ZZ.lv ARHĪVS

Pilsētas ielās ripos pirmie pieci Jelgavā saliktie «Ambassador» autobusi

Edgars Kupčs

2010. gada 15. septembris 13:21

3044
Pilsētas ielās ripos pirmie pieci Jelgavā saliktie «Ambassador» autobusi

Jelgavas Autobusu parks (JAP) atkārtoti izsludinātajā konkursā par piecu līdz desmit jaunu pilsētas autobusu nomu, garantijas apkalpošanu un remontu no diviem pretendentiem par uzvarētāju atzinis kompāniju «Ferrus». JAP ar šo uzņēmumu plāno slēgt septiņu gadu līgumu par nepilnu miljonu latu, nomājot piecus zemās grīdas autobusus «Ambassador». Līgums ar pašvaldības kapitālsabiedrību JAP Maskavas uzņēmumam «AMO Plant», kas daļēji pieder arī Jelgavas Domei, nodrošinās pirmo saražoto autobusu noietu. Jelgavas pašvaldība par katru autobusu Maskavas valdībai piederošajam uzņēmumam septiņu gadu laikā samaksās ap 200 tūkstošiem latu.

«Ziņas» jūlija beigās rakstīja, ka Jelgava var palikt bez jauniem autobusiem, jo Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) vasarā aizliedza JAP slēgt līgumu apšaubāmajā jaunu autobusu nomas konkursā, ja tas neveiks grozījumus iepirkuma nosacījumos. Birojs atzina, ka JAP ar nesamērīgām un neobjektīvām prasībām centies ierobežot konkurenci. Autobusu parks konkursu pārtrauca un izsludināja jaunu, mainot iepirkuma specifikācijas. JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs «Ziņām» stāsta, ka jaunajā konkursā interesi izrādīja 11 uzņēmēju, taču kā pretendenti ar piedāvājumu startēja tikai divi «Ferrus» un SIA «Domenikss», kas Jelgavai jau piegādājis dzeltenos «Mercedes» markas autobusus.    Kā ziņots, septembrī beigsies pirms 14 gadiem JAP ar «DnB Nord» banku noslēgtais līgums par 20 zili baltu MAN autobusu iegādi līzingā. Tā kā pēc šā termiņa autobusi par atlikušo vērtību (ap desmit procentiem) vai nu jāizpērk, vai arī jāatdod bankai, JAP bija nolēmusi to vietā sagādāt jaunus, bet izpirkt tikai dažus.Tagad P.Salkazanovs saka – četri no 20 vecajiem MAN autobusiem jau nonākuši Rēzeknē, jo šīs pilsētas pasažieru pārvadātājs tos iegādājies no bankas. Drīzumā uz Latgali dosies vēl viens autobuss. JAP ieplānojis no bankas par atlikušo vērtību izpirkt 12 MAN autobusus. Savukārt pārējos astoņus, kas Jelgavā vairs nekursēs, turpmāk aizvietos pieci jaunie «Ambassador» markas vidējas ietilpības autobusi.     «Ferrus» apņēmies izpildīt JAP prasību, ka braucamo apkope un serviss jānodrošina Jelgavā. To darīs «AMO Plant» teritorijā Aviācijas ielā, bet par šiem pakalpojumiem JAP nāksies maksāt atsevišķi, jo 957 495 lati ir tikai piecu autobusu nomas maksa. Tādējādi katrs autobuss, kurš arī pēc septiņu gadu nomas perioda piederēs «Ferrus», JAP šajā laikā izmaksās nepilnus 200 tūkstošus latu. P.Salkazanovs gan teic, ka pēc tam JAP būšot priekšroka, ja tas vēlēsies nobrauktos autobusus izpirkt. Jāpiebilst, ka netālu no «AMO Plant» ražotnes atrodas arī JAP komercdirektorei Viktorijai Ļubļinskai piederošais uzņēmums «Intransserviss», kur jau tagad tiek nodrošināta visu JAP autobusu apkope – remonts un mazgāšana.Par «AMO Plant»Uzņēmums «AMO Plant» dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), «AMO ZIL» (4,4%), Jelgavas Dome (2,7%) un «Ferrus» (0,3%). Rūpnīcā nodarbināti ap 60 strādājošo.Galvenais ražošanas process – auto izstrādājumu montāža. Par bāzes virzienu izvēlēta autobusu ražošana.Saskaņā ar ieplānoto darba grafiku septembrī pēc holandiešu koncerna «VDL» licences tiks saražota pirmā pilsētas autobusu partija. Ar «AMO Plant» rūpnīcā pirmo samontēto «Ambassador» autobusu plašāka Latvijas sabiedrība varēs iepazīties piektdien, 17.septembrī, pasākumā «Autobūves atdzimšana Latvijā». Autobusi ir paredzēti Latvijas tirgum.