«Pasažieru vilciens»: pēc jauno vilcienu saņemšanas uzņēmums atgūs pazaudētos pasažierus
Pēc jauno vilcienu saņemšanas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu «Pasažieru vilciens» (PS) atgūs pazaudētos pasažierus, kas patlaban uz darbu dodas ar automašīnām, piektdien publicētajā intervijā avīzei «Latvijas avīze» atzina PS valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.
"Viņi ir maksātspējīgie cilvēki, kas diemžēl mūsu servisa līmeņa dēļ vairs vilcienus neizmanto. Pasaules prakse pierāda - ieviešot jaunu ritošo sastāvu un piedāvājot citas kvalitātes servisu, pasažieru daudzums palielinās par 20%," klāstīja PS vadītājs.Viņš arī atzina, ka pēc jauno vilcienu saņemšanas arī biļešu cenas saglabāsies pašreizējā līmenī. "Patlaban pasažieris samaksā vien 40% no biļetes cenas, pārējo sedz valsts. Mūsu projekts ir balstīts uz līdzīgu finansēšanas modeli. Tātad cenas būs tajā pašā līmenī," sacīja Židkovs.Viņš atgādināja, ka jaunie vilcieni parādīsies gadu pēc līguma parakstīšanas par to piegādi. "Tātad, 2012.gadā ir jāparādās pirmajiem testa vilcieniem. Mēs vērtēsim, vai tie atbilst PS prasītajām tehniskajām specifikācijām. Optimistiskajā variantā 2012. gada beigās vai 2013. gadā sāksies regulārās piegādes. Tas turpināsies līdz 2015. gadam, kad nomainīs visu elektrovilcienu parku," sacīja Židkovs.Runājot par jaunajiem vilcieniem izvirzītajām prasībām, Židkovs atzina, ka neviens mūsdienās nevar iedomāties vagonu bez gaisa kondicioniera, zemās grīdas, aprīkojuma cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās spējām, normālas tualetes, sēdekļiem, apgaismojuma, informēšanas sistēmas. "Protams, šiem vilcieniem ir jābūt pavisam citā tehniskajā kvalitātē nekā tiem, kas darbojas patlaban. Piemēram, mūsu elektrovilcieni joprojām bremzē, spiežot čuguna kluci pret tērauda riteni. Šie čuguna kluči ik pēc pāris dienām ir jāmaina. Gada laikā notrinas vairāki desmiti tonnu kluču, putekļi aiziet atmosfērā. Jaunajos vilcienos būs pavisam cits braukšanas komforts," viņš stāstīja.Tāpat Židkovs noraidīja pārmetumus par iespējamo korupciju konkursa norisē. Viņš uzsvēra, ka uzņēmumam jāpieņem no iepirkuma viedokļa maksimāli pareizs lēmums, lai nezaudētu Eiropas Savienības (ES) finansējumu. "Ja iepirkums būs veikts nepareizi, tad valstij ES nauda būs jāatmaksā. Mums ir jāvērtē, kas atbildēs par produkta un tā uzturēšanas kvalitāti. Vai "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), kurai nav konkursa nolikumā prasītās pieredzes, var par to atbildēt? Uz mums patlaban visi norāda kā uz sliktajiem, kas nevēlas atbalstīt nacionālo ražotāju. Diemžēl tiešu atbalstu nacionālajam ražotājam iepirkumā nepieļauj ES direktīvas, tas ir pret ES būtību. Emocijas ir emocijas. Arī es kā inženieris pēc izglītības vēlos, lai jaunajiem Latvijas inženieriem būtu darbs. Tomēr RVR kopā ar "Bombardier" [Transport France S.A.S."] šīs tiesības ir jāiegūst godīgā konkurencē. Ir jāspēlē pēc, nevis pret noteikumiem," norādīja PS vadītājs.Aģentūra BNS jau vēstīja, ka RVR pārmeta PV nelikumīgu RVR un tās partnera Francijas kompānijas "Bombardier Transport France S.A.S." ("Bombardier") izslēgšanu no dalības konkursā par jaunu vilcienu piegādi. RVR preses dienestā informēja - kompānijai no uzticamiem avotiem tapis zināms, ka PV iepirkuma komisija 14.jūlijā nolēmusi diskvalificēt RVR un tās partneri "Bombardier", kas ir pasaulē lielākais dzelzceļa transportlīdzekļu ražotājs, neļaujot piedalīties konkursa otrajā kārtā. Iepirkumu uzraudzības birojs RVR sūdzība nepieņēma, jo konkurss vēl nav noslēdzies.PV konkursā par jaunu vilcienu piegādi saņēma trīs piedāvājumus - RVR un "Bombardier" kā apakšuzņēmēja, Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA", kā arī Šveices uzņēmuma "Stadler Bussnag AG".Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”