ZZ.lv ARHĪVS

Apgūst Igaunijas skolotāju pieredzi, kā mācīt pa jaunam

Andra Ozola

2018. gada 9. februāris 17:26

558
Apgūst Igaunijas skolotāju pieredzi, kā mācīt pa jaunam

Šodien, 9. februārī, Jelgavas 2. pamatskolā notika pieredzes apmaiņas seminārs “Izglītības tendences mūsdienu mainīgajā sabiedrībā 21. gadsimtā", kuru vadīja skolas ilggadējie sadarbības partneri no Tallinas Kesklinnas krievu ģimnāzijas.

Semināra laikā varēja noklausīties lekciju “Tehnoloģiju attīstības tendences mūsdienu izglītībā” un apmeklēt Tallinas kolēģu vadītās trīs meistarklases “Mācību vide eksakto mācību priekšmetu stundās”, “Apvienotais projekts: literatūra un vēsture 5. klasēs–6. klasēs” un “Kompleksās mācīšanas un projektu aktivitāšu elementi sākumskolā”.

Jelgavas 2. pamatskolas direktore Ināra Keiša uzsvēra, ka sadarbība ar Tallinas Kesklinnas krievu ģimnāziju notiek jau vairāk nekā 25 gadus. Šajos gados sadarbība ir attīstījusies līdz ar pārmaiņām izglītības sistēmā – Latvija, realizējot pārmaiņas izglītībā, sper tikai pirmos soļus, bet igauņu kolēģi jau tā strādā.

Semināra dalībniekus, Jelgavas pilsētas skolu pārstāvjus, uzrunāja Tallinas Kesklinnas krievu ģimnāzijas direktors Sergejs Teplovs, uzsverot jaunās mācību pieejas galveno stūrakmeni – multidisciplinaritāti, to, ka mācību priekšmeti vairs nepastāv atsevišķi, bet tiek apvienoti un mācīti kopā.

Savukārt skolas metodiķe Ludmila Roždetsvenska savā lekcijā aicināja par nākotnes skolu kļūt jau šodien. Viņa sacīja, ka nav jābaidās no robotiem – tie nepārņems pasauli un nekad pilnībā neaizstās cilvēku. Arī mākslīgais intelekts nav ierīces un tehnoloģijas – tas ir domāšanas veids.

Meistarklasē skolotāja Inna Kauca demonstrēja, kā viņa māca apvienoto literatūras un vēstures mācību priekšmetu. Izrādās, ka visgrūtākais ir pārvarēt vecāku pretestību jaunajam, stāstot viņiem, ka mācību grāmata un burtnīca nav vienīgie skolēna mācību līdzekļi. Bet nav arī tā, ka igauņu skolēni visu dara elektroniski, viņi var izvēlēties – sacerējumu rakstīt ar roku burtnīcā vai elektroniski.



Foto: Raitis Puriņš