Vasarā cilvēki vairāk sazinās un lieto mobilos tālruņus
Vasarā, kad daudzi bauda atvaļinājumu, skolas vai studiju brīvlaiku, aug cilvēku savstarpējās saziņas apjoms un vairāk tiek lietots mobilais telefons, liecina SIA «Latvijas mobilais telefons» (LMT) veiktais pētījums.
10 procenti aptaujāto atzina, ka vasarā viņi mobilo tālruni izmanto vairāk nekā citās sezonās. Īpaši komunikabli šajā laikā kļūst priekšapmaksas kartes lietotāji – 27 procentiem palielinās saziņas apjoms.
«Vasarā cilvēki atpūšas no ikdienas pienākumiem, tādēļ viņi ir mazāk intensīvā saskarē ar citiem nekā darba vai skolas laikā. Vienlaikus, augot brīvā laika apjomam, daudziem vēlme pēc saziņas ar līdzcilvēkiem kļūst lielāka. Ir arī ne mazums tādu, kuriem palielinās vientulības sajūta un mobilā telefona sniegtās iespējas ir viens no veidiem, kā to mazināt, komunicējot ar citiem cilvēkiem attālināti – sazvanoties, sarakstoties sociālajos medijos,» aptaujas rezultātus skaidro sociālantropologs Roberts Ķīlis.
Visstraujāk saziņas apjoms aug jauniešiem vecumā no 15 līdz 24 gadiem un reģionu iedzīvotājiem. Kā liecina aptaujas rezultāti, vasarā mainās arī saziņas tematika. Tiem, kas mobilo tālruni šajā periodā lieto vairāk, biežāk aktuāli ir tādi temati kā tikšanās ar draugiem un tuviniekiem (67 procenti), brīvā laika un atpūtas ceļojumu plānošana (64 procenti), pasākumu un festivālu apmeklējumu saskaņošana (42 procenti), dažādu svinību plānošana (37 procenti), saziņa ar bērniem (15 procenti).
«LMT tīklā esam novērojuši, ka katru gadu tieši vasarā par trešdaļu palielinās jaunu priekšapmaksas sākuma komplektu lietotāju skaits. Arī šajā vasarā, kas neskopojas ar dzestrāku gaisu un lietu, jaunas priekšapmaksas kartes nopirktas vairāk nekā citos gadalaikos. Viens no iemesliem noteikti ir arī bērnu un jauniešu došanās pie radiem uz laukiem vai vasaras nometnēm. Tāpat vasarā parasti aktīvāks ir darbs ārpus biroja un plašākas sezonālā darba iespējas. Šādos gadījumos ērti kaut vai īslaicīgi paņemt priekšapmaksas karti, kas nodrošina praktiski visas tās pašas priekšrocības, ko pēcapmaksas pieslēgums,» skaidro LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.
Pētījums parāda, ka jaunieši vasarā jo īpaši aktīvāk lieto mobilo internetu un mobilās lietotnes.
17 procentu aptaujāto vecumā no 15 līdz 24 gadiem atzina, ka mobilo internetu šajā laikā izmanto vairāk. Savukārt 10 procentu vairāk zvana un sūta īsziņas.
Foto: xyzuniversity.com
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”