ZZ.lv ARHĪVS

Uldis Ameriks: «Konteineru ar kūdras substrātu aizvest ar kuģi līdz Ķīnai var būt lētāk nekā ar auto līdz Itālijai»

Gaitis Grūtups

2014. gada 20. augusts 20:21

1386
Uldis Ameriks: «Konteineru ar kūdras substrātu aizvest ar kuģi līdz Ķīnai var būt lētāk nekā ar auto līdz Itālijai»

Kūdras ieguves sezonas vidū uzņēmumā «Laflora», kas ir lielākais darba devējs Jelgavas novadā, valda rosība. Pēc jūlija svelmes, kad darbs purvā sākās piecos no rīta un beidzās pusdienlaikā, strādāt kļuvis vieglāk. «Paldies strādniekiem, ka viņi izturēja lielo karstumu, saka «Laflora» valdes priekšsēdētājs Uldis Ameriks. Viņš atzīst, ka kūdras kluču krāmēšanas darbā atklājas, kāds kurš cilvēks ir. «Ar šo darbu iesākumā sevi parādījuši gan mani bērni, gan daudzi mūsu uzņēmuma darbinieki,» saka U.Ameriks. 

Kūdras ieguves sezonas sākums aprīļa beigās un maijā bija silts un sauss. Nozares darbiniekiem licies, ka varēs savākt kūdru, «cik nevajag». Taču lietainajā un aukstajā jūnijā šā derīgā izrakteņa ieguve samazinājās. «Ir bijuši arī sliktāki gadi. Pavasarī izdevās labi pārdot pagājušajā gadā savākto kūdru, tādēļ var cerēt, ka šogad pārsniegsim pērn sasniegto «Lafloras» apgrozījuma rekordu, kas bija gandrīz 13 miljoni eiro,» spriež U.Ameriks. 

Saistībā ar nepieteikto karu Ukrainā ES un Krievijas savstarpēji ieviestās ekonomiskās sankcijas «Lafloru» tieši neskar. Produkcijas eksports uz Krieviju, kas pērn bija dažas autokravas uz Kaļiņingradas apgabalu, veido tikai pāris procenta simtdaļas. Lielākais produkcijas apjoms tiek pārdots Vācijā, Nīderlandē, Itālijā un citās Eiropas valstīs. Aug produkcijas eksports arī uz Ķīnu, Tālajiem Austrumiem. Valdes priekšsēdētājs uzsver, ka Baltijas valstīs iegūtā kūdra ir vērtīgāka nekā, piemēram, Kanādas. Tādēļ mūsu kūdrinieku saražotie produkti sekmīgi konkurē arī Tālo Austrumu tirgū. «Nosūtīt kravas konteineru uz Ķīnu var būt pat lētāk, nekā ar auto to aizvest līdz Itālijai,» stāsta U.Ameriks.  

«No Krievijas sankcijām nevajadzētu būt ievērojamiem zaudējumiem arī mūsu klientiem dārzeņ­audzētājiem. Viņiem Krievijas tirgū jau iepriekš bija problēmas. Mūs vairāk uztrauc loģistika. Ja samazināsies vai pat tiks pārtraukta autopārvadājumu plūsma starp ES un Krieviju, būs problēmas nogādāt mūsu produkciju Eiropā,» stāsta U.Ameriks. Līdz šim kravas furgoni, kas uz Krievijas lielajām pilsētām veda no ES pārtiku, kā arī rūpniecības preces, atceļā, lai nepaliktu tukšā, Latvijā krāva kūdru vai tās substrātu. U.Ameriks spriež, ka loģistikas jomā uzlabojumus varētu dot Eiropas platuma dzelzceļa sliežu izbūve caur Baltijas valstīm, kas gan ir tālākas nākotnes projekts. 

Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 20. augusta, «Zemgales Ziņās». Foto: Gaitis Grūtups