ZZ.lv ARHĪVS

«Igate» šosejā uz Rīgu labo pašu pērnā gada veikumu

Gaļina Kudrjavceva

2013. gada 4. jūlijs 00:00

51
«Igate» šosejā uz Rīgu labo pašu pērnā gada veikumu

«Varbūt varējām augšējo asfalta kārtu uzlikt arī pagājušajā gadā, bet paši uzņēmāmies risku,» pēkšņo asfalta kārtas ārdīšanu un citus darbus ceļā no Jelgavas uz Rīgu aiz Jaunolaines komentē būvuzņēmuma «Igate» projektu vadītājs Jānis Alksnis. Gan viņš, gan pasūtītājs apgalvo – nedaudz vairāk nekā deviņus kilometrus garais un 3,7 miljonus latu vērtais posms vēl nav pieņemts ekspluatācijā, tāpēc kļūdu labošana aizvien pieļaujama.
Satraukumu par posma kvalitāti autovadītāji izrādīja jau pērn, bet arī toreiz «Latvijas Valsts ceļu» sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra skaidroja, ka būvdarbi vēl nav pabeigti. Šonedēļ Pierīgā darbi atsākušies ar defektu labošanu, novēroja «Ziņas».Pašlaik šajā objektā turpinās pagājušā gadā sāktie būvdarbi, kurus paredzēts pabeigt mēneša laikā, ziņo I.Niedra.


«Ņemot vērā izpildītāja iesniegumu, objekts ar daļēju seguma konstrukciju jau 2012. gadā tika nodots satiksmei. Asfaltbetona dilumkārtu tika nolemts uzklāt 2013. gada būvsezonā atbilstošos laika apstākļos. Izpildītāja iesniegumā tika norādīts, ka tas par saviem līdzekļiem labos ziemas laikā radušos defektus, ja tādi būs,» tagad skaidro I.Niedra. Pēc defektu novēršanas tiks ieklāta asfaltbetona dilumkārta, un pēc visu nepieciešamo laboratorisko pārbaužu veikšanas objekts tiks nodots ekspluatācijā, skaidro uzņēmumā.Līdzīgu viedokli pauž arī būvnieku pārstāvis. «Atsākām strādāt pēc tehnoloģiskā pārtraukuma. Notiek sagatavošanas darbi asfalta virskārtas uzklāšanai, ko varētu sākt nākamnedēļ,» saka J.Alksnis. Defektu rašanos esot ietekmējuši laikapstākļi, kas rudenī neļāva uzklāt arī virskārtu. «Pašlaik ir optimālākais laiks darbu veikšanai, jo, kā zināms, jūlijs parasti ir karstākais vasaras mēnesis,» mierina «Igates» speciālists.Uzņēmums šogad sācis vēl viena šosejas posma rekonstrukciju – no Dalbes krustojuma virzienā uz Jelgavu. «Otrdien veidojās sastrēgumi un, protams, vadītāji, kuriem uz šosejas bija jāpavada pusotra stunda, bija neapmierināti,» J.Alksnis apraksta situāciju, kas būvobjektā izveidojusies, jo pilsētas centrā atrasto sprādzienbīstamu priekšmetu dēļ tika slēgta satiksme pāri tiltiem. Ceļa apsaimniekotājs atgādina, ka remontposmā ieviesti ātruma ierobežojumi – 50 un 70 kilometri stundā – un reversīvā satiksme ar luksoforiem. Satiksme notiek pa divām sašaurinātām joslām, kā arī pa vienu reversīvo joslu divos objekta posmos. Taču ir vadītāji, kas luksofora signālus neievēro, novērojis J.Alksnis. Teju 4,6 miljonu vērtajā posmā dažviet uzklāta asfalta saistkārta, tiek veikti apzaļumošanas darbi. «Darbus var kavēt tilti, jo projektā redzami vieni rādītāji, bet, «atverot» asfaltu, ir cita situācija,» atklāj būvnieks.Aktīvajā būvdarbu sezonā uzņēmums nodarbina vairāk cilvēku nekā ziemā, tāpēc, lai arī strādā vairākos objektos paralēli, darbinieku trūkumu neizjūt. Līgumi tiek slēgti arī ar apakšuzņēmumiem. ◆