ZZ.lv ARHĪVS

«Florā» visi tilti nav nodeguši

Gaļina Kudrjavceva

2013. gada 18. oktobris 00:00

75
«Florā» visi tilti nav nodeguši

Pilnībā atgūties no ugunsnelaimes, kas ražošanas telpās bija izcēlusies septembra pēdējā dienā, logu un durvju izgatavotājs «Flora» cer gada laikā, kad plāno sasniegt līdzšinējus ražošanas apjomus un atjaunot telpas. Pašlaik viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir atjaunot galveno apstrādes līniju. Darbu turpina visi uzņēmumā strādājošie.



Uzņēmuma ražotnes ir sešus tūkstošus kvadrātmetru plašas, telpas 4,5 tūkstošu kvadrātmetru platībā ir apsildāmas. No tām ugunsgrēkā cieta apmēram tūkstotis kvadrātmetru, kur atradās logu cehs ar gatavās produkcijas noliktavu. Degšana sākās ap pulksten diviem naktī, pirmais to pamanīja kurinātājs, savukārt sargs ziņoja glābējiem un uzņēmuma vadībai.


Palīdz pat konkurenti
«Ir trešā nedēļa pēc ugunsgrēka. Esam rakstījuši kaudzēm papīru, meklējuši izziņas, jo šādos gadījumos papīri visiem patīk,» ne bez ironijas saka SIA «Flora» valdes priekšsēdētājs Māris Bušs.
Pašlaik ražošana notiek citās telpās, kur uzņēmuma darbinieki, kas iepriekš strādāja degušajā cehā, mēģina sakārtot arī galveno apstrādes centru. «Nākamnedēļ pirmie logi būs gatavi. Pilnībā sadegusi krāsošanas līnija. Jāpateicas ugunsdzēsējiem – lai arī ilgāku laiku tika meklēts hidrants, viņi darbojās ļoti operatīvi. Redzot, ka krāsošanas līnija deg un vairs nebūs izmantojama, viņi glāba pārējās iekārtas, dzesējot ar ūdeni,» glābējus slavē uzņēmuma vadītājs, akmeni metot pašvaldības lauciņā, jo hidrantos netiek nodrošināts pietiekams ūdens spiediens, tāpēc uguns dzēšana notika ar pārtraukumiem, kas fiksēts arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta izsniegtajā aktā. 
«Divas ražotnes – ziemas dārzu un līmēto brusu – liesmas neskāra. Tas nozīmē, ka ugunsgrēks visus tiltus nav nodedzinājis. Bijām pārsteigti, ka nelaimē bija gatavi palīdzēt pat konkurenti. Piemēram, zvanīja uzņēmuma «Montāžnieks D» vadība, piedāvājot pārņemt pasūtījumus, jo viņi saprot, ka mums gan jāatražo sadegusī produkcija, gan jāapkalpo jaunie pasūtījumi,» M.Bušs stāsta, ka nelaimē sadega logi apmēram 300 tūkstošu latu vērtībā.


Ekspertīze vēl nav nav pabeigta
Lai arī piegādātāji piekrituši aktuālos maksājumus atlikt uz janvāri, uzņēmums vēlas pēc iespējas ātrāk saņemt apdrošināšanas atlīdzību no apdrošināšanas sabiedrības «Gjensidige Baltic», lai varētu atjaunot materiālu krājumus. M.Bušs stāsta, ka galvenā aizķeršanās ir eks­pertīze par ugunsgrēka iemeslu. «Rīgā policija ziņo, ka tā var aizņemt pat vairākus mēnešus. Mēs esam pārliecināti, ka ļaunprātīga dedzināšana nav notikusi. Visticamāk, vainojams īssavienojums, jo angārā bija signalizācija, kas reaģētu uz kustību,» stāsta uzņēmuma vadītājs.
«Mūsu situācijā būtu palīdzējis kāds fonds, kas varētu sniegt ātru atbalstu. Mums ļoti palīdzēja «Nordea» banka, kas dažu dienu laikā piešķīra 100 tūkstošus latu. Protams, esam zaudējuši ļoti daudz, bet gada laikā ceram strādāt ar līdzšinējiem apjomiem un atjaunot arī nodegušo cehu,» norāda M. Bušs, paužot gatavību nepieciešamības gadījumā izmantot arī kāda konkurējošā uzņēmuma pakalpojumus. ◆