Iepirkšanās kļūdas, ko tirgotāji vēlas, lai jūs pieļautu
Iepērkoties
patērētāju mērķis ir iegādāties sev nepieciešamās preces par
pēc iespējas zemākām cenām un ar augstāku kvalitāti, taču
tirgotāju mērķis ir panākt, ka klienti veikalā atstāj pēc
iespējas vairāk savas naudas, un viņiem īpaši neinteresē, vai
patērētājiem konkrētās preces vispār ir vajadzīgas. Tirgotāji
izmanto dažādus trikus, lai liktu patērētājiem nopirkt vairāk,
un viņiem ir vienalga, vai varat to atļauties, vai arī jums ir
jāņem pikavippi heti
jeb
ātrais kredīts, lai nopirktu visu, ko viņi mudina jūs nopirkt.
Kuras ir tipiskākās patērētāju kļūdas, kas iepriecina
tirgotājus?
1. Cenu
nesalīdzināšana
Tirgotāji
ļoti bieži apzinās, ka viņu cenas konkrētiem produktiem vai
produktu grupām ir krietni augstākas nekā konkurentiem, taču viņi
vienalga pozicionē sevi kā lētāko un izdevīgāko iepirkšanās
vietu. Daudzi patērētāji arī pieņem, ka konkrētais veikals,
kuru viņi apmeklē, patiešām ir vislētākais, jo vienkārši nav
veltījuši laiku tam, lai izpētītu, kādas ir cenas citos
veikalos. Tā ir tipiska iepirkšanās kļūda, ko pieļauj ļoti
daudzi patērētāji, un kas maksā dārgi. Noteikti izpētiet, kuros
veikalos kuri produkti ir lētāki. Lai to izdarītu ,mūsdienās nav
obligāti jāskraida apkārt pa veikaliem un jāiegaumē cenas.
Pietiek ar to, ka izpētāt atlaižu bukletus. Pēc tam zināsit,
kurus produktus kurā veikalā pirkt.
2. “Izdevīgo
piedāvājumu” izmantošana
Tipiska
kļūda, ko pieļaujam mēs visi, ir tā saucamo izdevīgo
piedāvājumu un atlaižu izmantošana pat tad, ja preces nemaz nav
nepieciešamas. Tas ir tieši tas, ko tirgotāji vēlas, un tieši
tāds arī ir šo izdevīgo piedāvājumu mērķis – likt nopirkt
jebko. Tas patiesībā ir tikai apmāns, un jūs, visticamāk, no tā
nebūsit ieguvējs. Nav runa par gadījumiem, kad atlaides vai
izdevīgi piedāvājumi ir precēm, kuras jums ir nepieciešamas un
kuras jūs tāpat būtu pirkuši, bet gan par precēm, kuras pērkat
tikai un vienīgi tāpēc, ka tām ir atlaide. Ja jums preces nav
vajadzīgas par pilno cenu, jums tās nav vajadzīgas arī tad, ja
tām tiek piemērotas atlaides. Netērējiet lieki savu naudu un
neuzķerieties uz šādām tirgotāju viltībām.
3. Preču
pirkšana vairumā
Vēl
ne vienmēr ir prātīgi pirkt preces vairumā. Ļoti bieži
tirgotāji piedāvā apjoma cenu jeb zemākas cenas tad, ja pērkat
konkrētu daudzumu preču. No vienas puses tas tiešām var būt
izdevīgi, bet tikai tādos gadījumos, ja precei ir gana ilgs
lietošanas termiņš un ja jūs skaidri zināt, ka visām šīm
precēm būs pielietojums. Daudzi pērk vairākas preces tikai tāpēc,
ka tad tiek samazināta cena. Patērētāji cer, ka gan jau kaut kad
precei atradīsies pielietojums, taču bieži vien tā nenotiek. Tad
šīs preces ir nopirktas nelietderīgi un nauda ir izšķērdēta,
nevis ietaupīta.
4. Spontānu
pirkumu veikšana
Tirgotāji
dara visu, lai pamudinātu patērētājus veikt spontānus,
neapdomīgus pirkumus. Vērīgākie noteikti ir iegaumējuši dažādus
trikus, ko tirgotāji piekopj, lai liktu mums nopirkt vairāk.
Piemēram, pie kasēm tiek izvietoti dažādi sīkumi, jo pastāv
liela iespēja, ka, stāvot rindās, pircēji sagribēs tās
iegādāties. Tā paša mērķa dēļ bieži vien tiek mainīts arī
vitrīnu izkārtojums, visnepieciešamākās un biežāk pirktās
preces novietojot veikalu vistālākajos stūros. Pircēji ļoti
bieži arī uzķeras uz šiem trikiem un pērk visu, kas gadās tiem
ceļā, nemaz neapdomājot, vai tas tiešām ir nepieciešams vai
nav.
5. Ātro
kredītu ņemšana pirkumiem
Kad
runa ir par lielāku pirkumu veikšanu, tirgotāji ļoti negrib, lai
patērētājiem ir laiks apdomāties, jo tad tiks meklēts
izdevīgākais piedāvājums un veikalam būs mazāks ietirgojums.
Nereti cilvēki atrod kādu preci, kura ļoti iepatīkas, un ir
gatavi to pirkt, bet vienīgais, kas viņus attur, ir naudas trūkums.
Pēc tam gan bieži vien izrādās, ka naudas trūkums konkrētajā
brīdī ir bijusi laba lieta, jo prece nemaz tik lieliska nav. Tomēr
ne vienmēr patērētāji samierinās un iziet no veikala tukšām
rokām. Tā kā mūsdienās brīvi ir pieejami dažādi ātrie
kredīti, naudas trūkums nav šķērslis. Tirgotājiem, protams, tas
ir liels ieguvums, bet patērētājiem būs jārēķinās ar procentu
maksājumiem. Ņemt ātros kredītus spontānu pirkumu veikšanai
noteikti nevajadzētu. Pirmkārt, pirms lielāku pirkumu veikšanas
ir jāapdomājas, neatkarīgi no tā, cik piedāvājums šķiet
izdevīgs, un otrkārt, ir pieejamas arī lētākas un izdevīgākas
kreditēšanas iespējas, piemēram, kulutusluotto
jeb patēriņa kredīts.
Patērētāju
un tirgotāju vēlmes pamatā vienmēr būs ļoti atšķirīgas, jo
par savu labumu jādomā ikkatram, tāpēc tirgotāji mudinās pirkt
vairāk un tērēt pēc iespējas lielākas summas. Patērētājiem
ir jābūt gudriem, lai pamanītu tirgotāju viltības un rīkotos
savās interesēs. Vienmēr jāpatur prātā, ka iepirkšanās ir
domāta, lai iegūtu preces, kas ir vajadzīgas, nevis šķērdētos
ar naudu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”