Katrs desmitais Zemgalē Ziemassvētku dāvanas pircis kredītā
Gandrīz katrs desmitais jeb 9,3% no Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka Ziemassvētku dāvanu iegādei izmantojuši kredītu, liecina pēc "DNB bankas" pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti.
Kā atzinusi lielākā daļa vai 78% respondentu, iegādājoties Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem, visbiežāk viņiem ir noteikts aptuvenais budžets dāvanu iegādei, un šīs summas ietvaros viņi arī izvēlas un iegādājas preces vai pakalpojums. 9,1% aptaujāto budžetu dāvanām plāno, savlaicīgi atliekot naudu - pat, ja gadās iegādāties kādu dārgāku dāvanu, decembra ģimenes budžets no tā necieš.
Biežāk dāvanu iegādei kredītu izmantojuši 36 līdz 45 gadus veci respondenti (15,9%), kas ir trīs reizes biežāk nekā 56 līdz 65 gadu vecuma grupā (5,3%). Salīdzinoši nelielas atšķirības iezīmējas arī starp sievietēm un vīriešiem, kuri aizdevumu dāvanu iegādei noformējuši nedaudz biežāk (attiecīgi 8,3% un 10,4%). Par dāvanu iegādi savlaicīgāk sāk domāt sievietes, jo salīdzinoši vairāk sieviešu jau laikus atliek naudu kāroto dāvanu iegādei (11% sieviešu un 7,1% vīriešu).
Atšķirības vērojamas arī reģionu starpā. Visbiežāk aizdevumu dāvanu iegādei izmantojuši vidzemnieki (14,8%), kam seko Zemgales iedzīvotāji (11,1%), Pierīgā (10,9%) un Rīgā (8,6%) mītošie respondenti, bet visretāk aizdevumus dāvanu iegādei noformējuši Kurzemē un Latgalē dzīvojošie (6,3% un 5,6%). Jau laikus nauda dāvanām visbiežāk tiek atlikta Vidzemē (13%) un Latgalē (12,7%), turpretī Kurzemes iedzīvotāji ir vienīgie, kuri naudu dāvanu iegādei pirms laika neatliek gandrīz nemaz.
Aptaujas dati atklāj, ka visbiežāk kredītus Ziemassvētku dāvanu iegādei noformējuši iedzīvotāji ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem. Šo iespēju izmantojuši respondenti, kuru mēneša ienākumi ir 801 līdz 1000 eiro (18,8%). Aizdevumu dāvanām vismaz reizi noformējis aptuveni katrs desmitais aptaujātais, kura mēneša ienākumi ir 601 līdz 800 eiro (11,9%), kā arī 1501 eiro un vairāk (10,5%).
Kā stāsta "DNB bankas" Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanas vadītājs Kaspars Anckalniņš, 42,4% aptaujas dalībnieku atklāja, ka ļausies Ziemassvētku iepirkšanās drudzim un dāvanas iegādāsies pēdējā brīdī.
"Nereti šis ir stresa pilns process - dāvanas nepieciešamas, neskatoties ne uz ko, tostarp uz cenu, jo nākamajā dienā jau ir Ziemassvētki, taču vairs nav palicis laika meklēt dažādas dāvanu alternatīvas. Tādēļ esam novērojuši, ka decembrī cilvēki biežāk izmanto arī karšu overdraftu sniegtās iespējas," norāda Anckalniņš.
Viņš gan piebilst, ka jāaizņemas ir atbildīgi, katram pašam kritiski izvērtējot, kādas būs iespējas aizdevumu atdot.
Aptauju pēc "DNB bankas" pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Berg Research" no 30.novembra līdz 7.decembrim. Tajā piedalījušies 505 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”