ZZ.lv ARHĪVS

Vienas pieturas aģentūras tīkla pilotprojektu īstenos Valmierā un Jelgavā

LETA

2013. gada 13. jūlijs 11:04

811
Vienas pieturas aģentūras tīkla pilotprojektu īstenos Valmierā un Jelgavā

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) nolēmusi, ka vienas pieturas aģentūras tīkla pilotprojekts tiks realizēts divās pašvaldībās - Valmierā un Jelgavā.

Kā norāda ministrija, izvērtēšanā nolemts pilotprojektu īstenot šajās divās pašvaldībās uz Valsts vides dienesta bāzes. Katra pilotprojekta īstenošanā iesaistītā institūcija norīkos uz vienoto klientu apkalpošanas centru vismaz vienu darbinieku, pārceļot to no pašreizējās klientu apkalpošanas struktūrvienības. Tas nozīmē, ka vienotajos klientu apkalpošanas centros Valmierā un Jelgavā institūcijas sniegs pilnu vai daļēju savu pakalpojumu klāstu vai konsultatīvu atbalstu to saņemšanā, kādu tās šobrīd jau sniedz klientu apkalpošanas struktūrvienībās, teikts VARAM sagatavotajā ziņojumā.

Katra iesaistītā institūcija ir izskatījusi savu piedāvāto pakalpojumu grozu, izvēlējusies pieprasītākos pakalpojumus, kurus būs iespēja sniegt sadarbībā ar pašvaldībām. Tādējādi ar pašvaldību palīdzību pilotprojekta laikā tiks sniegti atsevišķi pakalpojumi, nodrošinot klientiem dokumentu pieņemšanu, pakalpojumu izpildes rezultātu izsniegšanu, konsultācijas un palīdzību e-pakalpojumu izmantošanā.

Pilotprojekta īstenošanā VARAM aicināja piedalīties vairākas valsts pārvaldes institūcijas, kurām jau ir pieredze vienas pieturas aģentūras principa īstenošanā. Gatavojot pilotprojektu, tika atlasītas sešas iestādes, kas vienuviet nodrošinās pakalpojumu sniegšanu - Lauku atbalsta dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts zemes dienests un Valsts vides dienests. Iesaistīsies arī trīs pašvaldības - Rīga, Roja un Auce.

Valmierā vienotais klientu apkalpošanas centrs atradīsies pašreizējās Valsts vides dienesta telpās, L.Paegles ielā 13. Šīs telpas ir izvēlētas, jo tajās iespējams ierīkot 12 darbavietas, tās ir piemērotas klientu apkalpošanai, kā arī atrodas pilsētas centrā, un tuvumā ir izvietotas gan bankas, gan arī sabiedriskais transports. Tomēr, lai centrs pilnvērtīgi varētu darboties, tam vēl nepieciešams kosmētiskais remonts, informācijas komunikāciju tehnoloģiju jaudas palielināšana un sakaru līniju ierīkošana līdz katrai darbavietai.
Arī Jelgavā klientu apkalpošanas centru izvietos Valsts vides dienesta telpās, Kazarmes ielā 17a. Telpa ir 40 kvadrātmetrus plaša un tajā var ierīkot klientu uzgaidāmo zāli, izvietot kopētāju, printeri un citas ierīces, kā arī e-kioskus - datorus ar pieslēgumu portālam "www.latvija.lv", savukārt atsevišķajos kabinetos - 6 darbavietas. Arī šīm telpām gan vēl nepieciešams kosmētiskais remonts, informācijas komunikāciju tehnoloģiju jaudas palielināšana un sakaru līniju ierīkošana.

Lai īstenotu pilotprojektu, šogad paredzēts organizēt iesaistīto darbinieku apmācības, kas notiks rudens mēnešos, ir jāizstrādā kritēriji pilotprojekta rezultātu mērīšanai, jāpielāgo telpas, kā arī jāpārbūvē sniedzamie pakalpojumi.

Ministrija iecerējusi, ka nākotnē klientu apkalpošanas centri varētu atrasties reģionālās attīstības centros, kas ir nosaukti Reģionālās attīstības pamatnostādnēs. Papildus tam klientiem tiktu sniegta iespēja pieprasīt valsts pakalpojumus ārpus reģionālajiem centriem, tostarp klientu apkalpošanas punktos, kur valsts pakalpojumus varēs nodrošināt citi pakalpojumu sniedzēji, piemēram, pašvaldību administrācijas, pilsētu pagastu pārvaldes, 800 pašvaldības bibliotēkas un publiskie interneta punkti.

Pilotprojektu paredzēts ieviest ar nākamā gada 1.janvāri. Pēc tā īstenošanas un novērtēšanas tiks aktualizēta un valdībā iesniegta koncepcija par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi un Ministru kabinetam būs iespēja lemt par vienota valsts klātienes klientu apkalpošanas centru tīkla ieviešanas procesu.

Jau ziņots, ka Latvijā no 2016.gada paredzēts vienots klientu apkalpošanas tīkls, kur vienuviet tiks sniegti pieprasītākie valsts pārvaldes institūciju piedāvātie pakalpojumi.

Koncepcijas projekts paredz, ka visā valsts teritorijā darbosies vienots valsts klientu apkalpošanas centru tīkls, kas nodrošinās informēšanu par visiem individuālajiem pakalpojumiem, visu pakalpojumu pieprasīšanu, kā arī pakalpojumu rezultātu piegādi klātienē. Šis tīkls var būt veidots, apvienojot valsts iestāžu reģionālo filiāļu un klientu apkalpošanas centru resursus vienotā tīklā, tostarp izmantojot arī vienotus informāciju komunikāciju tehnoloģiju risinājumus. Paralēli paredzēts arī pakāpeniski slēgt valsts tiešās pārvaldes klientu klātienes apkalpošanas centrus.