ZZ.lv ARHĪVS

Vienoties par 110 eiro kolekti 109 dzīvokļu īpašniekiem nav viegli

Gaitis Grūtups

2015. gada 27. novembris 14:05

812
Vienoties par 110 eiro kolekti 109 dzīvokļu īpašniekiem nav viegli

Nolietotu iekšējo komunikāciju tīklu dēļ jau vairāk nekā pusotru gadu nav karstā ūdens vairākos dzīvokļos daudzdzīvokļu mājā Meiju ceļā 35a. 

Dzīvokļu īpašnieki uzskata, ka, nesaņemot šo pakalpojumu, nebūtu par to arī jāmaksā. Savukārt siltuma piegādātājs uzņēmums «Fortum» uzskata, ka namā ir vienota siltuma samaksas kārtība, kuru izmainīt var vienīgi dzīvokļu īpašnieku vairākums. Mājas apsaimniekotājs uzņēmums SIA «Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde» (Jelgavas NĪP) atzīst, ka dzīvokļu īpašniekiem vajadzētu saņemties ēkas siltumapgādes sistēmas atjaunošanai, kas izmaksātu 12 tūkstošus eiro. Savukārt  dzīvokļu īpašnieki domā, ka Jelgavas NĪP piedāvātās izmaksas nav pietiekami skaidras un par lielu.

«Man vienkārši nevajag zaudēt humora izjūtu,» skumji smejas dzīvokļa īpašniece 76 gadus vecā Nataļja Viļčinska. Gandrīz divus gadus viņa nevar pienācīgi nomazgāties, kā arī izmazgāt veļu, jo katrā šādā reizē ūdens jāsilda uz gāzes plīts lielajos katlos, ko izcilāt sirmajai un vientuļajai kundzei nav viegli. Pensionāre atceras, ka dažādas likstas ar māju sākās jau drīz pēc tās nodošanas ekspluatācijā 1985. gadā. «Māju būvēja cietumnieki, un arī projekts bija nepilnīgs. Zvanīt pa telefonu man bija par dārgu, tādēļ es vai katru nedēļu gāju uz Jelgavas Domi un NĪP Avārijas dienestu. Sūdzējos, lūdzu palīdzību. Vienmēr kaut kas tika salabots, tomēr kopš pērnā gada aprīļa dzīvoklī siltā ūdens nav un man vēl jāmaksā par dvieļu žāvētāju, kas ir auksts,» nopūšas N.Viļčinska. Neatlaidīgā pensionāre atzīst, ka apmēram 60 procentu viņas pensijas aiziet par apkuri. Tiesa, šogad laika posmā no 16. oktobra līdz 19. novembrim siltais ūdens pēkšņi parādījās, taču tikpat pēkšņi tas arī pazuda. 

Siltuma piegādātāju uzņēmuma «Fortum Jelgava» pārstāve Guntra Matisa apstiprina, ka vēl pērn jūnijā no N.Viļčinskas saņemts lūgums viņu atbrīvot no maksas par siltumenerģijas patēriņu karstā ūdens piegādes sistēmā, jo pakalpojums netiek saņemts. 
G.Matisa raksta, ka Viļčinskas kundzei atbildēts, ka nav pamata viņu atbrīvot no šā maksājuma, jo atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem aprēķins par patērēto siltumenerģiju ēkas iekšējos cauruļvados, dvieļu žāvētājos, pagrabā un bēniņos izvietotajos cauruļvados ir attiecināms uz visiem mājas dzīvokļiem. «Lēmumu par kāda dzīvokļa atbrīvošanu no šādiem norēķiniem var pieņemt tikai konkrētās mājas dzīvokļu īpašnieku vairākums, kura lēmums noformēts protokolā. Līdz šim tādu neesam saņēmuši,» raksta G.Matisa. Ja dzīvokļu īpašniekiem rodas grūtības vienoties un nobalsot, vajadzētu pieaicināt neatkarīgu energoauditoru, piebilst «Fortum Jelgava» pārstāve. 

Mājas pilnvarnieces Liāna Frolova un Raisa Lapteva atzīst, ka siltā ūdens piegādes problēmas varētu būt vēl 15 dzīvokļos (mājā ir 109 dzīvokļi). Tikai citu dzīvokļu īpašnieki vai īrnieki atšķirībā no N.Viļčinskas nesūdzas. R.Lapteva stāsta, ka parasti šī tehniskā problēma rodas svētkos, kad ir lielāks karstā ūdens patēriņš. L.Frolova uzsver, ka daudzkārt pieteikusi bojājumu Jelgavas NĪP Avārijas dienestam, taču tas nav varējis palīdzēt. 

Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 26. novembra, «Zemgales Ziņās» vai arī ARHĪVĀ. Foto: Gaitis Grūtups