ZZ.lv ARHĪVS

J.Tiltiņš: Kad skatītāji paliek otrajā plānā

2009. gada 23. novembris 13:44

1374
J.Tiltiņš: Kad skatītāji paliek otrajā plānā

Basketbola klubs «Zemgale» jau uzņēmis apgriezienus gan Latvijas Basketbola līgā (LBL), gan Baltijas Basketbola līgas (BBL) Izaicinājuma kausa turnīrā. Liekot uzsvaru tikai uz sportisko mērķi, kluba vadība novārtā atstājusi «Zemgales» līdzjutējus, kvēlākos fanus un kluba mārketingu.

Jau ierasts, ka Jelgavas sporta hallē spēļu pārtraukumos skan vien mūzika un mūsu acis vairs nemielo vingro karsējmeiteņu uzstāšanās, pēc kurām dažkārt skanēja vētraināki aplausi, nekā pēc notikumiem basketbola spēlē. Arī bukletiņi ar abu spēlējošo komandu sastāviem nav bijuši līdz šim pieejami. Šāda «dabas parādība» bija novērojama 2007./2008. gada sezonā, kad vēl Latvija dzīvoja «trekno» gadu eiforijā. Karsēju uzstāšanās spēļu pārtraukumos, bukletiņi, efektīga spēlētāju stādīšana priekšā skatītājiem un vēl dažādi sīkumi, ko varam pamācīties no galvaspilsētas klubiem un dažiem klubiem provincēs, BK «Zemgale» mājas spēles noteikti padarītu aizraujošākas, kā arī saistošākas pat tiem, kas nav basketbola eksperti. Turklāt tas viss neprasa milzum daudz līdzekļu.Iespējams, ka šo nodaļu jaunā «Zemgales» vadība (priekšsēdētājs – Jānis Bacāns, valdes locekļi – Juris Kaminskis, Dainis Liepiņš) izlaidusi, lai koncentrētu kluba līdzekļus spēlētāju un treneru algām, kā arī jaunu basketbolistu piesaistei. Apsveicams solis, lai pastiprinātu sastāvu, kas būtu konkurētspējīgs. Taču visi kā ūdeni mutē ieņēmuši. Jauno spēlētāju piesaiste kļuvusi slepenāka par slepenu. Ierasts, ka lielākā daļa LBL klubu preses dienesti savlaicīgi ziņo mēdijus par jauniem pastiprinājumiem. Šāds solis palielina ažiotāžu un piesaista vairāk skatītāju, kā arī izraisa lielāku interesi no mēdijiem. Jelgava taču nav nošķirtas no ārpasaules, tomēr šeit šādas tradīcijas netiek piekoptas. Spēļu laikā bieži vien tribīnēs cilvēki sačukstas un ar pirkstiem nepieklājīgi norāda, jautādami: «Kas tas pa spēlētāju?», «Kur viņš spēlējis pirms tam?» utt. Spilgts piemērs nav nekur tālu jāmeklē. Futbola klubs «Jelgava», kurš triumfēja Latvijas 1.līgas čempionātā. Bukletiņi uz katru mājas spēli, dažādas atrakcijas pārtraukumos un pat preses konferences pēc katra mājas mača. Zinot to, ka «Zemgales» spēles atspoguļo visi lielāki Jelgavas mēdiji (tādi ir trīs), kluba treneris pēc katra mača tiek vajāts, līdz reportieri tiek apmierināti. Krietni ērtāk būtu rīkot preses konferenci, kurā varētu arī piedalīties kluba fani, ne tikai preses pārstāvji. Turklāt operatīva info «Zemgales» mājas lapā par spēlēm, to apskatiem un spēlētāju intervijas nav bijušas kopš tās dibināšanas laikiem.Jānis Tiltiņš, sporta ziņu reportieris, ozoledushalle.lv un slidot.lv portālu administrators