ZZ.lv ARHĪVS

«Park & Ride» izgāšanās Jelgavā

«Dienas Bizness», db.lv

2010. gada 5. februāris 07:00

2934
«Park & Ride» izgāšanās Jelgavā

Kā zināms, Rīgā pie pilsētas robežām plānots izveidot «Park & Ride» autostāvvietas, kur cilvēki varētu novietot savus spēkratus un tālāk braukt uz pilsētas centru ar sabiedrisko transportu. Jelgavā tādu stāvvietu nevajag – tur tā vienmēr ir bijusi. Vismaz līdz 3.februārim. Vēlos pastāstīt tā rīta pieredzi – iespējams, citām pašvaldībām vajadzētu ņemt vērā slikto piemēru un kļūdas neatkārtot, savā blogā Db.lv raksta «Dienas Biznesa» žurnāliste, jelgavniece Katrīna Iļjinska. Turpinājumā - viņas izklāsts.

Dzīvoju Jelgavā un katru rītu braucu uz darbu Rīgā. Pie dzelzceļa stacijas Jelgavā ir autostāvvieta – lai gan patiesībā tā ir bijusi muitas zona un pie iebraukšanas tajā joprojām ir zīme «iebraukt aizliegts», cilvēki jau gadiem tur novieto savas automašīnas un devās uz vilcienu. Līdz šim viss bijis bez pārpratumiem. Vietējās avīzes «Jelgavas vēstnesis» un «Zemgales Ziņas» jau pērn un arī šī gada pašā sākumā rakstīja, ka pašvaldība veic pārrunas ar AS «Latvijas Dzelzceļš», kā arī ar Satiksmes ministriju, lai pašvaldība varētu pārņemt šo «stāvvietas» teritoriju un izveidot tur satiksmes mezglu, izveidojot autostāvvietu apmēram 1000 automašīnām. Nekad un neviens nebija pat iedomājies sodīt cilvēkus, kuri tur novietoja auto, arī policija tur nebija rādījusies.3.februāra rītā viss mainījās. Atbraucu uz autostāvvietu, skatos – dīvaini, parasti šajā laikā tā ir pilna ar auto, bet šoreiz – pustukša. Nopriecājos, bet mans prieks nebija ilgs. Pienāk pie manis vīrietis un saka: «Ja plāno atstāt šeit auto, tad rēķinies ar diviem soda punktiem un 40 latu sodu.» Vairs neko nepaskaidroja. Nestādījās priekšā. Domāju, ka arī nebija policists. Vienkārši vīrietis kažokā, varbūt dzelzceļa darbinieks.Nav īsti skaidrs, ar kādām tiesībām cilvēks «no malas» man draud ar kaut kādiem sodiem. Teorētiski varētu neklausīt un atstāt auto stāvvietā, tomēr zīme «iebraukt aizliegts» tur ir un jebkurā brīdī mistiskais vīriņš var izsaukt to policiju, kura sodu arī uzliks.Es patiešām nezinu, kur cilvēki citur apkārtnē varētu atstāt automašīnas un tā būs ļoti liela problēma. Es domāju, ka tā nedrīkst notikt – pašvaldība un LDz nonāk pretrunās. Sākumā ziņo, ka ierīkos autostāvvietu, jo tā būtu ļoti ērta un vajadzīga, bet tad vienā dienā, iespējams, pašu darbinieks paziņo, ka auto novietot nedrīkst. Jāpiebilst, ka ik dienu no Jelgavas uz Rīgu dodas daudzi tūkstoši iedzīvotāju – tieši tāpēc aizliegums atstāt auto ir nesaprotams.Jelgavas domes Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte man paskaidroja, ka visi plāni izveidot minētajā vietā autostāvvietu ir spēkā, bet starpgadījuma apstākļus solīja noskaidrot. Viņa teica, ka nav zināms, vai kāds no pašvaldības varēja dot rīkojumu aizliegt tur atstāt auto.«Latvijas Dzelzceļš» Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule man atbildēja, ka teritoriju, kurā cilvēki iecienījuši novietot savu auto, «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) 2002.gadā iznomāja Valsts ieņēmumu dienestam, kas izmanto šo teritoriju muitas vajadzībām, kā arī ir atbildīgs par teritorijā notiekošo. Tādējādi «Latvijas Dzelzceļš» nav tiesīgs atļaut vai aizliegt iebraukt šajā teritorijā. Vīrietis, kurš mani brīdināja par sodiem arī nav LDz darbinieks.Iepriekšminētā informācija tik vien kā apliecina institūciju nevēlēšanos labiekārtot pilsētu, radīt ērtības iedzīvotājiem un pildīt savus solījumus, kas arīdzan nav jaunums. Novēlu, lai Rīgā, kur iecerēts ierīkot «Park & Ride», šāda situācija neatkārtotos.