ZZ.lv ARHĪVS

Pērn Zemgalē reģistrēts liels cietušo mopēdistu skaits; Jelgavā cietuši trīs

www.zz.lv

2013. gada 29. maijs 09:34

309
Pērn Zemgalē reģistrēts liels cietušo mopēdistu skaits; Jelgavā cietuši trīs

Pērn Zemgalē reģistrēts liels ceļu satiksmes negadījumos cietušo mopēdistu skaits. Kopumā pagājušajā gadā Zemgales reģionā notikuši 20 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 25 mopēdu vadītāji un viņu pasažieri.

Lielākoties negadījumi fiksēti pilsētās un to tuvākajās apkaimēs, tajos visbiežāk cietuši gados jauni un maz pieredzējuši mopēdu vadītāji, liecina satiksmes drošības kampaņas «Mopēds – mazs un neaizsargāts» laikā apkopotā Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas statistika. 

Lai arī liela daļa jeb 56 ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti mopēdu vadītāji, pagājušajā gadā reģistrēti Rīgā un Pierīgā, vairāk nekā puse jeb 75 no mopēdu avārijām notikušas tieši reģionos. Turklāt 27 procenti jeb 20 no tām notikušas Zemgalē. Salīdzinoši nedaudz labāka situācija vērojama Kurzemes reģionā, kur pērn reģistrēti 15 ceļu satiksmes negadījumi ar 17 cietušajiem. Turpretim Latgalē pagājušajā gadā reģistrēti 20 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 20, bet bojā gājuši 2 mopēdu vadītāji.

Portāls zz.lv noskaidroja, ka Jelgavā cietuši trīs mopēdisti, Jelgavas novadā – divi, Ozolnieku novadā – viens.

Apkopojot un analizējot CSDD un Valsts policijas statistikas datus par aizturētajiem un sodītajiem mopēdu vadītājiem, iezīmējas tipiskā Latvijas mopēdista portrets – tas ir jaunietis 16 – 17 gadu vecumā, kurš dzīvo Rīgā, brauc ar Ķīnā vai Taivānā ražotu mopēdu, ir izdarījis 1 – 2 pārkāpumus, sadursmē ar auto guvis vismaz vienu traumu, viņam gadās braukt  bez ķiveres un patīk vizināt meitenes, skaidro CSDD. 

Pērn reģistrēts 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījums, kuros cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti. 

Kopumā par mopēdistu izdarītajiem pārkāpumiem ceļu policijas darbinieki sastādījuši 1980 administratīvā pārkāpuma protokolus un izteikuši 930 brīdinājumus. Policijas prakse liecina, ka negadījumi, kuros iesaistīti mopēdu vadītāji, notiek arvien biežāk un iemesli lielākoties ir pārgalvība un savu spēku, iemaņu pārvērtēšana. Katrs otrais jeb 50 procenti no visiem pērn avārijās cietušajiem ir gados jauni mopēdu vadītāji vecumā līdz 20 gadiem, tādējādi tā uzskatāma par lielāko mopēdistu «riska grupu».