ZZ.lv ARHĪVS

Mitrās un siltās ziemas dēļ grantētie segumi nav nolietojušies vairāk nekā citus gadus, turklāt tie laboti jau janvārī

www.zz.lv

2014. gada 6. marts 15:15

529
Mitrās un siltās ziemas dēļ grantētie segumi nav nolietojušies vairāk nekā citus gadus, turklāt tie laboti jau janvārī

Tiklīdz diennakts vidējā gaisa temperatūra pārsniegs plus piecus grādus, akciju sabiedrība «Latvijas valsts ceļi» agrāk nekā citus gadus šosezon plāno veikt bedrīšu remontus, bet pašlaik pēc uzņēmuma pasūtījuma intensīvi tiek laboti grants seguma ceļi, kā arī avārijas bedres asfaltētajās brauktuvēs. Ja saglabāsies pavasarim raksturīgie laikapstākļi, pēc nedēļas vai divām pie darba sola ķerties arī lielo šoseju rekonstrukcijas projektu veicēji, šodien vēsta laikraksts «Zemgales Ziņas». 

«Šorīt četros bija mīnus četri grādi, arī dienas laikā bieži ap nulli, tāpēc tagad varam tikai ar auksto asfalta masu labot avārijas bedres,» «Ziņām» saka «Latvijas valsts ceļu» Jelgavas nodaļas vadītājs Vilnis Zadovskis. Šajās dienās pēc uzņēmuma pasūtījuma akciju sabiedrība «Latvijas autoceļu uzturētājs» arī greiderē grantētos ceļus. Kalnciema ceļā sastaptais greidera vadītājs Juris Černovs stāsta, ka šonedēļ strādājis Emburgas pusē ceļā uz Bausku, kā arī labojis citus segumus ap Jelgavu. 

Pēc šīs ziemas lauku ceļi neesot vairāk izdangāti kā citus gadus, kaut tos nesasalušus postījis lietus. J.Černova astoņu gadu pieredze, stūrējot autogreideru, liecinot – segumu stāvoklis ar katru gadu uzlabojas. «Uzved jau arī virsū seguma atjaunošanai, ir jaunas tehnoloģijas – tā sauktie tapnaži, ar ko izgriezt bedres. Turklāt prasīgāki kļūst arī šoferi – ja redz avārijas bedres, ziņo,» vērtē greidera vadītājs. 

V.Zadovskis saka – jau ziemā darīts tas, kas citus gadus pavasarī un vasarā. Piemēram, ceļos ap Jelgavu likvidēti iesēdumi, tam izlietojot ap pusotra tūkstoša kubikmetru šķembu. 

Tā kā grantēto ceļu virskārta jau atlaidusies, desmit ceļu posmos novados ap Jelgavu izliktas aizlieguma zīmes pa tiem braukt smagajam transportam, kura masa pārsniedz desmit tonnu. 

Lielākās pārmaiņas šogad gaidāmas Lietuvas šosejā no pilsētas līdz Lietuvas robežai. Pēc V.Zadovska teiktā, posmu līdz Lietuvas šosejas 60. kilometram konkursa uzvarētājs uzņēmums «Strabag» varētu sākt rekonstruēt marta vidū vai beigās atkarībā no gaisa temperatūras. Tā kā pār Vircavas upi plānots likt pagaidu tiltu, pašlaik tiek nogaidīts, kā upes līmeni ietekmēs plūdi. Kā ziņots, uzņēmums nepilnu 11 kilometru posmu apņēmies sakārtot par 6,46 miljoniem eiro. 

Aprīlī «Latvijas valsts ceļi» paziņos arī uzvarētāju par darbiem posmā līdz Elejai, kam atklātajā konkursā kā prognozētā tēriņu summa minēti vairāk par 8,5 miljoniem eiro.

Centra reģionā kopumā šajā un nākamajā gadā plānots rekonstruēt galvenos autoceļus vairāk nekā 37 kilometru garumā, ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu tam tērējot nepilnus 38 miljonus eiro, ziņo «Latvijas valsts ceļu» preses pārstāve Ieva Niedra. Par valsts naudu savukārt šogad atjaunos 64,5 kilometrus galveno un reģionālo autoceļu seguma par 18,5 miljoniem eiro. Jelgavas apkaimē darbi plānoti divos ceļa Jelgava – Iecava posmos vairāk nekā 15 kilometru garumā, kā arī atjaunot tilta segumu uz tilta pār Bērzi ceļā Jelgava – Tukums. 

Savukārt seguma virsmas apstrādes darbi par diviem miljoniem eiro šosezon plānoti 65,7 kilometru posmā, atjaunojot arī piecarpus kilometru posmu ceļā Dimzas – Vircava – Vairogs un 2,27 kilometrus ceļā Jelgava (Tušķi) – Tukums.