ZZ.lv ARHĪVS

UVZ ķeras pie vagonu noliktavas

UVZ ķeras pie vagonu noliktavas

Uzņēmuma teritorijā, ko pavasarī iegādājās no akciju sabiedrības «Jelgavas Cukurfabrika», tā sauktajā nulles ciklā novesta melnzeme, uzbērtas smiltis un šķembas, iekārtoti piebraucamie ceļi, kā arī pēc īpašas tehnoloģijas astoņu metru dziļumā tiek dzīti pāļi tā, lai radītu iespējami mazāku troksni. Šodien vai rīt tiks sākta noliktavas pamatu izbūve, bet darbu noslēgumā taps biroja ēka.




«UVZ Baltija» vagonu rūpnīcas celtniecība noris saskaņā ar grafiku, «Ziņām» vēsta uzņēmuma pārstāve Tatjana Mitina. Patlaban objektā turpinās tā dēvētie nulles cikla būvdarbi – visa nepieciešamā sagatavošana komunikāciju ierīkošanai, pamatu ielikšana ražošanas korpusam, noliktavai, administratīvajai ēkai, kā arī sagatavošanās darbi dzelzceļa sliežu ceļu ierīkošanai. 


Pāļus iedzen bez skaņas
Par darbu norisi objektā atbild «UVZ Baltija» direktora vietnieks būvdarbu jautājumos un sadarbībai ar vietējām pašvaldībām Andris Vaišļa. Viņš ikdienā ir arī Jelgavas pašvaldības iestādes «Kultūra» vadītājs saimnieciskajā darbā un kultūras namā izvietotā iecirkņa vadītājs vēlēšanu laikā. Izrādot vairāk nekā 13 hektāros, kas no Jelgavas Cukurfabrikas pavasarī nopirkti par nepilnu miljonu latu, notiekošos būvdarbus, A.Vaišļa «Ziņām» stāsta – pašlaik būtiskākie ir tā saucamie zemes darbi. Līdz nedēļas vidum ar šķembām noklātajā laukumā, kur atradīsies vagonu ražotne, gruntī iedzīti vairāk nekā tūkstoš pāļu, bet kopumā tur tādu būs ap 4300. Šo darbu veic Somijas uzņēmuma meitaskompānija SIA «Lemminkainen Latvija», kas tāpat kā pārējās nolīgtās firmas saskaņā ar direktora vietnieka teikto atrastas konkursa kārtībā. «Lemminkainen» tehnoloģijas pāļu iedzīšanu astoņu metru dziļumā ļauj paveikt salīdzinoši klusi un ar nelielu vibrāciju tā, lai neērtības nejustu tuvējo māju iedzīvotāji. Vispirms zemē ar vibrāciju iesit metāla cauruli, tad to piepilda ar betona masu, kas tiek vesta no netālās SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» ražotnes. Pēc tam vēl nesacietējušajā betonā ievieto sastiprinātus armatūras stieņus, bet caurules ietvaru izvelk. Tāda tehnoloģija betonēšanas darbus ļaušot veikt ziemā, kad turpināsies arī ēku celtniecība. 
A.Vaišļa skaidro, ka tik stabili pamati ražotnei vajadzīgi, jo būvēs vagonus, kas tukši sver vairāk par divdesmit tonnām. 
Desmit vagonu uz strādājošo gadā 
Jau vēstīts, ka uzņēmums ik gadu Jelgavā plāno saražot 2000 dažāda veida kravas vagonu, kā arī veikt to remontu un apkopi. Atverot «UVZ Baltija» māteskompānijas «Zinātniski rūpnieciskā korporācijas «UralVagonZavod»», kas pieder Krievijas valstij, starptautisko mājas lapu, tajā pirmkārt tiek rādīti tanki militārām vajadzībām. Latvijas kompānijas vadība apgalvo, ka Jelgavā gan ražoti tikšot tikai vagoni dzelzceļa pārvadājumiem. 
«UVZ Baltija» vagonbūves rūpnīca Jelgavā sākotnēji plāno nodarbināt ap 200 darbinieku šādās profesijās: metinātāji, atslēdznieki, krāsotāji, elektriķi u.c. 


Konkurents autobusu salicējiem
«Ir bažas, ka «UralVagonZavod» varētu nosmelt visu krējumu,» šonedēļ, tiekoties ar rūpnieciski ražotu automašīnu, kurās tiek izmantota dabasgāze, maratona «Goluboi koridor – Ganza 2013» dalībniekiem, atzina Maskavas un Jelgavas pašvaldību kopuzņēmuma «AMO Plant» komunikācijas direktors Igors Graurs. Proti, uzņēmuma vadība uztraukusies, ka inženieri, kas apmācīti speciāli autobusu būves uzņēmuma vajadzībām, varētu aiziet, lai sāktu darbu vagonbūves gigantā. «Viņiem būs vajadzīgi vairāk nekā 200 darbinieku, mums jādomā, kā noturēt savus inženierus,» atzina I.Graurs.
Tāpēc «AMO Plant» sāk apmācīt speciālistus pēc jaunā profesionālās izglītības modeļa – noslēgts līgums ar Jelgavas tehnikumu, kurā 16 jaunieši iegūs autoatslēdznieka kvalifikāciju. Teorētiskās nodarbības notiek tehnikumā, bet praktiskās nākamgad būs autobusu ražotnē. «Jācer, ka jauniešus motivēs stipendija,» atzīst I.Graurs.


Darbinieki sportos un atpūtīsies
Uzņēmums «UVZ Baltija» vakances sola izsludināt 2014. gada beigās, kad jauno vagonbūves, montāžas un apkopes rūpnīcu plānots nodot ekspluatācijā, bet, kā stāsta A.Vaišļa, interesi par darbu, dodoties tieši uz būvlaukumu, jelgavnieki izrāda jau pašlaik. Viņš gan pašlaik vēl negrib izteikties par konkurenci darbaspēka ziņā ar citiem Jelgavas mašīnbūves uzņēmumiem.
Kā «UVZ Baltija» ziņo savā mājas lapā, tā saviem darbiniekiem plāno ieviest sociālā atbalsta programmu, kas «veidota saskaņā ar uzņēmuma misiju un vērtībām, kas nosaka nepārtrauktu darbinieku dzīves kvalitātes uzlabošanu». Programma paredz atbalstu darbiniekiem un viņu ģimenēm vairākos virzienos – fizkultūra un sports, veselības uzlabošana, atpūta. ◆


A/s «UVZ Baltija»

◆ Krievijas metālrūpniecības un mašīnbūves pētniecības, ražošanas un loģistikas giganta «UralVagonZavod» struktūras «UVZ International S.a.r.l.» meitas uzņēmums
◆ 2012. gadā reģistrēta Latvijas Uzņēmumu reģistrā
◆ Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 7,1 miljons latu
◆ 2012. gadā pēc apmaksātā pamatkapitāla bija otrs lielākais reģistrētais uzņēmums Latvijā
◆ Darbības profils – dzelzceļa vagonu ražošana, remonts un apkope
◆ 13,6 ha zemes, uz kuriem ceļ rūpnīcu, «UVZ Baltija» iegādājās no Jelgavas Cukurfabrikas par 1,35 miljoniem eiro
◆ Lai uzlabotu un attīstītu rūpnīcai piegulošo teritoriju, pilsētas vajadzībām «UVZ Baltija» kopā ar Jelgavas Cukurfabriku Jelgavas Domei uzdāvinājusi 1,7 ha zemes
◆ «UVZ Baltija» rūpnīcu projektējuši Latvijas projektēšanas biroji SIA «DB Projekts» un SIA «RUP»
◆ Ražošanas sākumā rūpnīcā plānots ap 200 darba vietu
◆ «UVZ Baltija» vada uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks
Avots: uvz-baltija.com