«SEB banka»: Jaunām pasažieru uzskaites sistēmām jābūt ērti lietojamām
Ja tiek attīstītas jaunas pasažieru uzskaites sistēmas, tām jābūt visaptverošām un pasažieriem ērti lietojamām, secina "SEB bankas" speciālisti, kas nodrošina bezkontakta kartes pakalpojumus Jelgavā.
"SEB banka" pirms diviem gadiem sāka īstenot pilotprojektu Jelgavā - jaunās paaudzes bezkontakta karti. Šajā jomā "SEB banka" sevi nekad nav pozicionējusi kā vienīgais potenciālais pakalpojuma sniedzējs, aģentūrai LETA uzsvēra "SEB bankas" ārējo komunikāciju projektu vadītāja Kristīne Martinsone. Viņa skaidroja, ka, sākot projektu Jelgavā, SIA "Jelgavas Autobusu parks" veiktajā komercbanku aptaujā, lai izpildītu Jelgavas pilsētas domes lēmumu par braucienu personificētu un precīzu uzskaiti, "SEB banka" bija vienīgā komercbanka, kas uzņēmās atbilstoša pakalpojuma programmas izstrādi un sistēmas apkalpošanu.
Kopš 2012.gada augusta Jelgavā īstenotais projekts ļauj novērtēt sniegtās priekšrocības iedzīvotājiem, iedzīvotāju gatavību pieņemt šādu pakalpojumu, kā arī izvērtēt, kuras lietas efektīvas darbības nodrošināšanai nepieciešams pilnveidot. Viena no lietām, ko svarīgi ņemt vērā, domājot par turpmāku bezkontakta kartes attīstīšanu un visaptverošāku ieviešanas perspektīvu, ir, lai tas būtu ērts lietošanā sabiedriskā transporta pasažieriem un tehnoloģiskais risinājums ļautu pēc iespējas lielākam finanšu tirgus dalībnieku lokam piedalīties projektā un apkalpot pasažierus, ievērojot iedzīvotāju plašās izvēles iespējas un vēlmi saņemt pakalpojumus dažādās bankās, atzīmēja bankas pārstāve.
Kā ziņots, sagatavoti grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas paredz jaunu sistēmu to pasažieru identificēšanai, kuriem pienākas 100% atlaide sabiedriskā transportā biļetei. Pasažieriem būs jāsaņem elektronisks identifikācijas līdzeklis, kas nodrošinās valsts vai pašvaldības finansētā pakalpojuma saņemšanu. Maksa par identifikācijas līdzekli būtu jāsedz valstij vai pašvaldībai, iepriekš informēja Pārresoru koordinācijas centrā. Lai nodrošinātu jaunās sistēmas ieviešanu, paredzēts atvērt sistēmu dažādu uzņēmumu izsniegtiem identifikācijas līdzekļiem atbilstoši noteikumos minētajām prasībām - līdzīgi kā tirdzniecības vietās norēķinu termināļi pieņem jebkuras bankas karti.
Noteikumu projektā paredzēts, ka pasažieriem transporta pakalpojuma apmaksai jāizmanto maksāšanas līdzeklis, kas ir saistīts ar tādu iestāžu norēķinu kontu, kas piedalās noguldījumu garantiju fondā.
E-talona sistēmas īstenotājs SIA "Rīgas karte" uzskata šo grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu, jo tas pēc būtības esot veids, kā likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”