ZZ.lv ARHĪVS

Publiskajos iepirkumos priekšroka būs jādod videi draudzīgiem auto

www.zz.lv, «Zemgales Ziņas»

2010. gada 19. janvāris 11:01

1316
Publiskajos iepirkumos priekšroka būs jādod videi draudzīgiem auto

Veicot automašīnu vai transporta pakalpojumu iepirkumu, priekšroka būs jādod tādiem auto, kas mazāk patērēs degvielu un kuru kaitīgo gāzu izmeši ir mazāki, informē Db.lv.

Tādus grozījumus Publisko iepirkumu likumā šodien atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, vides un reģionālās politikas komisija. Šāda norma tiks ieviesta saskaņā ar ES prasību par energoefektīvo automašīnu veicināšanu, raksta Db.lv .Deputāte Anna Seile («Pilsoniskā savienība») izteica aizdomas, vai šī prasība nepadarīs mazāk konkurētspējīgus tos vietējos pārvadātājus, kuriem ir vecāki autoparki un vai gan neesot vienalga, ka pa mežainām teritorijām brauc vecāks auto.Savukārt, Dzintars Zaķis («Jaunais laiks») izteica priekšlikumu, ka vajadzētu valsts iestādēm likt iepirkt arī otrreizēji pārstrādātu papīru, jo tas nodrošinātu darbu, piemēram, Līgatnes papīrfabrikai. Šo priekšlikumu likuma grozījumu autori apsolīja apsvērt un , ja iespējams, iekļaut likumā.Papildu šiem grozījumiem Publisko iepirkumu likumā paredzētas vēl arī citas izmaiņas - publiskā iepirkuma dalībnieki Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) būs jāinformē individuāli, nepietiks ar publikāciju IUB mājaslapā.Savukārt iepirkumu komisijā būs jābūt vismaz diviem locekļiem ar juridisko izglītību un atbilstošu iepirkumu pieredzi vismaz divu gadu garumā.Paredzēta arī jauna norma tiem pretendentiem, kas šaubās, vai viņiem ir jārīko iepirkumu procedūra vai ne. Šajā gadījumā pirms līguma slēgšanas pasūtītājam būs jāpublicē tā dēvētais brīvprātīgais paziņojums. Ja pretenzijas noteiktā termiņā netiks saņemtas, pasūtītājs varēs slēgt līgumu ar izraudzīto pretendentu.Kā «Ziņas» jau informēja, Jelgavas Domes īpašās vēlmes dienesta auto nomas konkursa nolikumā nesušas gaidīto rezultātu – tajā pieteikusies tikai viena firma un par labākajām atzītas tās pašas automašīnas, ar kurām pašvaldības vadība braukusi līdz šim. Tas nozīmē, ka Jelgavas mērs Andris Rāviņš arī turpmāk izmantos lepno un rijīgo «Volvo S80», patērējot 16 – 17 litru degvielas uz 100 kilometriem.Jau ziņots, ka novembrī Jelgavas Dome izsludināja konkursu, meklējot uzņēmumu, kas uz nākamajiem diviem gadiem iznomās piecas automašīnas. Pašvaldība konkursa nolikumā bija iekļāvusi ļoti specifiskas prasības – vienam auto jābūt obligāti gaiši brūnas metālikas krāsā, ar koka un ādas apdari, tekstila tepiķiem, trim citām – obligāti sarkanam, bet mikroautobusam – tikai pelēkam.Maldīgs izrādījies pieņēmums, ka, iekļaujot nosacījumos par A.Rāviņam paredzēto dienesta auto obligāto prasību pēc 10,5 litru uz 100 kilometriem vidējā degvielas patēriņa, pašvaldība krīzes laikā tomēr centīsies dzīvot taupīgāk.Jāatgādina, ka iepriekš «Ziņām» interesējoties, kā mēra auto gada pirmajā pusē spēja ik mēnesi patērēt vidēji 578 litrus degvielas, pašvaldības preses sekretāre Līga Klismeta informēja, ka «Volvo S80» vidējais degvielas patēriņš ir 16 litru. Izrādās, konkursa nolikumā iekļautā prasība nozīmējot vien rūpnīcas sniegto tehnisko parametru, bet patiesais degvielas patēriņš varot būt 16 litru vasarā un 17,5 ziemā – to nosaka Domes administratīvais rīkojums, kas tapis, pamatojoties uz Latvijas Autotransporta līdzekļu sertifikācijas centra ekspertīzi.Jānorāda, ka A.Rāviņš ar dienesta auto joprojām brauc ļoti daudz. Aizvadītā gada septembrī nobraukti 3700, oktobrī – 3800, bet novembrī – 3450 kilometri. Šajā periodā mēra dienesta auto patērējis vidēji 601 litru benzīna mēnesī, kas naudas izteiksmē ir aptuveni 430 latu. Pašvaldība to skaidro ar mēra darba specifiku, kas nereti prasa braukt uz Rīgu pat vairākas reizes dienā.