«AMO Plant»: skolēnu autobusu konkurss ir negodīgs

Obligāti oranžā krāsa nav vienīgā specifikācija, kas valsts izsludināto konkursu par 110 jaunu skolēnu autobusu piegādi tā pretendentiem liek dēvēt par apšaubāmu. Iepirkumu izsludinājusī Valsts reģionālās attīstības aģentūra, kuru vada Tautas partijas (TP) biedrs, paģērējusi, lai autobusiem būtu ļoti jaudīgi dzinēji, turklāt vienam jābūt gatavam un sertificētam, jau piesakoties konkursam. Jelgavā strādājošais uzņēmums «AMO Plant», kas pirmais iecerējis Latvijā sākt ražot autobusus un tāpēc grasījās pieteikties šajā konkursā, norāda – specifikācijas izslēdz daudz iespējamo pretendentu, raksta «Zemgales Ziņas».
Konkursa specifikācijā noteikts, ka piegādātājam autobusiem jānodrošina oranžs krāsojums, bet autobusiem jāsāk kursēt mēnesi pirms vēlēšanām, ziņo portāls diena.lv. Konkursa rīkotāji gan norāda, ka krāsas izvēlē noteicošā bijusi drošība. Šajā konkursā piedalās 2004.gadā mūsu pilsētā ienākušais Maskavas valdībai piederošais uzņēmums «AMO Plant». Tā pārstāvis Igors Graurs sarunā ar «Ziņām» norāda, ka valsts izsludinātā konkursa specifikācijās «ir daudz lamatu, kas sašaurina pretendentu loku».Aģentūra prasa, lai jau patlaban būtu izgatavots viens atbilstošs un sertificēts autobuss. Uzņēmumam «AMO Plant» tāda nav. Apšaubāma šķiet arī prasība par spēcīgo jaudu – vismaz 240 zirgspēku. Tādi autobusi esot ļoti rijīgi, uz simt kilometriem tērējot pat 27 litrus degvielas. «Arī ekspluatācija tādiem dārga, un visas šīs izmaksas uz pašvaldību pleciem,» saka I.Graurs. «AMO Plant» piedāvātais ar 160 zirgspēku jaudu patērējot vien 15 – 17 litru degvielas, turklāt jau esot aprīkots ar speciāli skolēnu pārvadāšanai domātu drošības sistēmu. «Kāpēc vajag tādus dzinējus, ja skolēnu autobusiem tāpat ir braukšanas ātruma ierobežojums?» neizpratnē ir «AMO Plant» pārstāvis. Pat bagātās valstis, piemēram, Beļģija un Šveice izvēloties lētākus un drošus autobusus.Taču šis konkurss, pat ja tajā neizdosies uzvarēt, «AMO Plant» neatturēšot no plāna sākt Jelgavā ražot autobusus. Pirmos «Ambassador» markas transporta līdzekļus uzņēmums solīja izgatavot jau pērn, šis laiks vairākkārt atlikts, un nu I.Graurs saka – autobuss būs gatavs maijā, jūnijā.Plašāk lasiet «Zemgales Ziņu» 30.janvāra numurā.*Drukātas avīzes saturs pieejams arī portālā zz.lv, ko var atrast sadaļā «Avīze» vai spiežot šeit .*Reģistrējoties portālā, tā konta papildināšana iespējama, spiežot šeit .*Tāpat portālā iespējams abonēt avīzi, par ko sīkāka informācija - šeit .
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”