ZZ.lv ARHĪVS

Lingvisti aicina pārdomāt valodas lietojumu reklāmu tekstos

zz.lv

2016. gada 25. jūlijs 23:05

315
Lingvisti aicina pārdomāt valodas lietojumu reklāmu tekstos

Izvērtējot dažādu preču, produktu un pakalpojumu reklāmu tekstos lietotās latviešu valodas pareizību, Valsts valodas centrs atgādina: ja preču, produktu vai pakalpojumu nosaukumus iesaista teikumā, tie lietojami attiecīgā locījumā.

Valsts valodas centra Valodas kontroles departamenta galvenais lingvists Agris Timuška min vairākus piemērus: baudīt saldējumu «Pols», nogaršot sieriņus «Kārums», nopirkt cepumus «Selga» un tamlīdzīgi.

Savukārt, ja raksturotājvārds tiek izlaists, attiecīgā locījumā lietojams īpašvārdiskais nosaukums, piemēram: «Kāruma» garša ir neatvairāma, nopērc «Selgu», ēd «Polu», dzer «Fantu» un laimē balvu.

«Turpretī nav pieņemami šos nosaukumus iesaistīt teikumā, nesaskaņojot lietvārdu locījumu formas. Tātad no latviešu valodas viedokļa nepareiza prakse ir veidot, piemēram, TV vai vides reklāmas tekstu «Bērnība sākās ar Pols», radot maldīgu iespaidu, ka šīs reklāmas ierunātājs vai tajā attēlotā publiskā persona pietiekami labi neprot latviešu valodu. Tā vietā jābūt gramatiski pareizam tekstam «Bērnība sākās ar saldējumu «Pols»» vai «Bērnība sākās ar «Polu»,» tā valodnieks.



Foto: db.lv