ZZ.lv ARHĪVS

«Kalve» Studentu foruma dalībniekiem pilī māca «Krakovjaku»

zz.lv

2014. gada 2. augusts 12:30

773
«Kalve» Studentu foruma dalībniekiem pilī māca «Krakovjaku»

30. jūlija pievakarē Jelgavas pilī viesojās jaunieši no Eiropas Studentu foruma. Tie ir jaunieši no visas Eiropas, kuri divas nedēļas pavada mūsu valstī, lai izdzīvotu latviešu kultūru. LLU tautas deju ansambļa «Kalve» dejotāji kolorītajai ārzemju grupai ierādīja latviešu tautas dejas pamatus.

Organizācijas darbības princips ir dot iespēju Eiropas jauniešiem, kas ir studentu vecumā un nedaudz vecāki, iepazīt iespējami vairāk no dažādām Eiropas kultūrām. Šogad viesošanās norisinās Latvijā un šī gada tēma ir «Izdzīvo latviešu kultūru!». Nedēļas laikā jaunieši ir imitējuši tradicionālas Jāņu svinības, paviesojušies vairākās pilsētās, mācījušies paši improvizēt ar Līgo dziesmām. Trešdienu ārzemnieku grupa pavadīja Jelgavā, iepazīstot mūsu pilsētas tūrisma piedāvājumu, vizinoties ar katamarāniem, bet vakarā – mācoties dejot latviešu tautas dejas. Jelgavas pilī viņus uzņēma LLU tautas deju ansamblis «Kalve».

«Mēs zinām, kā ir būt «otrā pusē», jo arī paši ikkatrā ārzemju braucienā gribam ieraudzīt iespējami vairāk. Redzēt, iepazīt, izmēģināt. Un tāpēc arī labprāt atsaucāmies aicinājumam uzņemt ārvalstu viesus Jelgavā, turklāt vēl mūsu mājās, Jelgavas pilī,» tā dejotāji.

«Kalve» ierādīja gan tautas tērpu valkāšanas tradīciju un ļāva arī pašiem iemēģināt, cik silts un biezs ir latviešu Nīcas novada tautastērps, bet tad mācīja ārzemju jauniešiem dejas «Krakovjaks» un «Zemnieks darbā». Protams, neiztika bez deju prezentācijas «Kalves» izpildījumā.

Interesanti, ka jaunieši, kas viesojas Latvijā, ir labi sagatavojušies – viņi ir ne tikai izlasījuši gana daudz informācijas par Latvijas vēsturi, mūsu tradīcijām, bet ieradušies arī ar neskaitāmiem jautājumiem. Tos viņi izzināt turpinās vēl nedēļu, apskatot vēl arī Kolkas ragu, Ventspili, nakšņojot Dundagas muižā, kur jauniešus cienās ar tradicionālajiem sklandraušiem, kā arī iesaistoties citās aktivitātēs.