ZZ.lv ARHĪVS

«Pilsētsaimniecības» darbu kritizē mazāk

Agnese Leiburga

2014. gada 13. augusts 22:45

1053
«Pilsētsaimniecības» darbu kritizē mazāk

Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītāja pienākumus kopš 1. jūlija pilda Māris Mielavs. Viņš sāka darbu ilggadējā iestādes vadītāja Andreja Baļčūna vietā, kurš devās pensijā. M.Mielavs līdz šim bija «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietnieks un atzīst, ka iestādes darbā un struktūrā īpašas izmaiņas neplāno. Viņš uzskata, ka «Pilsētsaimniecībā» strādā profesionāli darbinieki un iestādes ikdienas darbs faktiski notiek bez aizķeršanās.

– No iedzīvotājiem daudz izskan kritika par luksoforu darbību Jelgavā. Vai cilvēki bieži vēršas «Pilsētsaimniecībā» ar šādām sūdzībām?

Pēdējā laikā mazāk. Tagad pilsētā satiksmes sistēma ir mainīta, līdz ar to arī luksoforu darbība. Pirms tam bija paredzēta bezkonfliktu sistēma, tagad tā izveidota elastīgāka visiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc arī sūdzību ir krietni mazāk. No drošības viedokļa šī sistēma varbūt ir solis atpakaļ. Iepriekš bija tā, ka pretējā virziena kustība stāv un otra brauc, pēc tam otrādi, tagad visi brauc reizē, līdz ar to satiksme kļuvusi raitāka. Iepriekš sūdzības pārsvarā bija tieši par sistēmas neelastīgumu, autovadītāji nesaprata, kāpēc tik ilgi jāstāv pie luksofora.

– Šīs izmaiņas saistītas arī ar aizklātajām luksoforu papildsekcijām? Daudzviet pilsētā var redzēt, ka tās tagad ir aizsegtas.

Jā, tās pārsvarā plānots ņemt nost. Jāatceras, ka satiksme ikvienā pilsētā ir kā dzīvs organisms, tā ir mainīga. Piemēram, vasarā ir mazāk transportlīdzekļu, bet, sākoties mācību gadam, to noteikti kļūs vairāk, tāpēc sistēma visu laiku jāpielāgo plūsmai. Pagaidām papildsekcijas vēl visur nav noņemtas, jo mēs vērojam, kā attīstīsies situācija.

– Nesen iepirkumā par luksofora objektu signālplānu koriģēšanu Lielās un Raiņa ielas krustojumos uzvarēja uzņēmums «Imtech Traffic&Infra SP. Z O O» no Polijas. Iedzīvotāji bija neizpratnē, ko par 29 000 eiro regulēs poļu firma.

Vienmēr luksoforos būs kaut kas piekoriģējams. Sistēma visu laiku ir jāuzrauga un jākontrolē tās darbība. Ja izmaiņas ir nelielas, tās veikt var mūsu inženieri un speciālisti, bet, ja būtiskas, piemēram, jāmaina fāžu secība, to garumi, nepieciešams algot citus speciālistus. Iedzīvotājiem tas ne vienmēr ir pilnībā izprotami.

Piemēram, braucot ar automašīnu, var redzēt, ka, veicot kreiso pagriezienu, luksofora signālplāns pavisam cits, ja tas būs vienīgais transportlīdzeklis, kas vēlas nogriezties, bet savādāks, ja tādi būs vairāki. Adaptīvā sistēma nodrošina to, ka luksofors pats sarēķina, cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai nogrieztos visas automašīnas. Luksoforu sistēma ir daudz sarežģītāka, kā šķiet no malas.

– Ir dzirdētas arī sūdzības, ka pēc nesen veiktās luksoforu pārregulēšanas gājējiem zaļais signāls ieslēdzas pēc ļoti ilga laika – luksoforā redzamās sekundes iziet savu ciklu līdz vienai, un šķiet, ka jāiedegas zaļajam signālam, bet tas nenotiek un skaitīšana sākas no jauna.

Iedzīvotājiem šādos gadījumos jāziņo «Pilsētsaimniecībai» pa bezmaksas tālruni 8787, tad mūsu speciālisti šādas problēmsituācijas fiksē un pārbauda. Protams, nav labi, ja ir tādas situācijas un gājējs apjūk. «Pilsētsaimniecības» speciālisti reizi nedēļā vai divās arī kontrolē luksoforu sistēmu. Ir cilvēks, kas apstaigā luksoforus un pārbauda.
Šī sistēma ir gudra arī tādā ziņā, ka par elementārām lietām – izdegušām lampām, elektrības pārrāvumiem – ziņo. Centrā ir dispečers, kas redz visus luksoforus un pēc kļūdas ziņojuma var precīzi pateikt, kur izdegusi lampiņa un tamlīdzīgi, bet tādas nianses no gājēju viedokļa ir jākontrolē cilvēkam. Tieši tāpēc, ja ir kādas nepilnības, iedzīvotāji tiek aicināti ziņot mums.

– Šīs darbības nodrošina «Pilsētsaimniecības» koordinētais pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC)?

POIC darbojas gan kā monitorēšanas sistēma – mums ir sūknētavas, kas pieslēgtas sistēmai, un tiek rādīts, vai tur viss ir kārtībā, tāpat apgaismojums, luksofori, ielu meteoroloģiskās stacijas. Tas ir viens dispečeru pienākums, otrs – pieņemt iedzīvotāju zvanus, atbildēt uz tiem, koordinēt tālāk, nodrošinot atgriezenisko saiti. Mēs akcentējam gan dispečeriem, gan citiem mūsu iestādes darbiniekiem – ja cilvēks ir piezvanījis un vēlas saņemt atbildi, tā ir jāsniedz. Tā ir viena no labākajām lietām, ka varam iedzīvotājiem atbildēt uz viņus interesējošiem jautājumiem, pateikt, kad problēma tiks novērsta.

Visu interviju lasiet ceturtdienas, 14. augusta, «Zemgales Ziņās».