ZZ.lv ARHĪVS

FOTO: Tehniskie sporta veidi rullē «Rullītī»

2009. gada 16. augusts 12:11

3501
FOTO: Tehniskie sporta veidi rullē «Rullītī»

«Cik, cik, 950 eiro?» šāds jautājums «Rullītī» aizvadītajos Tehnisko sporta veidu svētkos skanēja ne reizi vien. Šāda ir cena, par kuru ikviens interesents no folkreisa sacensībās startējušā sportista varēja iegādāties viņam piederošo sacīkšu automašīnu. Līdzās pārsteigumam par gana lēto un vizuāli aizraujošo autosporta disciplīnu daudzie skatītāji motorizētajā svētku pasākumā varēja vērot gan Jelgavas uzņēmēju kartinga sacensības, gan spēkošanos mini dragreisā, gan riepu dedzināšanu dragreisā, gan paši izmēģināt spēkus peintbolā un dzinēja zobratu mešanā mērķī.

Kā «Ziņām» skaidro trases apsaimniekotājs Ēriks Gasparovičs, Tehnisko sporta veidu svētki tiekot rīkoti jau trešo gadu. Jau deviņos no rīta kartinga sacensības sāka desmit Jelgavas uzņēmumu komandas. Noteikumi paredzēja, ka komandas izlozēja savus pretiniekus, bet zaudētāji no tālākās cīņas tika izslēgti. Finālā uzvaru svinēja autoservisa «Anru motors» komanda (Ruslans Grigorovičs, Josifs Grigorovičs, Šota Plijevs).Neapšaubāmi, lielāko skatītāju interesi izraisīja sacensības folkreisā. Latvijas Automobiļu federācijas folkreisa darba grupas vadītājs Viesturs Saukāns «Ziņām» atzīst, ka 2009.gads Latvijas autosportā izsludināts par jaunā sporta veida veidošanas un popularizēšanas gadu. Īpaši interesants tas varētu būt tiem, kuri vēlas nodarboties ar autosportu, bet kurus baida lielās tehnikas sagatavošanas un dalības izmaksas. Izrādās, lai ierobežotu sportistu vēlmi veikt nebeidzamus un dārgus uzlabojumus, noteikumi paredz, ka izmaksas kontrolē ar mašīnu pirkšanas un pārdošanas procedūru.«Lai uzvarētu, sportists tehnikā var ieguldīt kaut miljonu, taču, ja mašīnai sacīkstes laikā pieteiksies pircējs, noteikumi paredz, ka tā jāpārdod par fiksētu summu - 950 eiro. Sportists no šī darījuma nedrīkst atteikties,» uzsver V.Saukāns. Jāpiebilst, ka vizuāli vairums automašīnu atgādināja pārkrāsotu automašīnu kapsētu «sortimentu», ko gan savukārt nevar teikt par atbilstoši reglamentam veiktajām drošības pārbūvēm.Startam bija pieteikti desmit sportisti, tostarp jelgavnieks Kristaps Gasparovičs. Aizsteidzoties priekšā notikumiem, jāteic, ka viņam debija folkreisa sacensībās neizdevās - jau iesildīšanās apļos ātrumkārbas defekta dēļ nācās izstāties. Lai arī mehāniķi un draugi vairākas stundas nopūlējās, to remontējot, Kristapam debiju šajās sacensībās nācās atlikt uz citu reizi. Līdz ar to vietas uz goda pjedestāla sadalīja ciemiņi. Pirmais - vairākkārtējs iepriekšējo posmu godalgotu vietu ieguvējs Juris Sirko no Jūdažiem (Mazda 323). Otrajā vietā - Edgars Vītols no Carnikavas («VW Golf I»), trešais - Uldis Andersons no Saldus («VW Golf I»). Tie, kurus ieinteresējusi iespēja startēt šajās demokrātiskajās sacensībās, ar noteikumiem var iepazīties Latvijas Automobiļu federācijas mājas lapā «www.laf.lv» sadaļā «Folkreiss». «Ziņu» aptaujātie sportisti atzina, ka savu laiku nokalpojuša auto pielāgošana sacensībām, atkarībā no sportista pieredzes, varētu izmaksāt 250 līdz 400 latu robežās. Vēl trasē spēkiem mēroties varēja tie, kuru automašīnas spēj attīstīt maksimāli lielu ātrumu iespējami īsā laikā - dragreisā. Grupā ar dzinēja tilpumu līdz diviem litriem pārliecinoši uzvarēja Gatis Kolužs ar «Mitsubishi Lancer». Savukārt ar dzinējiem virs diviem litriem nepārspēts palika Arturs Šalders, kurš brauca ar lieliski sagatavotu «Audi A6». Savukārt dāmu konkurencē labākā bija Dace Vetere.Rezultāti kartingā (fināls):Rezultāti mini dragreisā (līdz 2 l):Rezultāti mini dragreisā (virs 2 l):Rezultāti mini dragreisā (sievietes):