Reģionālie pasažieru pārvadātāji lems par jaunām protesta akcijām

24.aprīlī tiks sasaukta ārkārtas Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) sanāksme, lai pieņemtu lēmumu par kārtējām akcijām, lai panāktu parādu atmaksu pārvadātājiem, biznesa portālu Nozare.lv informēja asociācijas valdes loceklis Uldis Kolužs.
«Iespējams, ka šoreiz pārvadātāji pieņems lēmumus par lielākām akcijām un arī tiks prasīta politiskā atbildība no atbildīgajām personām,» norādīja Kolužs.LARPA piedalījās 8.aprīļa sanāksmē Satiksmes ministrijā (SM), kur tikās SM, Autotransporta direkcijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, LARPA un plānošanas reģionu pārstāvji ar cerību, ka tiks atrisināts jautājums par parādu atmaksu pārvadātājiem.«Diemžēl vietējie reģionālie pārvadātāji joprojām tiek izmantoti kā ķīlnieki, lai panāktu visu pārvadājumu organizēšanas nodošanu Autotransporta direkcijai,» uzsver Kolužs.Viņš norāda, ka katra no pusēm prezentēja savu skatu par vienoto sabiedriskā transporta organizēšanu, bet pārvadātājiem atliek vien gaidīt, kā un kad institūcijas vienosies. SM pauda skaidru viedokli, ka pārvadātāji paliks kā ķīlnieki, kamēr tiks panākta vienošanās.«Diemžēl pārvadātāji vairs nevar gaidīt politisko spēļu iznākumus, jo jau sen trūkst līdzekļu saimnieciskās darbības veikšanai pilnā apmērā. Redzams, ka 19.februāra pikets un iesniegtās rezolūcijas nav sasniegušas mērķi. Patlaban neredzam, ka tiktu pieņemti lēmumi, kas nodrošinātu parāda nomaksu vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem līdz 1.maijam, kā tas bija norādīts mūsu prasībās,» sacīja Kolužs.Saistībā ar sabiedriskā transporta organizāciju plānošanas reģionos aktuāls jautājums ir par papildu finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta, lai kompensētu vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem 2012.gadā nesegtos zaudējumus. Nepieciešamā summa ir 886 488 lati.Biedrības «Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija» (LPPA) valde skaidro, ka pasažieru pārvadājumu pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas, un plānotais budžeta deficīts 2013.gadā jau šobrīd veido 4,1 miljonu latu, līdz ar to pastāv reāli uzņēmumu maksātnespējas draudi.SM norāda, ka šim gadam paredzētais valsts finansējums plānošanas reģioniem ir pat mazliet lielāks nekā savulaik 2012.gadam plānotais. Pērnā gada sākumā vietējās satiksmes nodrošināšanai bija paredzēti 10,55 miljoni latu, savukārt šim gadam vietējiem pārvadājumiem plānotais finansējums ir 10,82 miljoni latu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”