vērtē jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas rezultātus
Pilnveidotā mācību satura un pieejas piedāvājumā atzinīgi novērtēta
sistemātiskā pieeja mācību satura un pieejas plānošanā, virzība uz
skolēnu lielāku iesaisti mācībās, satura pēctecība un pārskatāmība, –
kādu mācīšanās rezultātu bērni un jaunieši sasniedz katrā vecumposmā.
Četru mēnešu sabiedriskajā apspriešanā iesaistījušies ap 11 400
lietpratēju jeb vairāk nekā ceturtā daļa izglītības jomā Latvijā
strādājošo un iesniegti 887 priekšlikumi.
Sabiedriskā apspriešana
par pilnveidotā mācību satura un pieejas apraksta projektu “Izglītība
mūsdienīgai lietpratībai” ilga no 2017. gada 25. septembra līdz šī gada
1. februārim. Pagājušajā nedēļā preses konferencē publiskoti
sabiedriskās apspriešanas rezultāti.
Ieteikumus mācību satura
pilnveidei izteikušas gan biedrības, to skaitā vecāku biedrības, un
atsevišķi vecāki, gan augstskolas un baznīcas, gan valsts iestādes, kā
Kultūras, Veselības un Aizsardzības ministrija, arī Latvijas Banka,
tāpat sabiedrības pārstāvji.
Īpaši nozīmīga ir gan pašu skolu un
skolotāju dalība ar projektā iesaistīto pilotskolu starpniecību, gan
Latvijas pašvaldību deleģēto mācību jomu koordinatoru viedoklis par
pilnveidoto satura un pieejas piedāvājumu, kas, veidojies pēc
konsultācijām ar vairāk nekā 9000 pedagogiem visā Latvijā.
Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” mācību satura ieviešanas
vadītāja Zane Oliņa uzsver, ka jaunā mācību satura piedāvājums
sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt,
ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt
satura iespējamu pārklāšanos, lai mazinātu pārslogotību, kā arī
konkretizēt citus jautājumus.
“Būtiskākās bažas ir par laiku un
ieguldījumu, ko katram skolotājam nepieciešams veltīt kopīgai mācību
satura un pieejas plānošanai ar kolēģiem skolas līmenī, lai sagatavotos
mērķtiecīgai, visus skolēnus iesaistošai mācību stundai, kā arī par
profesionālās pilnveides iespējām, telpu un mācību vides piemērotību un
atbilstošiem resursiem, to skaitā par materiālu iegādi praktiskiem
darbiem dabaszinātnēs, materiālu un aprīkojuma iegādi tādiem mācību
priekšmetiem kā dizains un tehnoloģijas un datorika, kultūras pasākumu
apmeklējumu iespējām. Jāatzīst, lai pilnvērtīgi sagatavotos visus
skolēnus iesaistošām stundām, svarīgi rast iespēju skolotājam apmaksāt
pilnu darba nedēļu, apmēram pusi no laika paredzot kontaktstundām,”
uzsver Z.Oliņa.
Foto: Raitis Puriņš. Visu rakstu
lasiet 1. marta “Zemgales Ziņās”
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”