ZZ.lv ARHĪVS

Kampars vētīs degvielas cenas

> Db.lv

2010. gada 19. maijs 09:26

943
Kampars vētīs degvielas cenas

Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) uzskata, ka jautājums par augstajām degvielas cenām ir ne tikai Latvijas, bet gan visas Eiropas Savienības problēma. Intervijā Latvijas Radio viņš klāsta par ieceri vērsties pie Eiropas Konkurences komisāra, lai norādītu uz naftas cenu kritumu biržās, kam nav sekojis adekvāts degvielas kritums uzpildes stacijās, ziņo Db.lv.

Viņš uzskata, ka problēma ir tieši naftas pārstrādes un vairumtirdzniecības posmā. «Degvielas cenas ir augušas visā Eiropā un Latvijā ir vienas no lētākajām Eiropā, līdz ar to, viena no idejām, ko šodien apspriedīsim, ir vērsties pie Eiropas Savienības konkurences komisāra un runāt, kāpēc pie naftas cenu krituma biržās, vairumtirdzniecības cenas joprojām ir ļoti augstā līmenī,» klāstīja A.Kampars.Viņš uzsvēra, ka viņa pienākums nav ikdienā nodarboties ar matemātiku un skaitļot cenu atbilstību, tas esot jāatbild degvielas tirgotājiem, bet Konkurences padomes uzdevums ir analītiski izvērtēt, vai pastāv kādas neatļautas vienošanās. To arī šobrīd Konkurences padome vērtējot, klāstīja ministrs.Trešdien A.Kampars tiksies ar degvielas tirgotājiem, kuri iepriekš izteica sašutumu par ministra kritiku attiecībā pret degvielas cenām. Iepriekš A.Kampars pieļāva, ka ar augstajām cenām degvielas mazumtirgotāji cenšas kompensēt iepriekšējo gadu zaudējumus.Trešdienas rītā degvielas cenas Latvijas degvielas uzpildes stacijās ir nedaudz samazinājusies.Laikraksts «Dienas bizness» šodien ziņo, ka «Lukoil Baltija R» vadītājs Haims Kogans ir pārliecināts, ka plānotā jaunā naftas produktu rezervju glabāšanas sistēma sadārdzinās degvielas cenas, bet citi eksperti uzskata, ka tās ietekme būs neitrāla.Jau vēstīts, ka naftas produktu rezerves no rudens glabās valsts, bet tirgotājiem būs jāmaksā papildus nodeva, kuras apmērs varētu būt līdz santīmam par katru degvielas litru, paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi Enerģētikas likumā un likumā Par nodokļiem un nodevām. Pēc «Lukoil» aprēķiniem jaunā sistēma varētu sadārdzināt degvielas litru par 0,5 santīmiem, ko uzņēmumi no savas kabatas nemaksāšot, tādēļ šī nauda tiks iekasēta no pircēju kabatām. «Tas, protams, nav traģiski, bet tomēr...,» «Dienas Biznesam» norādījis H.Kogans.Šīs izmaiņas vēl jāakceptē Saeimai, bet, lai jaunā sistēma stātos spēkā, vēl jārada arī citi normatīvie akti.