Laikraksts: Lai tiktu uz darbu, depo rajonā jālien zem vilciena

Jelgavas pašvaldība jau pirms gada solījusi uzlabojumus Neretas ielas apkaimē, lai simtiem iedzīvotāju drošāk tikt uz staciju, tomēr solījums pagaidām nav īstenots, šodien raksta laikraksts «Zemgales Ziņas». «Šodien atkal dabūju līst zem vilciena – uz darbu devos trīcošu sirdi. Vienu rītu tikpat kā kāju izmežģīju, bet citā reizē mani gandrīz sabrauca, jo vilcienu iedarbināja mirklī, kad tikko no tā apakšas biju izvilkusi kāju!» tā par ikdienas ceļu no mājām Neretas ielā 10 uz Cukurfabrikas staciju «Zemgales Ziņām» stāsta jelgavniece Anna Komara. Tomēr depo mikrorajona iedzīvotāju drauds ikdienas gaitās ir ne tikai uz sliežu ceļu pārbrauktuves apstādināti vilcienu sastāvi, bet arī ietvju trūkums un tumšas ielas ar bedrainu segumu.
Mirkļa saķeršanos ar strādniekiem uz dzelzceļa pārbrauktuves starp Prohorova un Biešu ielu pagājušajā nedēļā piedzīvojis jelgavnieks Harijs Treimanis. Pēc ilgāka laika viņš otrdienas pēcpusdienā tur devās kājām, jo tas gājējiem ir taisnākais ceļš gan uz pilsētas centru, gan ikdienā uz tuvējo Cukurfabrikas staciju. Tur ar smago tehniku darbojušies divi dzelzceļa strādnieki, bet pēkšņi traktors strauji stūrējis atpakaļgaitā teju virsū pa pārbrauktuvi ejošajam H.Treimanim. Asā vārdu pārmaiņā darbinieki uz viņa aizrādījumu braukt uzmanīgāk reaģējuši, sarājot par sliežu šķērsošanu neatļautā vietā.
Izvērtējis «Zemgales Ziņu» iesūtītos attēlus, Valsts policijas inspektors Arnis Eglīte skaidro – šajā situācijā sliežu ceļus šķērsot ir atļauts. Uzņēmuma «Latvijas dzelzceļš» preses pārstāvis Māris Ozols gan negrib piekrist policijas viedoklim, savu nostāju pamatojot ar faktu, ka tur nav ierīkota īpaša pāreja. Par strādniekiem, kas otrdien laikā starp pulksten 15 un 16 izlamājuši vietējo iedzīvotāju, viņš neko nezinot, jo neesot iespējams noskaidrot, kas un ko tobrīd uz sliedēm darījis. «Taču mēs aicinām Jelgavas pašvaldību šajā vietā sakārtot infrastruktūru – ja pilsēta abās pusēs dzelzceļam ierīkotu ietves, kārtīgu pāreju uz sliedēm izveidotu arī mēs. Citādi pārejai nav jēgas, ja tā beidzas uzreiz pie sliedēm,» saka M.Ozols. Tā kā tur nav jēdzīgas pārbrauktuves un pārejas, sliežu ceļus kā pieturvietu izmanto Krustpils virzienā kursējošie kravas vilcieni.
Tomēr pašvaldība ar depo rajona apkārtnes sakārtošanu īpaši nesteidzas. Pirms gada 15. februārī vēstulē Jelgavas Domei Neretas ielas 10. nama iedzīvotāja A.Komara atgādināja, ka mikrorajona iedzīvotāji jau vairākkārt vērsušies dažādās instancēs, aicinot sakārtot ietves un ielas. «Liela problēma ir tā, ka jebkurā gadalaikā tur bieži vien ir neiespējami nokļūt līdz dzelzceļa stacijai, jo tas apdraud iedzīvotāju veselību un dzīvību,» iesniegumā trauksmi cēla A.Komara.
Viņa norādīja ne tikai uz garajiem vilcienu sastāviem, kas mēdz stāvēt pat stundu un ilgāk, bet arī otru problēmu – nav ne ietvju, ne apgaismojuma. «Ejam pa bedrainām, apledojušām, tumšām taciņām, kuras ieminuši paši iedzīvotāji. Dome saka – jūsu nav daudz! Bet mūsu mājā vien ir 120 dzīvokļu! Mazbērns iet 1. klasē. Viņš tiek līdz sliedēm, bet priekšā vilciens – puika stāv 40 minūtes un raud. Lielie bērni lien zem vilciena, lai tiktu mājās,» skaudro realitāti raksturo jelgavniece.
Uz viņas vēstuli pēc vairāk nekā mēneša pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte atbildēja, ka vērsīšoties «Latvijas dzelzceļā», lai kopīgi risinātu situāciju Biešu ielas rajonā. Par turpmākajām darbībām un problēmu risinājumiem G.Osīte solīja informēt papildus, bet nekādas ziņas A.Komara arvien nav saņēmusi. Viņa gan teic – Biešu ielā pašvaldība gādājusi par ūdensvada ierakšanu, taču pēc šiem darbiem iela palikusi izdangāta, turklāt arvien bez celiņiem gājējiem.
Runājot par ietvju un apgaismojuma problēmām, G.Osīte sacījusi, ka pašvaldības iestāde «Pilsētsaimniecība» jau pagājušā gada laikā gādās, lai Biešu, Pārmiju, Prohorova, Emburgas un Cepļu ielā, izmantojot «Latvijas dzelzceļa» balstus, tiktu ierīkots ielu apgaismojums.
«Gads jau ir pagājis, situācija labāka nav kļuvusi. Savos 58 gados lienu zem vilciena sastāviem, jo nevaru atļauties regulāri kavēt darbu. Vakaros sanāk gaidīt pat minūtes 40. Traucē arī izdangātais ceļš, jo «Latvijas dzelzceļa» darbinieki ar ekskavatoriem veic kaut kādus būvdarbus,» saka Neretas ielas iedzīvotāja. Viņa stāsta, ka depo rajonā dzīvo arī daudz skolēnu, kam jātiek uz skolu un atpakaļ. Braukt vienu pieturu pa apkārtējām ielām ar sabiedrisko transportu daudzi nevar atļauties, turklāt autobusi kursē reti. «4. līnijā luksofori tika uzstādīti tikai tad, kad sabrauca meitenīti uz gājēju pārejas. Cerams, ka Jelgavas Dome nepieļaus nelaimes gadījumus,» tā vakar nu jau atkārtotā iesniegumā pašvaldībai raksta A.Komara.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”