ZZ.lv ARHĪVS

Vērtē jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas rezultātus

Andra Ozola

2018. gada 1. marts 09:34

133
Vērtē jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas rezultātus

Pilnveidotā mācību satura un pieejas piedāvājumā atzinīgi novērtēta sistemātiskā pieeja mācību satura un pieejas plānošanā, virzība uz skolēnu lielāku iesaisti mācībās, satura pēctecība un pārskatāmība, – kādu mācīšanās rezultātu bērni un jaunieši sasniedz katrā vecumposmā. Četru mēnešu sabiedriskajā apspriešanā iesaistījušies ap 11 400 lietpratēju jeb vairāk nekā ceturtā daļa izglītības jomā Latvijā strādājošo un iesniegti 887 priekšlikumi.

Sabiedriskā apspriešana par pilnveidotā mācību satura un pieejas apraksta projektu “Izglītība mūsdienīgai lietpratībai” ilga no 2017. gada 25. septembra līdz šī gada 1. februārim. Pagājušajā nedēļā preses konferencē publiskoti sabiedriskās apspriešanas rezultāti.
Ieteikumus mācību satura pilnveidei izteikušas gan biedrības, to skaitā vecāku biedrības, un atsevišķi vecāki, gan augstskolas un baznīcas, gan valsts iestādes, kā Kultūras, Veselības un Aizsardzības ministrija, arī Latvijas Banka, tāpat sabiedrības pārstāvji. 
Īpaši nozīmīga ir gan pašu skolu un skolotāju dalība ar projektā iesaistīto pilotskolu starpniecību, gan Latvijas pašvaldību deleģēto mācību jomu koordinatoru viedoklis par pilnveidoto satura un pieejas piedāvājumu, kas, veidojies pēc konsultācijām ar vairāk nekā 9000 pedagogiem visā Latvijā.

Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa uzsver, ka jaunā mācību satura piedāvājums sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt satura iespējamu pārklāšanos, lai mazinātu pārslogotību, kā arī konkretizēt citus jautājumus.

“Būtiskākās bažas ir par laiku un ieguldījumu, ko katram skolotājam nepieciešams veltīt kopīgai mācību satura un pieejas plānošanai ar kolēģiem skolas līmenī, lai sagatavotos mērķtiecīgai, visus skolēnus iesaistošai mācību stundai, kā arī par profesionālās pilnveides iespējām, telpu un mācību vides piemērotību un atbilstošiem resursiem, to skaitā par materiālu iegādi praktiskiem darbiem dabaszinātnēs, materiālu un aprīkojuma iegādi tādiem mācību priekšmetiem kā dizains un tehnoloģijas un datorika, kultūras pasākumu apmeklējumu iespējām. Jāatzīst, lai pilnvērtīgi sagatavotos visus skolēnus iesaistošām stundām, svarīgi rast iespēju skolotājam apmaksāt pilnu darba nedēļu, apmēram pusi no laika paredzot kontaktstundām,” uzsver Z.Oliņa.


Foto: Raitis Puriņš. Visu rakstu lasiet 1. marta “Zemgales Ziņās”