ZZ.lv ARHĪVS

VID: Jelgavas Autobusu parka komercdirektores darbā nav interešu konflikta

Edgars Kupčs

2010. gada 16. jūnijs 17:37

1598
VID: Jelgavas Autobusu parka komercdirektores darbā nav interešu konflikta

Valsts ieņēmumu dienests (VID) pēc pārbaudes SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) secina, ka JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska nav valsts amatpersona, tādējādi viņas rīcībā, pērkot pakalpojumus no pašas uzņēmuma, nav saskatāms interešu konflikts.

Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja datiem var spriest, ka «Intransserviss» pakalpojumus Aviācijas ielā 30 JAP sācis izmantot 2005. gada februārī. Toreiz tika noslēgts piecu gadu līgums par desmit autobusu «Mercedes» nomu teju 1,5 miljonu latu vērtībā no SIA «Silverstar». JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iepriekš «Ziņām» teica, ka uzņēmuma pienākums bija arī nodrošināt autobusu apkopi – mazgāšanu un remontus.Uzņēmumā «Intransserviss» 25 procenti daļu pieder Viktorijai Ļubļinskai, kas patlaban ir JAP komercdirektore un reizē Pārvadājumu daļas vadītāja. Līdz pat 2005. gada novembrim viņa bija arī JAP valdes locekle, bet pēc veiktās reorganizācijas šo amatu un līdz ar to valsts amatpersonas statusu zaudēja. Rēķināms, ka no 2005. gada februāra līdz novembrim V.Ļubļinska pārkāpusi likumu «Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā», jo tas nosaka, ka pašvaldības kapitālsabiedrības valdes loceklis ir valsts amatpersona, bet tai aizliegts gūt ienākumus no kapitālsabiedrības, kurā valsts amatpersona ieņem attiecīgo amatu.Pašlaik amats «komercdirektors» nav noteikts kā valsts amatpersona, taču likumā ir noteiktas pazīmes, pēc kurām darbinieks par tādu atzīstams – piemēram, ja ir tiesības izdot administratīvos aktus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas vai ir tiesības rīkoties ar valsts vai pašvaldības mantu, tai skaitā finanšu līdzekļiem.Pati V.Ļubļinska «Ziņām» skaidro, ka viņas tiesības uzņēmumā ir ļoti ierobežotas, viņas atbildība esot tikai pārvadājumi un darbs ar šoferiem. «Kopš 2005. gada novembra esmu ierindas darbinieks, par tehnisko pusi neesmu atbildīga, tāpēc nesaskatu neko sliktu ne no juridiskās, ne ētiskās puses,» saka V.Ļubļinska. No valdes aizgājusi tāpēc, ka «tik mazā uzņēmumā algot trīs valdes locekļus nebūtu ekonomiski», nevis iespējamā interešu konflikta dēļ. Viņa arī uzsver, ka nekādu labumu no «Intransserviss» negūst – dividendes tur nekad neesot maksātas.N.Ļubļinska arī uzskata, ka «Intransserviss» pakalpojumi tiek sniegti ļoti labā kvalitātē un citu atbilstošu Jelgavā nemaz nav: «Mūsu autobusus ar tādu elektroniku nevar labot kaut kādā šķūnīšu servisā!» Gan jāpiebilst, ka bez «Intransserviss» pakalpojumiem iztiek pasažieru pārvadātājfirma «Migar». «Tur ir ļoti dārgas cenas! Mēs ejam ekonomiskāku ceļu, jo naudas trūkst,» atzīst «Migar» šefs Uldis Valters. Autobusus mazgā četras piecas reizes mēnesī, bet labošanas darbiem izveidota pašu remontbrigāde ar četriem mehāniķiem un vienu sagādnieku. «Tiekam galā, lai gan dažreiz jāmeklē arī palīdzība no malas, piemēram, ja no ierindas iziet elektronika,» piebilst U.Valters.Par JAP vadību interesi šomēnes izrādīja VID, kas uzņēmumā veica pārbaudi. Pēc amata apraksta, darba līguma un citu dokumentu izvērtēšanas VID secina, ka V.Ļubļinska nav atzīstama par amatpersonu un tādējādi viņas darbā nav saskatāms interešu konflikts.