ZZ.lv ARHĪVS

VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» saremontējis bedres gandrīz 6 000 kvadrātmetru platībā

zz.lv

2016. gada 4. marts 18:21

60
 VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» saremontējis bedres gandrīz 6 000 kvadrātmetru platībā

Šogad avārijas bedres saremontētas gandrīz 6 000 kvadrātmetru platībā, un 89 procenti no tām saremontētas februārī. Salīdzinājumā ar pagājušā gada sākumu saremontēto bedru apjoms ir nedaudz pieaudzis, pērn janvārī un februārī bedres saremontētas vairāk nekā 5 000 kvadrātmetruplatībā, informē VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) pārstāve Sigita Audere.

Bedru veidošanās uz melnajām segām ir tieši saistīta ar ceļa seguma vecumu. Bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums ir jau 30 un vairāk gadu, jo tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošas darbi un tie ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. Uz novecojuša autoceļa seguma ir mikroporas, mikroplaisas, pa kurām klātnē tiek ūdens, un tas veicina ceļa sabrukšanu. Autoceļa seguma virskārta vai virsmas apstrāde ir kā jumts, kas nodrošina, ka ceļa klātnē mitrums neiekļūst. Pretējā gadījumā veidojas bedres.

LAU uz valsts autoceļiem ar melno segumu labo satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Satiksmei bīstamās bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem. Bedres remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību.

Gaisa temperatūru svārstību ietekmē un satiksmes intensitātes rezultātā uz sabrukušiem autoceļu segumiem veidojas neprognozējams bedru apjoms. No 8 901 kilometra melnā seguma valsts autoceļiem sliktā tehniskā stāvoklī ir 48 procenti.

Avārijas bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā šādos laika apstākļos izmantojamā metode bedru remontam. Bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Laika apstākļi neietekmē asfalta saķeri ar bedres virsmu un malām.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru (aptuveni 30x30 centimetru) un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem. Saņemot informāciju par satiksmei bīstamu bedri, uz A uzturēšanas klases autoceļiem tās tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā un D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Autovadītāji ir aicināti būt piesardzīgiem un izvēlēties laika apstākļiem un ceļa stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu, kā arī ievērot lielāku distanci starp priekšā braucošiem transportlīdzekļiem, lai varētu laikus izvairīties no satiksmei bīstamām bedrēm.

Tāpat autovadītāji aicināti zvanīt uz Satiksmes informācijas centra diennakts tālruni 8000 5555 un informēt par avārijas bedrēm uz valsts autoceļiem.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts – ražošanu. LAU ikdienas uzturēšanas darbus veic uz vairāk nekā 900 tiltiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem vairāk nekā 8 000 ir ar melno segumu, bet grants autoceļu ir gandrīz 12 000 kilometru garumā.


Foto: no arhīva