ZZ.lv ARHĪVS

Autoceļu uzturētāji bedrītes sāks remontēt, iestājoties siltākam laikam

> BNS

2011. gada 24. janvāris 10:22

1292
Autoceļu uzturētāji bedrītes sāks remontēt, iestājoties siltākam laikam

Autoceļu uzturētāji masveida bedrīšu remontus sāks, iestājoties siltākam laikam. Latvijas autoceļu apkopes uzņēmuma «Latvijas autoceļu uzturētājs» sabiedrisko attiecību speciāliste Kaija Gulbe skaidro, ka, iestājoties nepastāvīgiem ziemas laika apstākļiem, kad sals mijas ar atkusni, autoceļu asfaltbetona segumos intensīvi veidojas bedres un šādos laika apstākļos ir iespējams labot tikai satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par 50 milimetriem, aģentūrai BNS pavēstīja K.Gulbe.Masveida bedrīšu remontus ceļu uzturētāji sāks, iestājoties laika apstākļiem, kas atbilst darbu izpildes tehnoloģiskajām prasībām - ar pastāvīgu diennakts vidējo gaisa temperatūru vismaz +5 grādi.Gulbe paskaidroja - lai gan autoceļi tiek regulāri apsekoti, tomēr, ņemot vērā to kopējo stāvokli un nolietotības pakāpi, bedres uz brauktuvēm var izveidoties ļoti strauji. Ceļu uzturētāji lūdz autovadītājus būt uzmanīgiem un ievērot ceļazīmes un norādes par ceļa stāvokli un notiekošajiem ceļu remontdarbiem.Autovadītāji tiek lūgti iespēju robežās arī informēt par braukšanai bīstamām bedrēm, zvanot Satiksmes informācijas centram pa diennakts informatīvo tālruni. Autoceļu uzturētāji atzīst, ka šāda rīcība palīdzētu ceļu uzturētājiem operatīvāk reaģēt un novērst jaunizveidojušās avārijas bedres, vienlaikus samazinot neērtības autobraucējiem.Pēc kompānijā sniegtās informācijas, LAU 2010.gada vasarā - līdz 31.augustam - uz Latvijas autoceļiem saremontēja bedrītes 450,6 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Pērn valsts autoceļu melno segumu bedrīšu remontā kopumā tika iesaistītas vairāk nekā 100 remontbrigādes visā Latvijā.Valstij piederošais "Latvijas autoceļu uzturētājs" visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī ražo būvmateriālus - dolomīta šķembas, drupināto granti un sagatavotās smiltis. LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tostarp galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8,0%, reģionālie valsts autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie valsts autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.Pēc kompānijā sniegtās informācijas, LAU 2009.gadā strādāja ar 41,96 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 30,7% mazāk nekā 2008.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 45,2% - līdz 892,6 tūkstošiem latu.