ZZ.lv ARHĪVS

Topošais Bluku tilts salīdzinājumā ar Staļģenes šoseju ir kā glīta poga pie paveciem svārkiem (FOTO)

Gaitis Grūtups

2016. gada 13. jūlijs 22:33

10103
Topošais Bluku tilts salīdzinājumā ar Staļģenes šoseju ir kā glīta poga pie paveciem svārkiem (FOTO)

Būvnieki sola, ka augusta vidū Jelgavas–Staļģenes šosejas trešajā kilometrā pie Blukām sāksies auto satiksme pār jaunuzbūvēto Vircavas tiltu. Tilta atklāšana plānota septembrī. Līdz tam laikam būs arī pienācīgi savests kārtībā blakus esošais 1927. gadā būvētais dzelzsbetona loku tilts, kas turpmāk kalpos gājēju satiksmei. 

1939. gadā klajā nākušais Šoseju un zemesceļu departamenta izdevums «Ceļš un satiksme» uzsver, ka pirmajos divdesmit Latvijas valstiskuma gados tika uzbūvēti tikai četri dzelzsbetona loku tilti. Garākie no tiem bija pār Gauju Siguldā (151 metrs) un pār Mēmeli Bauskā (71 metrs). Trīsdesmit metru garais Vircavas tilts pie Blukām ir garumā apmēram tāds pat, kā bija ceturtais šāda veida tilts Rēzeknē pār Rēzeknes upīti, ko uzbūvēja 1926. gadā. Taču Bluku tiltam ir cita vērtība. Te vispirms jāpaskaidro, ka trīsdesmitajos gados Bauskā būvēto Mēmeles tiltu pēc trīsdesmit gadu ilgas kalpošanas noārdīja, un tā vietā uzcelts ir cits.

1937. gadā Siguldā atklāto Gaujas tiltu 1941. gada vasarā Sarkanā armija atkāpjoties uzspridzināja. To gan iepriekšējā veidolā monolītā betonā atjaunoja 1950. gadā (vēl aizvien šis tilts itin bieži redzams Siguldas skatu kartītēs). Arī Rēzeknē 1926. gadā uzbūvētais betona tilts nav saglabājies. Taču vecais tilts pār Vircavu Blukās stāv kā stāvējis. Tam jau 89. gadu iet pāri gājēji, brauc braucēji. Droši vien arī tikpat ilgi, vibrācijai spītējot, patiltē čivina bezdelīgas, kas tur ierīkojušas ligzdas. Šķiet, ka saudzējošā gājēju tilta režīmā tas varētu kalpot vēl ne vienu vien gadu desmitu. Automašīnas brauks pa jauno tiltu.

Foto: Raitis Puriņš. Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 14. jūlija, «Zemgales Ziņās»