Tehnoloģiju vidusskolas skolēni izmēģina roku spageti torņu veidošanā (FOTO)
Matemātikas skolotāju rosināti, Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas 6.–9.klašu skolēni izmēģinājuši savus spēkus reālas inženiertehniskas būves radīšanā, šoreiz gan kā būvmateriālu izmantojot spageti makaronus un līmi.
Skolēnu izveidotie darbi tika vērtēti no vairākiem aspektiem, piemēram, torņu inženiertehniskais risinājums, ieguldītā darba apjoms, torņa dizains.
Žūrijas komisija, kuras sastāvā ietilpa gan matemātikas, gan fizikas un inženierzinātņu skolotāji, izvirzīja konkursa laureātus un ikvienu no torņiem atbilstoši to izveides kvalitātei un oriģinalitātei ierindoja kādā no nominācijām: „Labākais inženiertehniskais risinājums”, „Oriģināls dizains vai konstrukcija”, „Latviskais dizains”, „Potenciāli izturīgākā konstrukcija”, „Klasisks inženiertehniskais risinājums”, „Filigrāna konstrukcija”.
Par konkursa uzvarētājiem tika atzīti Deniss Davidovs (6.m), Arvis Ziemelis (7.m), Artis Andžāns un Roberts Cimdiņš (8.a), Kristaps Krivens (9.m) un Niks Bartkevičs (9.a). Šo skolēnu torņiem, žūrijas vērtējumā, ir visveiksmīgākais inženiertehniskais risinājums, un tie visprecīzāk atbilst konkursa nosacījumiem.
Torņu būves konkurss lieku reizi apliecināja skolēnu radošumu; tā 9.a klases skolnieču Lolitas Degtjarjovas, Anastasijas Zundures un Ievas Mušķes veidotie objekti atzīti par labākajiem nominācijā „Oriģinālais dizains”.
Savukārt 7.m klases skolnieces Megijas Kotovičas un 6.m klases skolēnu grupas – Kaspara Pabērza, Matīsa Eināra Graubiņa, Kristiāna Pakuļa un Artūra Pontaka – torņi veidoti kā Latvijas kultūras ainavai, īpaši Tērvetes senajam pilskalnam, raksturīgi aizsargtorņi vai mūsdienīgi skatu torņi.
Daži konkursa dalībnieki īpašu uzmanību veltījuši torņu apjomam, būvējot salīdzinoši lielus un apjomīgus objektus, piemēram, Ansis Vedļa (6.m), Artūrs Rumjancevs un Kaspars Vītols (7.a). Taču Vianita Vēvere (7.m), Artūrs Masevičs (7.m), Reinis Fogelmanis (7.m), veidojot savu būvi, īpaši domājuši par konkursa 2.daļu – torņu izturības pārbaudi, tādēļ objekti izveidoti blīvi un īpaši izturīgi.
Konkursa 2.daļā 25.februārī notiks laureātu apbalvošana un torņu izturības pārbaude. Interesanti, ka torņu izturība tiks mērīta oriģinālā mērvienībā – „matemātikas grāmatās”. Skolotāja Antra Dunce, kura arī ir šī konkursa galvenā organizatore skolā, sola izturības pārbaudei piešķirt pietiekami apjomīgus grāmatu sējumus. Ja ikdienā var teikt, ka skolēnu galvas spiestas „turēt” zināmu matemātikas apjomu, tad šajā reizē matemātikas „smagums” vārda tiešā nozīmē gulsies uz torņiem.
Konkursa uzvarētāji piedalīsies RTU organizētājā video konkursā "Torņu spēles". Taču martā Tehnoloģiju vidusskolas 8.–12.klašu skolēni darbosies makaronu tiltu būvniecībā, tādējādi izmēģinot spēkus reālā konstrukciju būvē, sākumā gan ar trausliem materiāliem.
Guna Stepiņa, JTV direktora vietniece
Foto: Matīss Stepiņš
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”