Apdrošinātāji atbalsta ieceri stingrāk kontrolēt ceļu satiksmi
Apdrošinātāji
atzinīgi vērtē valsts drošības plānā paredzētos
papildinājumus satiksmes dalībnieku kontrolēšanai, un ir gatavi
dalīties informācijā par bīstamākajām vietām, lai samazinātu
satiksmes negadījumu skaitu.
Reaģējot uz ziņām, ka Latvijā varētu tikt ieviesti vidējā kustības ātruma mērīšanas radari un automatizētas iekārtas, kas fiksē luksofora sarkanā gaismas signāla neievērošanu, AAS “BTA Baltic Insurance Company” Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče uzsver, ka abi minētie risinājumi uzlabos gan drošību uz ceļiem, gan vispārējo braukšanas kultūru.
“No ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas ieguvēji ir visi. Jo vienmērīgāka plūsma uz ceļa un jo mazāk pārgalvīgu manevru tiek veikti, jo drošāk var justies satiksmes dalībnieki. Nav noslēpums, ka daudzas avārijas rodas brīžos, kad kāds autovadītājs vēl mēģina paspēt iebraukt krustojumā līdz ar sarkanās gaismas iedegšanos, bet cits, kurš, piemēram, no pretimbraucošās joslas nogriežas pa kreisi, jau uzsācis manevru. Zinot, ka nepārtraukti tiek novēroti, vadītāji divreiz padomās, pirms izšķirsies par riskantu manevru. Ideāli būtu ja novērošanas iekārtas vai vismaz to butaforijas būtu katrā krustojumā, jo tas mudinātu šoferus ievērot ceļu satiksmes noteikumus vienmēr, nevis tikai tad, kad netālu ir policijas ekipāža,” saka I.Danče, piebilstot, ka šoferi ar atbilstošām zīmēm jābrīdina par ikvienu uzstādīto radaru vai novērošanas iekārtu.
Viņš ierosina kritiski izvērtēt, vai jau uzstādītajiem fotoradariem izvēlētas piemērotākās vietas. No avāriju statistikas var secināt, ka ir bīstamāki ceļa posmi, kuros radars liktu samazināt ātrumu un izglābtu cilvēku dzīvību.
AAS “BTA Baltic Insurance Company” ir atvērta abpusēji izdevīgai sadarbībai ar policiju un labprāt padalīsies ar informāciju par bīstamākajiem krustojumiem un ceļa posmiem, kuros noteikti vajadzētu uzstādīt novērošanas ierīces.
“Dažiem autovadītājiem pastiprināta kontrole var nepatikt, taču, paraugoties plašāk, arī viņi pamanīs ieguvumus. Drošākā satiksmē negadījumu skaits sarūk. Līdz ar to nerodas sastrēgumi, satiksme plūst vienmērīgāk, un nav nevajadzīgu pārdzīvojumu par svarīgu notikumu nokavēšanu,” skaidro I.Danče.
Foto: CSDD
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”