ZZ.lv ARHĪVS

Vai ļauties rēķinu apmaksai bankā?

2018. gada 1. marts 00:00

520
Vai ļauties rēķinu apmaksai bankā?

Pavisam nesenā pētījumā tika atklāts, ka izrādās lielākā daļa cilvēku, kuri mēdz apmaksāt savus tekošos rēķinus tiešsaistē, šim nolūkam neizmanto savus bankas rēķinu apmaksas pakalpojumus. Tā vietā viņi labprātāk izmanto attiecīgā pakalpojuma mājaslapā atrodamo tiešsaistes apmaksas iespēju. Saskaņā ar “Aite” grupas un “ACI Worldwide” ziņojumiem, 2016. gadā tikai 27 % no tiešsaistes rēķinu apmaksas tika veiktas privātpersonu banku tiešsaistes vietnēs, salīdzinājumam – 2010. gadā šādu maksājumu bija 38% apmērā, tātad skaits ir sarucis par veseliem 11 procentiem. Tikmēr tiešsaistes maksājumi, kas veikti, izmantojot konkrētā pakalpojuma sniedzēja mājaslapu, pieauga no 62% 2010. gadā līdz pat 73% 2016. gadā.

Kad runa ir par ikmēneša tekošo rēķinu apmaksu, daudzi cilvēki neizmanto tikai vienu maksājumu metodi, parasti izvēle par labu krīt vairākiem veidiem, lai, pirmkārt, maksātu vismazāko no komisijas maksām par rēķina apstrādi un, otrkārt, lai simtprocentīgi būtu droši, ka samaksātā nauda tiešām nonāk līdz pakalpojuma sniedzējam. Parasti viņi sajauc un saskaņo Tas ir tieši tāpat kā meklēt labākos interneta aizdevumus (bästa söka lån online), vispirms apmeklējot vairākas kredītu salīdzināšanas lapas, lai tiktu pie paša izdevīgākā piedāvājuma.

Finanšu un banku iestādes vēl joprojām sagatavo un apstrādā daudz vairāk rēķinu nekā pakalpojumu sniedzēji, tomēr eksperti ir vienisprātis, ka patērētāji labprātāk izvēlas rēķinu apmaksai izmantot tieši tās vietnes, kurās rēķins ir bijis izrakstīts, pat tad, ja tas nozīmē apmeklēt 10 dažādas mājaslapas. Tā kā ir mainījušies patērētāju rēķinu maksājumu paradumi, jo īpaši, patērētājiem pārejiet no skaidras naudas norēķiniem uz digitāli veiktiem darījumiem tiešsaistes vidē, patērētāji arī visdrīzāk dodies uz rēķina izrakstītāja mājaslapu, nevis savu personīgo bankas kontu. Viens no iemesliem ir pavisam vienkāršs – pakalpojuma sniedzējs bieži vien neprasa nekādu komisiju par pārskaitījuma veikšanu, jo viņu vienīgā interese ir saņemt apmaksu par sniegto pakalpojumu, nevis papildus nopelnīt uz komisijas maksas rēķina, kā tas ir gadījumos ar bankām.

Jāpiemin arī kāds ironisks fakts – 2017. gada dati liecina, ka patērētāji vārdiski ir pauduši absolūtu atbalstu tam, ka drīzāk maksātu visus savus rēķinus bankas tiešsaistes vietnē, lai gan praktiski tie rīkojas tieši pretēji. Statistikas dati atklāj, ka 37% patērētāju apmaksāja rēķinus ar savas finanšu iestādes starpniecību, bet gandrīz puse no patērētājiem apgalvoja, ka drīzāk izmantos savas finanšu iestādes rēķinu apmaksas pakalpojumus, bet reāli izmantoja pakalpojuma sniedzēja lietotnes maksājumu veikšanai. Šī tendence parādās dažādās vecuma grupās un visdažādākos ienākumu līmeņos. Cilvēki vēlas vienkāršāko un loģiskāko rēķinu apmaksas veidu, kas, viņuprāt, sniedz arī drošu pārliecību, ka nosūtītā nauda nonāk līdz adresētam mērķim, lai pēcāk nav jāņem aizdevumi bez ienākumiem jeb lån utan inkomst, lai varētu savilkt galus kopā. 

Ir vairāki iemesli, kāpēc patērētāji maksā rēķinus, izmantojot pakalpojumu sniedzēju vietnes, nevis personīgās bankas mājaslapas. Kā jau minējām, patērētāji vēlas būt pārliecināti, ka rēķina apmaksa ir saņemta uzreiz. Maksājot caur banku ir liela iespējamība, ka jums būs jāpagaida, lai noskaidrotu, vai maksājums tika apstrādāts. Ja veicat pēdējā brīža maksājumu, šī kavēšanās var radīt problēmas un papildus kavējuma procentu uzrēķinu.

Otrkārt, bankas rēķinu apmaksas maksājumu iespējas ir ierobežotas. Parasti jūs varat maksāt tikai izmantojot naudu no sava norēķinu konta, bet ja maksājat no sava kredīta konta, tad automātiski tiek aprēķināts noteikts maksājuma apmēra procents. Savukārt, pakalpojuma sniedzēju mājaslapās ir iespējams rēķinu apmaksāt teju ar jebkuru bankas karti – tai skaitā, kredītkarti, bez nekādas papildus maksas.