ZZ.lv ARHĪVS

«Depo» lielveikalu Lielupes labajā krastā plāno lielāku par Jelgavas pili; skices vēl nav iesniegtas

Gaitis Grūtups

2015. gada 19. marts 11:09

14105
«Depo» lielveikalu Lielupes labajā krastā plāno lielāku par Jelgavas pili; skices vēl nav iesniegtas

Igaunijas fonds «Eften Capital» turpina Zemgales Tehnoloģiskā centra sākotnēji attīstīto projektu, kas paredz Lielupes labajā krastā pie Cukura un Krasta ielas izbūvēt tirdzniecības centru. Jelgavas pašvaldības Būvvalde izsniegusi uzņēmējiem plānošanas uzdevumu. Fonds sola, ka pēc pusotra gada lielveikals šajā vietā būs gatavs. Savukārt apkārtnes iedzīvotāji nobažījušies, vai tiks ņemti vērā viņu iebildumi. Projekta skices Jelgavas pašvaldībā vēl nav iesniegtas.

Vai katram jelgavniekam un pilsētas viesim pazīstamais, ar automašīnu dažās sekundēs šķērsojamais Rīgas ielas sākums posmā no Liel­upes tilta līdz krustojumam ar Brīvības bulvāri piedzīvos jūtamas izmaiņas, kad uz septiņiem privātajiem zemesgabaliem, kas atrodas Cukura un Krasta ielā,  3,6 hektāru platībā taps tirdzniecības centrs. Nomas tiesības uz šo teritoriju noslēdzis pa daļai nacionālais tirdzniecības uzņēmums «Depo DIY», kuram Latvijā pieder deviņi lielveikali «Depo» ar kopējo apgrozījumu 152 miljoni eiro. Lielveikalu plānots atvērt 2016. gada jūlijā.

Pērn, kad šīs teritorijas detālplānojumu apsprieda apkārtējo ielu iedzīvotāji, tapa vēstule Jelgavas Domei, ko parakstīja septiņdesmit māju īpašnieki un iedzīvotāji. Vēstulē bija minētas astoņas prasības, kas saistās ar minētās teritorijas labiekārtošanu, satiksmes drošību un citām izmaiņām, ko radīs būve. 2014. gada jūlijā Jelgavas Dome ar deviņām balsīm par (atturējās opozīcijas deputāti Saulvedis Šalajevs un Dainis Liepiņš no Latvijas Reģionu apvienības) apstiprināja teritorijas apbūves noteikumus un zonējumu. Tajos īpaši tika uzsvērts, ka teritorija jāveido ainaviski izteiksmīga visos iespējamos panorāmas uztveres virzienos no Rīgas ielas un Lielupes promenādes, tā nedrīkst aizsegt pilsētas siluetu.

Uzklausot sabiedriskajā apspriešanā izteiktos priekšlikumus, tika atbalstīta plānotajam tirdzniecības centram domāto lielkravu autotransporta novirzīšana pa Aviācijas un Peldu ielu, lietusūdeņu savākšanas sistēmas uzlabošana. Bez ievērības palika priekšlikums Liel­upes labajā krastā pie promenādes izveidot laivu piestātni. Daļēji atbalstīta iedzīvotāju prasība, ka lielveikala ēkas augstums nedrīkst pārsniegt 12 metru. Pašvaldība atļāva 15.  

Attīstot projektu, visievērojamākās izmaiņas saistās ar kreiso pagriezienu no Rīgas ielas uz Cukura ielu (līdz šim tur atļauts tikai labais pagrieziens). Projekta līdzšinējā attīstītāja Zemgales Tehnoloģiskā parka pārstāvis Jānis Gauja skaidro, ka apspriesti divi varianti. Pirmkārt, aplis Rīgas ielas sākumā pie Liel­upes tilta, otrkārt, kreisais pagrieziens uz jaunizbūvētu ceļu pie luksofora Rīgas ielas krustojumā ar Brīvības bulvāri. «Manuprāt, pilsētai izdevīgāks variants būtu aplis. Tiesa, ir «uzkāries» vagonu rūpnīcas projekts, taču agrāk vai vēlāk šī Jelgavas daļa attīstīsies,» saka J.Gauja. Viņš piebilst, ka Zemgales Tehnoloģiskais parks pārdeva šo projektu igauņu fondam «Eften Capital», jo tas izrādījās pārāk dārgs.

Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 19.marta, «Zemgales Ziņās». Foto: db.lv