ZZ.lv ARHĪVS

Dome dod zaļo gaismu tuneļa būvei pie dzelzceļa stacijas

Evita Puriņa

2010. gada 22. jūlijs 14:32

1175
Dome dod zaļo gaismu tuneļa būvei pie dzelzceļa stacijas

Šodien Jelgavas Domes deputāti nobalsoja par pieteikumu ERAF gandrīz 700 tūkstošu latu saņemšanai, lai Stacijas priekšā izbūvētu gājēju tuneli. Pozīcijas deputāti bez ierunām nobalsoja par, lai gan opozīcija iebilda, ka pirms lēmuma pieņemšanas viņi nav iepazīstināti ne ar projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, ne pašreizējās gājēju plūsmas intensitāti, ne paredzamajiem tuneļa uzturēšanas izdevumiem pēc uzbūvēšanas. Tāpat nav veikta arī pienācīga sabiedriskā apspriešana.

Arī lēmumprojektā un tā pielikumā, kas pieejams pašvaldības interneta vietnē, par pašu projektu nav ne rindiņas. Dokumentos vien teikts, ka Satiksmes ministrijas projektu konkursā tiks iesniegts projekts «Gājēju tuneļa izbūve pie Jelgavas dzelzceļa stacijas», kura kopējās izmaksas ir 823 tūkstoši latu, to skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums – 699,55 tūkstoši jeb 85 procenti un pašvaldības līdzfinansējums – 123,45 tūkstoši. Projekta apstiprināšanas gadījumā visas nepieciešamās izmaksas 823 tūkstošu latu apmērā tiks iekļautas jau pašvaldības nākamā gada budžetā (ERAF  finansējums tiks saņemts pēc projekta realizācijas). Savukārt pašvaldības izpilddirektore I.Škutāne pilnvarota parakstīt visus ar projekta iesniegšanu un ieviešanu saistītos dokumentus, kā arī «veikt visas nepieciešamās darbības projekta izstrādei, iesniegšanai un ieviešanai».Opozīcijas deputāti pirms balsojuma prasīja parādīt vai vismaz izstāstīt, kur tieši tunelis un ieejas tajā atradīsies, kā arī aicināja sniegt informāciju par projekta ekonomisko pamatojumu. Dainis Liepiņš un Sergejs Ņevoļskis pārmeta, ka domniekiem nav zināma analīze par to, cik gājēju katru dienu šķērso Zemgales prospektu, kur garantija, ka pēc tuneļa būves cilvēki to tiešām izmantos un vai neizrādīsies, ka tuneļa uzturēšana, apgaismošana, lietus ūdens novadīšana vēlāk pilsētas budžetam būs par dārgu. Pilsētas mērs Andris Rāviņš uz to atbildēja, ka deputāti paudīs attieksmi balsojot, bet I.Škutāne aicināja vērsties pie pašvaldības speciālistiem, kuri attiecīgo informāciju varot sagatavot. Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte, bilstot, ka, iespējams, tiešām plašāka irformācija būtu derējusi, sēdes laikā devās uz savu kabinetu pēc mapēm ar skicēm, kuras tad rādīja interesentiem. G.Osīte «Ziņām» skaidroja, ka gājēju tuneļa izbūve jau paredzēta pilsētas teritoriālajā plānojumā, kas tika pieņemts jau sen, līdz ar to nav tā, ka deputāti par to neko nezinātu. Uz jautājumu, vai pērnvasar formāli veiktā sabiedriskā apspriešana, kurā teju vienīgie viedokļa paudēji bija futbolistu komanda, kas satraucās par tuvumā esošā stadiona likteni, ir pietiekama iedzīvotāju domas uzklausīšana, G.Osīte atbildēja ar pretjautājumu. «Vai to, vai vajadzīgs tunelis, pateiks iedzīvotāji vai speciālisti, kas tur ir uzskaitījuši gājēju daudzumu, analizējuši satiksmes organizāciju un negadījumu skaitu, veikuši citus aprēķinus?» Viņa arī solīja, ka nākamās nedēļas sākumā iepazīstinās «Ziņas» ar rādītājiem, kas likuši izšķirties par tuneļa būvi.Jānorāda, ka tunelis ir tikai viens no komponentiem ielu rekonstrukcijai stacijas apkaimē. Sākotnēji visu bija paredzēts veikt no citas ES fondu programmas, bet iespēja pieteikt tuneli ERAF programmā ļaušot iegūt kopsummā vēl lielākus līdzekļus. «Ziņas» rakstīja, ka plānā ir rotācijas apļa izveide stacijas priekšā, Sporta ielas pagarinājums caur Stacijas parku līdz Zirgu ielai, nevis līdzšinējā vienvirziena, bet divvirzienu transporta kustība Pasta ielā un Zemgales prospektā, Palīdzības un Sliežu ielas remonts. Bez tam blakus stacijai paredzēts būvēt jaunu autoostu, pārceļot tur pašreizējo. G.Osīteteica, ka tad, ja līdzekļi tiks piešķirti un nebūs citu problēmu, tuneļa un rotācijas apļa izbūvi varētu sākt 2012.gadā. Par lēmumprojektu nobalsoja deviņi deputāti, pret trīs un trīs arī atturējās.