ZZ.lv ARHĪVS

Darbu sākusi Latvijā pirmā tālruņa līnija ģimenes atbalstam

zz.lv

2015. gada 23. oktobris 15:41

98
Darbu sākusi Latvijā pirmā tālruņa līnija ģimenes atbalstam

Atbalsta tālrunis ģimenēm ir Latvijā jauns risinājums, kurš izveidots “Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm” ietvaros, sadarbojoties ar biedrības “Skalbes” speciālistiem, kura uzmanības centrā ir tieši ģimenes attiecību jautājumi.

Tālruņa darbības mērķis ir stiprināt ģimenes attiecības, sniedzot profesionālas konsultācijas par dažādiem jautājumiem saistībā ar pāru attiecībām, komunikāciju ar bērniem un viņu uzvedības problēmām, kā arī attiecību veidošanu dažādu paaudžu starpā. Vienlaikus “Amigo ģimenes atbalsta tālruņa” speciālisti nodrošinās palīdzību dažādu ģimenes problēmu un nesaskaņu risināšanai ikdienā, kā arī psiholoģisko atbalstu ģimenēm krīzes situācijās.

Stāsta iniciatīvas vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa: “Ģimene gadu gaitā nonāk dažādos attīstības posmos, kad mainās arī prioritātes un emocionālās vajadzības. Piemēram, bērniņa ienākšana ģimenē, partnera ilgstoša prombūtne vai citi notikumi maina savstarpējās attiecības un ierasto ikdienu, rada dažādus jautājumus un iepriekš nepieredzētas situācijas. Tāpēc svarīgi, lai ikvienam ir iespēja izrunāties ar kādu, kurš var uzklausīt, sniegt informāciju, padomus un emocionālo atbalstu jebkurā ģimenes dzīves posmā.”

Ģimenes atbalsta tālrunis pieejams katru darbdienu no pulksten 15 līdz 22, zvanot uz numuru 22 407 407. 

“Problēmas attiecībās ar partneri vai bērniem, grūtības bērnu audzināšanā, savstarpējas sapratnes trūkums, neprasme sarunāties, jūtu atsalums, regulāri strīdi un nesaskaņas – tā ir tikai daļa situāciju, ar ko var saskarties jebkura ģimene. Ir būtiski apzināties cēloņus un risinājumus, pirms problēmas pāraug nopietnās krīzes situācijās un kamēr ģimenē ir iespējams saglabāt veselīgas un veiksmīgas attiecības. Nonākt līdz vispiemērotākajam risinājumam pašu spēkiem ne vienmēr ir vienkārši, tāpēc aicinām izmantot iespēju zvanīt, lai saņemtu psihologa konsultāciju un atbalstu ģimenes attiecību stiprināšanai,” uzsver Zane Avotiņa, krīžu un konsultāciju centra “Skalbes” vadītāja.

Jaunizveidotā tālruņa speciālistu palīdzību var saņemt ikviens cilvēks neatkarīgi no dzīvesvietas, vecuma vai attiecību statusa. Speciālistu konsultācijas ir anonīmas, un tās pieejamas gan latviešu, gan krievu valodā. 

Operatora “Amigo” klientiem konsultācijas ir bez maksas, citu operatoru klientiem zvana minūtes izmaksas ir atbilstošas operatora norādītajam cenrādim zvaniem uz “Amigo” tīklu.