ZZ.lv ARHĪVS

Diskusijā par Jelgavas jaunā tilta nepieciešamību formulē jautājumus ietekmes uz vidi vērtētājiem

LETA

2015. gada 25. novembris 20:31

1067
Diskusijā par Jelgavas jaunā tilta nepieciešamību formulē jautājumus ietekmes uz vidi vērtētājiem

Partijas "Vienotība" Jelgavas atvērtajā birojā notikušajā diskusijā par Jelgavas jaunā tilta nepieciešamību klātesošie pārrunāja dažādus riskus un iespējamās problēmas saistībā ar tā dēvētā Ziemeļu tilta būvniecību, aģentūra LETA uzzināja diskusijā.

Diskusijā pārsvarā tika pausta neziņa par iecerētā tilta ietekmi uz dabu - palienes pļavām un tajās esošajiem dzīvniekiem un augiem. Saistībā ar to diskusijas dalībnieki izteica jautājumus, ko ietekmes uz vidi novērtējuma veicējiem uzdot sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmē 1.decembrī.

Tāpat tika pausta neskaidrība, cik tilts izmaksātu konkrēti Jelgavas pilsētas budžetam, taču, kā skaidroja Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Aigars Rublis (V), pašreizējā stadijā, kad vēl nenotiek konkrēta tilta modeļa projektēšana un tikai sākts ietekmes uz vidi novērtējums, izmaksas esot grūti aplēst, jo nevarot izslēgt iespēju, ka iecere var nenonākt līdz īstenošanai.

Diskutētāji arī pārrunāja, cik būtiski būtu tilta ieguvumi un cik nepieciešams Jelgavai ir šāds apbraucamais ceļš ziemeļos.

Ārpus kravas transporta kustības aplēsēm diskusijas dalībnieki neapsprieda varbūtējās iedzīvotāju intereses, kas skar Atmodas ielas masīvā un tā apkaimē dzīvojošo ērtāku nokļūšanu darbā Rīgā vai Pārlielupes iedzīvotāju ērtāku nokļūšanu Dobelē vai Liepājā, tā samazinot sastrēgumus Rīgas ielā un Lielajā ielā, pie esošajiem tiltiem.

Diskusijā apkopotos jautājumus plānots gan iesniegt projektētājiem rakstveidā, gan uzdot sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmē.

Kā ziņots, 1.decembrī plkst.17 Jelgavas pilsētas pašvaldības ēkā, Lielajā ielā 11, konferenču zālē, notiks sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksme iecerei par transporta pārvada - tā dēvētā Ziemeļu tilta - izbūvi pār Lielupi un Driksas upi, aģentūra LETA uzzināja Jelgavas pilsētas pašvaldībā.

Sanāksme ir saistīta ar Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procedūras piemērošanu.

Pašvaldības iecerētās transporta pārvada izbūves mērķis ir atrisināt vairākas Jelgavas pilsētas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai, tostarp tiktu īstenota transporta tīkla infrastruktūras izveide industriālo teritoriju attīstībai pilsētas ziemeļrietumu daļā, lidlaukam pieguļošajās teritorijās, pilsētas apvedceļa loku noslēgšana, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu, tranzīta plūsmu novirzīšana no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumus ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai, kā arī tās būtu veloceliņu tīkla tālākas attīstības iespējas.

Kā ziņots, oktobrī VPVB ir pieņēmis lēmumu par IVN procedūras piemērošanu transporta pārvada - tā dēvētā Ziemeļu tilta - izbūvei pār Lielupi un Driksas upi Jelgavas pilsētas teritorijā, nodrošinot sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmi.

Paredzētās darbības ierosinātājs ir Jelgavas pilsētas pašvaldība, un tilta būvniecība paredzēta pār Lielupi un Driksas upi. Tilts paredzēts autotransporta satiksmei, pa to būs atļauta arī gājēju pārvietošanās, kā arī velosipēdu kustība.

Plānotā tilta trases sākums ir Lapskalna un Atmodas ielas krustojums, bet trases beigas - Kalnciema ceļa (P99) un Loka maģistrāles krustojums. Paredzamais būvdarbu ilgums - divi gadi.

Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metru garumā - plānots īstenot dabas liegumā "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas īpaši aizsargājamo teritoriju tīklā "NATURA 2000". Kopumā tilta būvniecībai ir izstrādāti četri skiču varianti.

Paredzētā darbība plānota, šķērsojot vai skarot divpadsmit nekustamo īpašumu teritorijas, kas atrodas Jelgavas pilsētas teritorijā, starp kurām ir nekustamie īpašumi Uzvaras ielā 69, Loka maģistrālē 51, īpašums "Lielupes tauvas josla", īpašums Strautu ceļā 1, īpašumi "Driksa" un "Lielupe", nekustamie īpašumi Uzvaras ielā, Lapskalna ielā, tostarp Lapskalna ielā 22, kā arī īpašumi Pils salā.

Foto: Raitis Puriņš