ZZ.lv ARHĪVS

Vasaras svelmē aktualizējies ceļa posma Eleja–Mūrmuiža sabrukušais stāvoklis (FOTO)

Santa Logina

2016. gada 8. jūnijs 22:52

2203
Vasaras svelmē aktualizējies ceļa posma Eleja–Mūrmuiža sabrukušais stāvoklis (FOTO)

Autobraucēji novērojuši, ka valsts reģionālā autoceļa P103 Dobele–Bauska posma no Elejas dzelzceļa pārbrauktuves līdz Vilces pagasta Mūrmuižai (29.–40. kilometra) bedru labošanā izmantotas šķembas un bitumena emulsija, kas karstā laikā kūst un apdraud satiksmes drošību. Gar ceļa malām pamanīti mētājamies braucot atrauti bitumena gabali. VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» skaidro, ka šī ir piemērota metode autoceļu segumiem ar augstu bojājumu pakāpi, tomēr aicina autovadītājus izvēlēties ceļa apstākļiem piemērotu braukšanas ātrumu.

Sūdzības par posmu no Elejas dzelzceļa pārbrauktuves līdz Mūrmuižas autobusa pieturai Jelgavas novada pašvaldības Īpašuma pārvaldes speciālisti saņēmuši jau vairāku gadu garumā, informē pašvaldības pārstāve Enija Kreicberga-Kapša.

«Kā zināms, vairāk nekā 50 procenti valsts ceļu tīkla ceļu Latvijā ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, bet kopējais finansējuma jeb laikus neizdarīto darbu deficīts kopš 1991. gada jau sasniedz 4,5 miljardus eiro. Autoceļš P103 Dobele–Bauska tiešām ir sliktā stāvoklī, bet minētais posms – sabrukušā stāvoklī,» apstiprina VAS «Latvijas valsts ceļi» pārstāve Anna Kononova.

Autoceļa Dobele–Bauska 35,3.–35,847. kilometra posms ir avārijas stāvoklī, un tas ir viens no Latvijas ceļu posmiem, kurā karstā laikā visbiežāk tiek novērotas svīduma vietas, skaidro VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» pārstāve Sigita Audere, piebilstot, ka svīšana novērota arī pagājušajā nedēļā. Viņa stāsta, ka šādu autoceļu bedru remontam visplašāk tiek izmantotas šķembas un bitumena emulsijas tehnoloģija. «Šī ir piemērota metode autoceļu segumiem ar augstu bojājumu pakāpi,» norāda S.Audere. A.Kononova skaidro, ka, pēc VAS «Latvijas valsts ceļi» Jelgavas nodaļas speciālistu sniegtās informācijas, šogad lāpītās bedres Elejas–Mūrmuižas posmā turas, taču pagājušās nedēļas karstajā laikā sāka kust pērn aizdarītās.

Autoceļa P103 posms no Elejas līdz Mūrmuižai izbūvēts 1974. gadā, ieklājot asfaltbetonu 3+4 centimetru biezumā, bet 1984. gadā posmā veikta virsmas apstrāde, stāsta A.Kononova. Turpmākos gados vienīgie uzlabojumi saistīti ar ceļa ikdienas uzturēšanas darbiem, tai skaitā bedru lāpīšanu. «Posms jau ilgu laiku ir sabrukušā stāvoklī, finansējuma trūkuma dēļ remontdarbi tur diemžēl pagaidām nav paredzēti arī tuvākajos gados. Līdzekļu trūkuma apstākļos ceļi tiek remontēti prioritārā kārtā – priekšroka ir tiem posmiem, kur ir vislielākā satiksmes intensitāte un atbilstošs ekonomiskais pamatojums, kā arī balstoties uz plānošanas reģionu izvirzītajām prioritātēm,» skaidro A.Kononova.

Par visiem negadījumiem un problēmām, tai skaitā par bitumena svīdumiem, valsts autoceļu tīklā autovadītāji aicināti ziņot, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80005555. Šī informācija tiek operatīvi nodota ceļu uzturētājiem. «Arī par šo posmu autobraucēji bija ziņojuši, par ko viņiem pateicamies. Tieši autobraucēji pirmie var konstatēt problēmas uz ceļiem,» tā A.Kononova.



Foto: Raitis Puriņš. Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 9. jūnija, «Zemgales Ziņās»

Saistīts raksts:Satiksmes dalībnieki sašutuši par ceļa Vilce–Eleja remonta rezultātu (VIDEO)