ZZ.lv ARHĪVS

Latvijas apģērbu ražotājs «Vaide», kam rubļa vērtības krituma dēļ nācies atbrīvot darbiniekus, plāno sākt tirdzniecību Prāgā (precizēts)

LETA

2014. gada 19. marts 16:05

2119
Latvijas apģērbu ražotājs «Vaide», kam rubļa vērtības krituma dēļ nācies atbrīvot darbiniekus, plāno sākt tirdzniecību Prāgā (precizēts)

Latvijas apģērbu ražotājs «Vaide» plāno paplašināt tirgu Vācijā un sākt tirdzniecību Čehijas galvaspilsētā Prāgā, savukārt Krievijas rubļa straujās vērtības krituma dēļ cietis uzņēmuma apgrozījums Krievijā, SIA «Vaide» rīkotājās preses brokastīs informēja kompānijas vadība.

«Pērn strādājām uz apgrozījuma palielināšanu, sortimenta paplašināšanu (peldkostīmi, koriģējošā veļa un mēteļi), jaunu franšīzes veikalu atklāšanu (Krievijā un Ukrainā), bet šogad mums galvenais mērķis ir palielināt peļņu, kā arī saprast, kā līdzsvarot zaudējumus, kas radušies tirdzniecībai Krievijā,» stāsta SIA «Vaide» ģenerāldirektors Igors Obodovs.

«Mums nebūt nav tik lieli zaudējumi no situācijas Ukrainā, kādi zaudējumi mums ir Krievijas rubļa devalvācijas dēļ. Cilvēki pērk mazāk, ir cietis apgrozījums, bet, cik zināms, lielākais tirgus mums ir tieši Krievijā, bet mēs, protams, ceram uz situācijas uzlabošanos,» skaidro Obodovs.

«Ir svarīgi saglabāt kolektīvu, jo dažus darbiniekus, ciešot zaudējumus Krievijā, nācās atlaist, piemēram, no trīs grāmatvedēm, šobrīd ir palikušas divas. Darbiniekus vairāk atlaist nevēlamies, tāpēc ir jādomā, kā optimizēt esošo situāciju,» stāsta Obodovs.

«Vaide» patlaban strādā B2B (business to business) biznesa segmentā, bet pamazām uzņēmums vēlās pāriet uz B2C (business to customer), kas nozīmē, ka vairāk uzmanības tiks pievērsts tieši patērētājam (pircējam), stāsta SIA «Vaide» komercdirektors Vladimirs Šidlovskis.

«Plānojam vēl paplašināt tirgu Vācijā un sākt tirdzniecību Čehijas galvaspilsētā Prāgā, kur mums piedāvā «Vaides» apģērbus izvietot «showroom» koncepta bāzē, no kuras produkciju izvēlās lielākie apģērbu veikali Prāgā, biznesa portālam nozare.lv stāsta Šidlovskis.

Audumus «Vaide» lielākoties iepērk Itālijā, Francijā, Polijā un Vācijā, kā arī uzņēmums nodrošina to, ka apģērbi, pirms tie tiek izvietoti tirdzniecībā, tiek apstrādāti ar īpašu tvaika metodi, tādējādi iznīcinot ķīmisku vielu klātesamību un nodrošinot to, ka valkātājam nebūs alerģijas vai kādu citu ādas problēmu, valkājot «Vaides» apģērbu.

«Šis ir papildu pakalpojums, līdz ar to mēs par to papildus maksājam,» skaidro Šidlovskis.

Uzņēmumam Latvijā ir divas ražotnes Rīgā un Jelgavā, kur apģērbu ražo tikai «Vaides» kolekcijām («Vaide», «Monic by Vaide», «Lounge&Night», «Vaide Man» u.c.), lielākā tirgus daļa uzņēmumam ir Krievijā, kur atrodas desmit «Vaides» veikali, trīs veikali ir Ukrainā un Latvijā, kā arī pa vienam veikalam Igaunijā un Vācijā.

SIA «Vaide» dibināta 1993. gadā. 2013.gadā uzņēmums pēc nekonsolidētiem datiem apgrozīja 5,7 miljonus eiro, kas ir par 26% vairāk nekā 2012.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 4,5 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa 2012.gadā bija 87 818 eiro, pērnā gada peļņa vēl nav aprēķināta, liecina uzņēmuma grāmatvedības sniegtie dati.

SIA «Vaide» pieder Igoram Obodovam (50%) un Vladimiram Gornikam (50%), uzņēmuma pamatkapitāls ir 2846 eiro, liecina firmas.lv dati.