ZZ.lv ARHĪVS

Tiltu vedīs uz Tērveti (FOTO)

Gaitis Grūtups

2015. gada 22. septembris 08:31

7519
Tiltu vedīs uz Tērveti (FOTO)

Ieguldot ceļu būves uzņēmuma «Igate» un  koka palešu ražotāja «Marko KEA» līdzekļus, kā arī ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu un bankas aizdevumu un pievienojot Rīgas Tehniskās universitātes un Jelgavas Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūta (MeKA) zinātnisko potenciālu, Rubeņu ceļā tapis rūpniecisko pētījumu centrs SIA «IKTK», kurā top lielizmēra liektās un līmētās koka konstrukcijas. Kopējais investīciju apmērs ir 5,5 miljoni eiro. 

Viens no projekta attīstītājiem MeKA direktors Andrejs Domkins atzinīgus vārdus veltīja savam agrākajam studentam LLU Meža fakultātē, tagad uzņēmējam Mārim Peilānam, kurš, būdams ceļu būves sabiedrības «Igate» īpašnieks, uzdrīkstējies savā biznesā radīt un lūkot izmantot koka konstrukcijas. «Lietojot liela izmēra līmētās un liektās koka konstrukcijas, var būvēt daudz ātrāk un lētāk nekā ar klasiskajām metodēm,» atzīst A.Domkins. 

«IKTK» atklāšanas pasākuma dalībniekiem bija iespējams apskatīt, kā pēc Meža nozares kompetenču centra pasūtījuma angārā top gandrīz 100 metru garš gājēju un velobraucēju tilts, ko līdz 18. novembra valsts svētkiem plāno uzstādīt Tērvetes Dabas parkā virs Dobeles–Bauskas šosejas.        

«Mums ļoti pietrūka liela apjoma projektu, kur varētu īstenot mūsu zinātnieku sasniegumus. Tagad paveras šādas iespējas,» teic A.Domkins. 
Stāstot pat «IKTK» attīstības plānu, uzņēmējs M.Peilāns atklāj, ka pirmos trīs gadus uzņēmums būs orientēts uz prototipu ražošanu. «Intensīvi strādāsim ar projektētājiem, dizaineriem, lai viņi droši iekļauj mūsu koka konstrukcijas savos projektos. Atrodamies Latvijas centrā, tepat blakus ir Rīga – varēsim ērti nogādāt Rubeņu ceļā gatavotās konstrukcijas,» spriež M.Peilāns.

Jāpiebilst, ka naktī no 30. septembra uz 1. oktobri no Rubeņu ceļa uz Tērveti tiks vestas tur topošā gājēju un velobraucēju tilta konstrukcijas. N.Peilāns stāsta, ka «IKTK» teritorijā tiks uzbūvēts arī betona mezgls un vēl viens angārs. Koka konstrukcijas paredzēts izmantot gan tiltos ceļu būvē, gan arī ēkās. 

Visu rakstu lasiet otrdienas, 22.septembra, laikrakstā «Zemgales Ziņas». Foto: Gvido Leiburgs