ZZ.lv ARHĪVS

Jelgavā ražo ekoloģiskus mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļus

zz.lv

2015. gada 21. septembris 08:25

3949
Jelgavā ražo ekoloģiskus mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļus

Atzinību Latvijā un ārpus tās robežām guvušā dabīgās kosmētikas zīmola «Kivvi» radītāja rīdziniece Agate Kanča bijušā biznesa inkubatora telpās Peldu ielā 7 šopavasar izveidojusi otru uzņēmumu – «Purenn», kas nodarbojas ar ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu ražošanu. 

Ekoloģisko sadzīves produktu līnijas nosaukums «Purenn» tulkojumā no angļu valodas nozīmē «tīra Ziemeļu daba» (Pure North Nature). Kā liecina pašvaldības informācija, nosaukums radies ilgās domubiedru diskusijās par tēmu, ar ko katram asociējas Latvija. Tā kā uzņēmums tiecas uz eksporta tirgu, tam izvēlēts anglisks nosaukums, bet uzņēmējai pašai ir tuvs viss, kas saistās ar Skandināviju.

«Purenn» produkciju var iegādāties eko veikalos un lielveikalos «Prisma», bet tuvākajā laikā tā būs nopērkama arī lielveikalos «Sky». «Sarunas ar lielveikalu tīkliem ir ilglaicīgs process, mūsu mērķis ir visi Latvijas veikalu tīkli, jo gribam būt tuvāk saviem klientiem,» atzīst A.Kanča.

Patlaban jaunais uzņēmums piedāvā tīrīšanas līdzekļus virsmām, stiklam un spoguļiem, vannas istabai, trauku mazgājamos līdzekļus, mazgāšanas līdzekļus grīdām, tīrīšanas līdzekļus podam. Tirdzniecība notiek arī internetveikalā www.purenn.com, taču uzsvars tomēr tiekot likts uz tirdzniecību veikalos.  

Lielākoties tīrīšanas līdzekļu ražošanā tiek izmantotas virsmaktīvās vielas, kas sintezētas no naftas produktiem, taču ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu izgatavošanā izmanto no augiem iegūtus ekstraktus, kuriem ir Ecocert sertifikāts. Daudzi no šiem ekstraktiem – kadiķu, kliņģerīšu, kumelīšu, priežu, priežu pumpuru – ražoti tepat Latvijā. SIA «Purenn» ražošanas vajadzībām augu ekstraktus iepērk Glūdas pagasta Nākotnē, ekstraktu rūpnīcā L.Ē.V.. Nepieciešamās izejvielas tiek piegādātas arī no Vācijas un Francijas. Tāpat uzņēmēja pircējiem iesaka pievērst uzmanību produkta sastāvam. Ja tas ir «zaļais» līdzeklis, sastāvā noteikti būs iekļauta frāze «augu izcelsmes».

«Nereti cilvēki iedomājas, ka ekoloģiskie tīrīšanas līdzekļi ir dārgi, taču patlaban cenas sāk izlīdzināties un ekoloģiskais trauku mazgājamais līdzeklis vairs nemaksā divas vai trīs reizes dārgāk nekā «Fairy»», stāsta A.Kanča. Piemēram, «Purenn» trauku mazgājamais līdzeklis ar lavandu internetveikalā nopērkams par 2,65 eiro, bet veikalos maksā 2,40 vai 2,50 eiro.

«Pašlaik «Purenn» produkti tiek eksportēti uz Baltijas un Skandināvijas valstīm. Ir iestrādes un norit pārrunas arī par citiem iespējamajiem eksporta tirgiem, taču arī tas ir ilglaicīgs process. Jāpiebilst, ka ir saņemtas pirmās ziņas par pašmāju pircēju iecienītākajiem produktiem. Topā ir trauku mazgājamie līdzekļi, tīrīšanas līdzeklis podam ar piparmētru un grīdas mazgāšanas līdzeklis draudzīgs mājdzīvniekiem, kuram nav pievienotas ēteriskās eļļas, jo mūsu mazo draugu deguni ir krietni jutīgāki par mūsu,» uzsver A.Kanča, piebilstot, ka vēl cilvēkiem patīkot lavandas un citrusu smarža. Kosmētikā un mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļu ražošanā reti kad tiek izmantota tikai viena ēteriskā eļļa, parasti kopā tiek lietotas vairākas, un viegli gaistošo kombinē ar spēcīgāko. Piemēram, tādas ābolu ēteriskās eļļas nav vispār: ābolu aromāts ir vairāku eļļu kombinācija. Turklāt kosmētisko produktu sastāvdaļas bieži vien ir ļoti dārgas, piemēram, kilograms koenzīma, kas ir pretnovecošanās līdzekļu sastāvdaļa, maksā 2500 eiro.

Kā stāsta uzņēmēja, uzņēmuma laboratorijā, kur viņa pati arī izdomā un rada savus produktus, pašlaik notiek darbs pie jauna mazgāšanas un kopšanas līdzekļa apģērbam. Turpat aiz laboratorijas ir arī ražošanas telpas. Tur atrodas reaktors, kura tilpums ir viena tonna. Diennaktī tiek saražotas aptuveni trīs tonnas produkcijas. Uzņēmumā nodarbināti seši darbinieki. Daži no viņiem, piemēram, māksliniece, strādā pie abu zīmolu – «Kivvi» un  «Purenn» – ietērpa veidošanas.

Savukārt sieviešu atzinību iemantojušā kosmētikas zīmola «Kivvi» produkcija nu jau ir nopērkama 18 valstīs. Tas panākts, braukājot pa izstādēm, stāstot par sevi un saviem produktiem, satiekot klātienē klientus un sadarbības partnerus un nepārtraukti interesējoties par nozarē notiekošo.

Foto: baltabura.lv