ZZ.lv ARHĪVS

Uzticības tālruņa darbinieki pusgada laikā atbildējuši uz teju 40 tūkstošiem zvanu

zz.lv

2014. gada 10. jūlijs 16:00

33
Uzticības tālruņa darbinieki pusgada laikā atbildējuši uz teju 40 tūkstošiem zvanu

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 darbinieki šī gada pirmajā pusē atbildējuši uz 38 423 zvaniem un snieguši 5250 psiholoģiskās konsultācijas. Savukārt aizvadītā gada laikā Uzticības tālrunis atbildēja uz 91 250 zvaniem un 11 297 jeb 12% gadījumos zvanītājiem sniegts psiholoģiskais atbalsts un palīdzība, informē Labklājības ministrija. 

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad zvanītājiem lielākoties interesē risinājumi attiecību problēmām ģimenē – emocionālā vardarbība, pamešana novārtā, vecāku strīdi un konfliktsituācijas. Ne mazāk svarīgas ir arī attiecību problēmas starp vienaudžiem izglītības iestādēs – šajā gadījumā zvanītāji biežāk sūdzas par neiecietību un emocionālo pazemošanu. Vēl viena aktuāla tēma ir dažādas problēmas savstarpējās attiecībās ar draugiem, kā arī emocionālas problēmas – apjukums, trauksme, aizvainojums, bezspēcība, bailes u.tml.

„Kā katru vasaru, pēc mācību gada beigšanās samazinās zvanu skaits, ko saņemam Uzticības tālrunī. Ņemot vērā, ka bērni un pusaudži vairs neatrodas tik ciešā kontaktā katru dienu, kā tas ir skolas vidē, līdz ar to samazinās arī ar to saistīto konfliktsituāciju skaits. Vasarā bērniem ir lielākas iespējas izvēlēties kompāniju, kurā pavadīt savu laiku, taču tas nenozīmē, ka dažādas problēmsituācijas un pat krīzes brīvlaikā nepastāv. Tādēļ es aicinu neaizmirst par iespējām gūt atbalstu un palīdzību arī vasaras mēnešos,” uzsver VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja. 

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. To var sazvanīt katru darba dienu no plkst.8 līdz 23, sestdienās no plkst.8 līdz 22, svētdienās no plkst.10 līdz 22.