Jelgavas lidlauka teritorijā nokritis paštaisīts lidaparāts; pilots gājis bojā
Vakar vakarā mazizmēra lidmašīnas avārijā Jelgavā gājis bojā tās pilots – 1969. gadā dzimis vīrietis.
Kā ziņo Valsts policijas pārstāve Ieva Sietniece, vakar pēc plkst.21 pļavā Jelgavā, Slokas ielā nogāzusies divvietīga lidmašīna. Sākts kriminālprocess pēc krimināllikuma pēc 21. nodaļas, nozīmētas ekspertīzes, pieslēgta aviācijas satiksmes negadījumu izmeklēšanas komisija.
Lidmašīnas krišanu redzējuši vairāki cilvēki, kuri arī izsaukuši glābējus, vēsta telekanāls LNT. Ir noskaidrota arī bojā gājušā pilota identitāte, taču tā plašākai sabiedrībai netiek pašlaik atklāta.
Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs atklāja, ka pilots, iespējams, lidojis bez aģentūras izsniegtas licences un nereģistrētā lidaparātā. «Cik mums zināms, lidaparāts nav bijis reģistrēts un pilotam, iespējams, nemaz nebija pie mums izsniegta apliecība,» pastāstīja Gorodcovs.
To, ka lidaparāts visticamāk bijis nelegāls, LNT ziņām apstiprināja arī Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs, kurš vērsa uzmanību uz faktu – avarējušai lidmašīnai nav reģistrācijas numura.
Minētais lidaparāts ir būvēts no koka un auduma, aprīkots ar motocikla dzinēju, un ir plaši izplatīts visā pasauē. «Iespējams, tas ir amatieru visvairāk būvētais lidaparāts, jo ir ļoti uzticams. Pilotēšanā ļoti viegli vadāms. Arī Latvijā tādi uzbūvēti vairāki,» skaidroja Civilās aviācijas aģentūras direktors Gorodcovs.
Viņš arī atklāja, ka, sazinoties ar Amatieru būves uzraudzības komisiju, noskaidrots – komisija ir kontrolējusi minētā lidaparāta būvniecības procesu līdz pat beigām, kas noticis aptuveni pirms pieciem gadiem, taču tad pilots pazudis no redzesloka. Tāpēc, iespējams, līdz galam nav nokārtotas visas ar lidaparāta būvi saistītās formalitātes.
«Zināms arī, ka pilots avarējis jau iepriekš, tāpēc rodas jautājums, cik kvalitatīvi lidaparāts pēc avārijas ticis saremontēts,» pauda Gorodcovs.
Lai noskaidrotu avārijas iemeslus, izmeklētājiem nāksies paļauties tikai uz aculiecinieku sniegto informāciju, jo šādi mazizmēra lidaparāti netiek aprīkoti ar lidojuma datu ierakstīšanas aparatūru.
Kā intervijā Latvijas Televīzijai pastāstīja Civilās aviācijas aģentūras vadītājs Māris Gorodcovs, lidaparātā tās pilots bijis viens pats.
Šāda tipa lidmašīnas ir viegli vadāmas. Šādas lidmašīnas var uzbūvēt arī nespeciālisti bez attiecīgas izglītības. Latvijā uzbūvētas vairākas «Jodel» tipa lidmašīnas.
Foto: Agris Samcovs
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”