LAU aicina pašvaldības sadarboties grants ceļu problēmu risināšanā
VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) ir gatava ciešākai sadarbībai ar novadu domēm, lai kopīgi risinātu novada svarīgāko autoceļu ikdienas uzturēšanas jautājumus pieejamā finansējuma apjomā, informē uzņēmuma pārstāvis Miks Lūsis.
«Beidzoties ziemas sezonai, tiks plānoti un veikti ikdienas uzturēšanas vasaras darbi atbilstoši pieejamam finansējumam – greiderēšana, izskalojumu remonts, pēc nepieciešamības caurteku remonts vai nomaiņa, atsevišķos ceļa posmos grāvju atjaunošana. Diemžēl pašreiz pieejamais ikdienas uzturēšanas finansējums neļaus veikt šos darbus visiem ceļiem, tāpēc, veicot tos visos Latvijas reģionos, esam gatavi ņemt vērā pašvaldību izteiktās maršrutu prioritātes,» uzsver VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.
Gadu gaitā pieaugot satiksmes intensitātei un kravas transportlīdzekļu kravu svaram, pavasaros un rudeņos, kā arī nepastāvīgos laika apstākļos daļa no grants ceļiem pārtop grūti izbraucamos ceļos. Arī silta ziema neizbēgami rada problēmas – jo vairāk ir sasalšanas un atkušanas ciklu, jo ietekme uz autoceļu ir lielāka, skaidro LAU. LAU seko līdzi situācijai ar grants seguma ceļiem visos Latvijas novados un aicina novadu domes apzināt svarīgākos maršrutus, kuriem LAU varētu veltīt lielāko uzmanību, veicot ikdienas uzturēšanas darbus.
Lai uzlabotu braukšanas apstākļus un nodrošinātu līdzenāku ceļa brauktuvi, ir nepieciešams veikt grants seguma ceļu greiderēšanu. Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, pagājušajā nedēļā visos valsts reģionos LAU veica grants ceļu greiderēšanu. Kā skaidro LAU, uzlabot grants ceļu stāvokli iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.
LAU operatīvie dati par grants segumu uzturēšanas darbiem liecina, ka laikā no 9. līdz 15. martam tie visos Latvijas reģionos veikti šādā apjomā: ceļa seguma līdzināšana – 9194 pārgājiena kilometru (pārgājiena kilometrs nozīmē, ka ir veikts viens tehnikas vienības darba gājiens) – Alūksnes nodaļā (277), Gulbenes nodaļā (270), Madonas nodaļā (676), Dagdas nodaļā (402), Preiļu nodaļā (312), Bauskas nodaļā (260), Dobeles nodaļā (598), Jelgavas nodaļā (114), Aizkraukles nodaļā (422), Jēkabpils nodaļā (621), Kuldīgas nodaļā (177), Liepājas nodaļā (81), Saldus nodaļā (626), Balvu nodaļā (412), Ludzas nodaļā (394), Rēzeknes nodaļā (180), Ogres nodaļā (391), Rīgas nodaļā (379), Talsu nodaļā (111, Tukuma nodaļā (680), Ventspils nodaļā (256), Cēsu nodaļā (436), Limbažu nodaļā (235), Smiltenes nodaļā (335), Valmieras nodaļā (547);
ceļa seguma planēšana 704 kilometru garumā – Daugavpils nodaļā (99), Kuldīgas nodaļā (141), Liepājas nodaļā (173), Rēzeknes nodaļā (66), Talsu nodaļā (147), Ventspils nodaļā (78) ; ceļa klātnes profilēšana 128 kilometru garumā – Daugavpils nodaļā (124), Kuldīgas nodaļā (4); iesēdumu un bedrīšu remonts uz grants ceļiem 732 kubikmetru apjomā – Bauskas nodaļā (119), Jelgavas nodaļā (454), Saldus nodaļā (30), Rēzeknes nodaļā (13), Rīgas nodaļā (35), Talsu nodaļā (61), Cēsu nodaļā (20).
No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu – 11 075 kilometri. Lai pavasara šķīdoņa laikā iespējami pasargātu grants ceļus un nodrošinātu, ka tie nesabojājas vēl vairāk, tiek noteikti masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par desmit tonnām. Tāpēc ceļu lietotāji šajā periodā aicināti saudzīgi attiekties pret grants ceļu segumiem un pēc iespējas ievērot masas ierobežojumus.
Pārsvarā grants seguma ceļi ir vietējas nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet ES fondu līdzekļus ieguldīt vietējas nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.
Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem un šķīdoni uz valsts ceļiem, kā arī par apzinātu ceļu bojāšanu iedzīvotāji aicināti informēt Satiksmes informācijas centru pa bezmaksas diennakts tālruni 8000 5555 vai e-pastu sic@lvceli.lv.
LAU uz valsts autoceļiem veic gandrīz 200 dažādu ikdienas uzturēšanas darbu. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem vairāk nekā 8 000 kilometru ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 kilometru ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.
Publicitātes foto
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”