ZZ.lv ARHĪVS

Jelgavnieki Jānis Tipuks un Edgars Palabinskis radījuši izlaušanās spēli «Kambaris» (FOTO)

Santa Logina

2015. gada 3. novembris 12:30

10145
Jelgavnieki Jānis Tipuks un Edgars Palabinskis radījuši izlaušanās spēli «Kambaris» (FOTO)

«Spēles būtība ir pavisam vienkārša – jūs ieslēdz telpā, un jums jātiek ārā. Kā to darāt, ir jūsu izvēle,» stāsta Edgars Palabinskis, kurš kopā ar draugu un kolēģi Jāni Tipuku aicina pārbaudīt atjautību un veiklību, piedaloties izlaušanās spēlē «Kambaris».

Savulaik izmēģinājuši līdzīgu spēli Rīgā, puiši nolēmuši ko tādu piedāvāt arī Jelgavā, jo šādas spēles Latvijā ir populāras. Tomēr katrai no tām ir savs stāsts, un tāds ir arī Zāļu ielas «Kambarim». «Visās valstīs darbojas drošības dienesti – arī mums Latvijā tāds ir –, tikai neviens īsti nezina, ko un kāpēc tie dara. Šī ir viena tāda vieta, kur, nevienam nezinot, drošības dienests atved cilvēku nopratināšanai. Cilvēku sagūsta, iesloga telpā un mēģina izdabūt informāciju. Šeit bija ieslodzīts arī kāds gudrs cilvēks, kurš vairs nav redzēts, bet aiz sevis viņš ir atstājis norādes, kā izkļūt no telpas. Jūs esat nākamie ieslodzītie, kam jātiek ārā,» spēles ideju izskaidro Edgars.   

Lai gan spēles būtība pirmajā mirklī šķiet pavisam vienkārša, izkļūt no sākumā tumšas telpas, kurā tiek ievesti dalībnieki, tik viegli nemaz nav. Kaut arī no telpas jācenšas izlauzties stundas laikā, lieki piebilst, ka to nevajadzētu darīt, izsitot logu vai izlaužot durvis. Visapkārt atrodas norādes, kuras cita pēc citas ved uz izeju. Piemēram, lai atslēgtu piekaramo atslēgu, tās kods jāmeklē grāmatā, kura par katru ciparu gan prasīs noteiktas zināšanas. Izejas meklējumos drīkst izmantot telefonu un internetu. Ja visi striķi trūkst, trīs reizes ir atļauts sazināties ar spēles izgudrotājiem, kuri vienīgie var palīdzēt izkļūt no strupceļa.

Puiši stāsta, ka spēle paredzēta trim cilvēkiem, taču tajā vienlaikus var piedalīties arī divas līdz četras personas. Katram sākumā ir sava loma, ar kuru jāaprod, lai turpinātu darboties loģiski. Piemēram, vienīgajam nekur nepiesietajam spēles dalībniekam dīvainas sajūtas rada tumšas brilles, kurās visu telpā notiekošo rāda no malas. Tāpat ir bijuši gadījumi, kad spēles dalībnieki desmit minūšu darbojas pilnīgā tumsā, pirms iedomājas pārbaudīt, vai telpā nav ierīkots gaismas slēdzis. 

Visu rakstu lasiet otrdienas, 3.novembra, «Zemgales Ziņās». Foto: Raitis Puriņš