ZZ.lv ARHĪVS

Cimdars: iepirkumā par sabiedrisko attiecību pakalpojumiem likums nav pārkāpts, lai arī tas izskatās slikti

> BNS

2010. gada 1. marts 12:51

553
Cimdars: iepirkumā par sabiedrisko attiecību pakalpojumiem likums nav pārkāpts, lai arī tas izskatās slikti

Iepirkuma procedūrā par sabiedrisko attiecību pakalpojumiem Centrālajai vēlēšanu komisijai (CVK) likums nav pārkāpts, aģentūrai BNS uzsvēra komisijas pārstāvji, noraidot pārmetumus gan par izpildītāja izvēli, gan pakalpojumu nepieciešamību.

CVK priekšsēdis Arnis Cimdars apliecināja, ka viņam par šo notikumu «sirdsapziņa ir tīra» un lēmuma pieņemšanas brīdī nav bijušas bažas par kādiem pārkāpumiem un pretrunām.Cimdars paskaidroja, ka paša dibināto uzņēmumu «Traps» viņš pametis 1999.gadā, kad pievērsies vēlēšanu organizēšanai un sapratis, ka privātajā biznesā nevarēs darboties. Līdz tam brīdim šī firma nebija sākusi nekādu aktīvu darbību, «līdz ar to nekādas materiālās, ne morālās saistības nav». CVK šefs atgādināja, ka deviņdesmitajos gados bija brīdis, kad gandrīz katrs trešais dibinājis savu uzņēmumu, un arī viņš toreiz pakļāvies šim «vilnim».«Ir liela starpība, kad kaut kas izskatās slikti un kad patiesībā ir slikti. Es piekrītu, ka šis varbūt izskatās slikti, bet pēc būtības tā nav,» sacīja vēlēšanu komisijas vadītājs.Cimdars arī pastāstīja, ka ar šo firmu pirmo līgumu CVK noslēdza jau 2002.gadā, atzīstot, ka sadarbība un pieredze ar to līdz šim bijusi veiksmīga.Arī CVK Informācijas nodaļas vadītāja Kristīne Bērziņa apliecināja, ka izpildītāja izvēli vadījuši objektīvi apsvērumi, jo tas bijis lētākais piedāvājums.Kopumā interesi par konkursu izrādījuši 19 uzņēmumi, bet pieteikumus iesnieguši vien trīs - «Traps», «Repute» un «Tēls PR».Visi iesniegtie piedāvājumi esot atbilduši izvirzītajām prasībām, bet «Traps» uzvarējis, jo piedāvājis viszemāko cenu. Bērziņa norādīja, ka pasūtījuma tehniskā specifikācija paredzēja desmit dažādus nosacījumus un uzdevumus, no kuriem deviņās pozīcijās abu pārējo pretendentu piedāvātās cenas bijušas vidēji pat divas reizes augstākas un arī atlikušajā pozīcijā «Trapa» piedāvājums izrādījies izdevīgāks par pārējiem.«Vēl varam piebilst, ka, protams, nelielam uzņēmumam izmaksas objektīvi ir zemākas, nekā PR [sabiedrisko attiecību] aģentūrām ar lielāku skaitu darbinieku. Taču, kāda šajā gadījumā ir izeja - neļaut piedalīties iepirkumā uzņēmumam, ar kuru mums iepriekš bijusi laba sadarbība?» retoriski vaicāja CVK pārstāve, paužot pārliecību, ka šāds lēmums savukārt būtu prettiesisks pret minēto uzņēmumu.Līgumu par sabiedrisko attiecību pētniecības, konsultāciju un vadības pakalpojumiem paredzēts slēgt uz 14 mēnešiem - no 1.marta līdz nākamā gada aprīļa beigām.Tas paredzēs maksimālās izmaksas par visu periodu 8000 latu apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, ar nodokli līguma kopējā vērtība varētu būt 9680 latu.Šīs summas ietvaros «Traps» nodrošinās CVK vadībai konsultācijas par iestādes sabiedrisko attiecību stratēģiju, galvenokārt pievēršoties informatīvās kampaņas plānošanai uz 10.Saeimas vēlēšanām. Šis uzņēmums konsultēs par sadarbību ar vietējām vēlēšanu komisijām, gan apmācot to pārstāvjus, gan centralizēti organizējot un pārraugot to darbu.Pakalpojums paredz arī sabiedrisko attiecību konsultācijas «krīzes situācijām», kā arī runu un referātu sagatavošanu dalībai starptautiskos semināros un konferencēs.Bērziņa gan paskaidroja, ka patlaban noteikta vien pakalpojuma maksimālā summa - pakalpojumu reālais aprēķins un samaksa paredzēta «tikai pēc fakta» jeb ieguldītā darba laika uzskaites.CVK pārstāve arī noraidīja iepriekš televīzijas raidījuma «De facto» sižetā izskanējušo apgalvojumu, ka ar sabiedriskajām attiecībām komisijā jau nodarbojas trīs cilvēki. Bērziņa uzsvēra, ka CVK Informācijas nodaļā tiešām ir trīs darbinieki, bet reāli ar sabiedrisko attiecību jautājumiem nodarbojas tikai viņa, vienlaikus esot šīs nodaļas vadītājai.Informācijas nodaļas vadītājas pienākumos ietilpst sadarbība ar medijiem un vēlētājiem, apstiprināja Bērziņa.Nodaļas vecākās referentes pienākumi savukārt paredz organizēt sadarbību ar ārvalstu vēlēšanu institūcijām, atbilžu sniegšana uz korespondenci svešvalodās, materiālu tulkošanu angļu un krievu valodā, kā arī komandējumu organizēšana. Trešā štata vieta ir datorspeciālists. Bērziņa gan atzina, ka akūtas nepieciešamības gadījumā spiesta iesaistīt arī savu pienākumu veikšanā vecāko referenti, taču «datorspeciālista amats nu nekādi nav saistīts ar sabiedriskajām attiecībām».Jau vēstīts, ka Latvijas televīzijas raidījums «De facto» svētdien vēstīja, ka CVK nolēmusi sabiedrisko attiecību pakalpojumus iepirkt no firmas «Traps», kuru savulaik dibinājis komisijas priekšsēdētājs Arnis Cimdars.Raidījums norādīja, ka šis uzņēmums tagad pieder Cimdara labam paziņam Jūlijam Muraškovskim, kurš iepriekš ilgāku laiku strādājis CVK, konsultējot Cimdaru sabiedrisko attiecību jomā.Ap 2002.gadu CVK šī sabiedrisko attiecību konsultanta štata vieta vairs nebija paredzēta, tomēr Cimdara un Muraškovska ceļi tobrīd nešķīrās. Viņš tika pie Cimdara dibinātās firmas un turpināja sniegt tos pašus pakalpojumus, galvenokārt konsultācijas tieši Cimdaram, tikai nu jau kā firmas pārstāvis.Patlaban «Traps» faktiski ir viena cilvēka firma, un ar visiem darbiem galā tiekot īpašnieks Jūlijs Muraškovskis. Turklāt pēdējos gados firmas apgrozījuma apmērs faktiski sakrīt ar CVK pasūtījuma apmēru konkrētajā gadā.Pēc Muraškovska teiktā, CVK ik mēnesi viņa firmai pārskaita aptuveni astoņsimt latu, no kuriem apmēram puse aiziet viņa algošanai, bet pārējā nauda paliek firmas kontos.