JAP iztirgojis mazos autobusus, ielās palikušie kursē gandrīz tukši

Asas diskusijas Jelgavas Domes deputātos Tautsaimniecības komitejas sēdē izraisījusi 103 jelgavnieku parakstītā vēstulē paustā prasība atjaunot regulāru sabiedriskā transporta kustību ceļā no Jelgavas uz Ozolpili. Pilsētas Domes priekšsēdētāja vietnieks Vilis Ļevčenoks neapmierinātajiem jelgavniekiem ierosināja pārvietoties kājām, savukārt Autobusu parka (JAP) vadītājs Pēteris Salkazanovs atklāja, ka līdz ar maršrutu optimizāciju pērn iztirgojis lielu daļu mikroautobusu, kā dēļ tagad mazāk pieprasītajos reisos nākas sūtīt neekonomiskos lielos autobusus.
Tautsaimniecības attīstības un pilsētvides komiteja otrdienas sēdē skatīja opozīcijas deputāta Sergeja Ņevoļska priekšlikumu par regulāras sabiedriskā transporta kustības nodrošināšanu uz Ozolpili, kur atrodas sociālās aprūpes centrs «Jelgava» un dzīvojamais masīvs. Deputāts kolēģiem skaidroja, ka saņēmis 103 iedzīvotāju parakstītu vēstuli, kurā viņi pauduši neapmierinātību ar pērn vasaras otrajā pusē veikto JAP reisu optimizāciju. Autobusu kļuvis uz pusi mazāk, tāpēc jelgavnieki nereti uz skolām, darba vietām, ārstniecības un pašvaldības iestādēm spiesti doties ar taksometriem, vēl grūtāk tikt mājup, jo sabiedriskais transports beidz kursēt jau agrā vakarā. S.Ņevoļskim iedzīvotāji aicinājuši panākt, lai turpmāk uz Ozolpili kursētu vismaz viens reiss stundā septiņas dienas nedēļā. Piecu deputātu parakstītajā iesniegumā Jelgavas Domei pieprasīts izpildīt šo iedzīvotāju lūgumu. Pašvaldības pārstāve Valija Pranka deputātiem atgādināja, ka pērn veikta JAP reisu optimizācija, jo gada laikā pasažieru skaits krities par 28 procentiem. Tādēļ vasaras beigās par gandrīz trešdaļu samazināts arī kopējais reisu skaits pilsētā. Pagājušajā gadā vēl līdz 31. jūlijam 12. un 12.a maršrutos (brauc caur Ozolpili uz Vītoliņiem) katru darbdienu kursējuši 33 autobusi, bet nedēļas nogalēs nodrošināti 26 reisi. Savukārt pēc optimizācijas šajā maršrutā no 1. septembra palikuši vairs tikai 16 reisu darbdienās un 10 – brīvdienās.V.Pranka apgalvoja, ka iedzīvotāji izglītības, ārstniecības un pašvaldības iestādes var apmeklēt bez grūtībām, jo pirmais autobuss no Vītoliņiem uz Jelgavu dodas jau pulksten 5.48 no rīta, bet pēdējais no pilsētas centra uz Ozolpili izbrauc 19.09. Savukārt JAP veiktā analīze (dati fiksēti trešdienā, 9. decembrī) par sabiedriskā transporta noslogotību atklājusi, ka iedzīvotājiem tas nemaz neesot tik nepieciešams – pirmajā reisā pulksten 5.28 no Jelgavas centra līdz pat Vītoliņiem autobuss aizbraucis tukšs. Reaģējot uz pašvaldības pārstāves teikto, deputāts S.Ņevoļskis tūlīt lika JAP valdes loceklim P.Salkazanovam paskaidrot, cik efektīvi optimizēts uzņēmuma darbs, ja agrā rīta stundā, kad nav braucēju, tas uz Ozolpili sūta lielo autobusu ar vairākiem desmitiem sēdvietu. P.Salkazanovs atbildēja, ka uzņēmuma rīcībā pašlaik ir 32 lielie autobusi un astoņi vidējas ietilpības, bet tie noslogoti citos reisos pilsētā. «Nevaram lielo autobusu aizvietot, jo vidējas ietilpības mums nav,» teica JAP vadītājs. Uz jautājumu, kur pēc optimizācijas palikuši no Rīgas maršruta «noņemtie» mikroautobusi, P.Salkazanovs atbildēja – visa tehnika, kas pēc reisu samazināšanas palikusi pāri, jau pārdota, vēl daļa autobusu sagriezti metāllūžņos, bet atlikušie liekie «stāv pārdošanas laukumā». Diskusiju karstumā sēdes vadītājs un Domes priekšsēdētāja vietnieks V.Ļevčenoks sacīja: «Es arī gribētu, lai man katru dienu ietu autobusi un es varētu braukt.» Taču, tā kā tie nav pietiekami noslogoti, bijusi jāveic reisu optimizācija, atstājot vien tik, lai iedzīvotāji tiek uz un no darba. «Ja grib tikt uz restorāniem vai dejām, lai iet kājām vai maksā,» uzsvēra V.Ļevčenoks. Opozīcijas deputāts S.Ņevoļskis gan tūdaļ viņam atgādināja, ka pilsētas mēra vietnieks, kurš dzīvo salīdzinoši netālajā Helmaņa ielā Pārielupē, ar autobusiem nemaz nepārvietojas, jo jelgavnieki ar saviem nodokļiem viņam apmaksā gan dārga dienesta auto īri, gan degvielu. S.Ņevoļsksis vēlreiz uzsvēra, ka P.Salkazanovs JAP vadītāja amatā strādā jau sešus gadus, tādēļ grib no viņa dzirdēt problēmas risinājumu, lai Ozolpils iedzīvotāji varētu normāli tikt uz pilsētu. Taču JAP valdes loceklim izteikties neļāva otrs mēra vietnieks pozīcijas pārstāvis Aigars Rublis. Viņš bija izpētījis vēstuli, tur redzamos parakstus un secinājis, ka daļa parakstu autoru ikdienā braucot ar «Mercedes» markas automašīnām, tāpēc viņš šauboties par šo iesniegumu un to, vai autobusi tik tiešām ir nepieciešami. P.Salkazanovs skaidroja, ka 10 lielie un nesen kredītā gādātie (nav vēl nomaksāts) «Mercedes» autobusi atstāti un tāpēc tiek izmantoti arī «tukšajos» reisos, jo JAP cerot, ka «tie vēl būs noderīgi», turklāt tiem vēl kāds laiks, kamēr beigsies 12 gadu ekspluatācijas termiņš. Mūsu pašvaldība no diviem variantiem izvēlējusies nevis lielos un pašlaik neefektīvi izmantotos autobusus aizvietot ar mazākiem, bet gan izretināt reisu skaitu, atlikušos pasažierus koncentrējot lielajos autobusos.Vēl JAP rīcībā ir 12 salīdzinoši jauni «Mercedes Sprinter» autobusi ar zemajām grīdām, astoņi no tiem kursē pilsētas maršrutos, pārējie – tālsatiksmē. Savukārt vēl 20 vecākus, 1996. gadā ražotus, lielos autobusus JAP iegādājies operatīvajā līzingā. Tā termiņš beidzoties no šī septembra līdz nākamajam janvārim, pēc tam tie jāatdod bankai. «Mums būs jādomā atkal par jaunu vai lietotu autobusu iegādi,» teica P.Salkazanovs, uzsverot, ka patlaban lielo autobusu skaits JAP nav problēma. Uzņēmuma vadītājs gan atklāja, ka reisam uz Vītoliņiem būtu nepieciešams mazāks autobuss, bet viena vidējā «Mercedes» cena esot 108 tūkstoši latu vai 600 latu mēnesī, ja to nomā.No pieciem Tautsaimniecības komitejas deputātiem S.Ņevoļska ideju atbalstīja tikai viens – Valentīns Grigorjevs. Pozīcijas deputāti V.Ļevčenoks, A.Rublis un Andrejs Garančs bija pret šo priekšlikumu, tādējādi bez Tautsaimniecības komitejas atbalsta šis jautājums tiks virzīts skatīšanai 11. februāra Domes sēdē.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”